Badeværelse design, nogen der vil kommente~
Fra : Grønne

Dato : 06-11-05 21:14

Så er det snart gulvet i badeværelset der står for tur og så er det jo nok
bedst hvis jeg har bestemt mig for hvordan det skal se ud.

Jeg har tegnet og tænkt og tegnet og nu er jeg så nået til en udkast som jeg
selv tror på, men det ville da glæde mig at høre lidt kommentarer til
projektet.

Tegningen kan ses på http://www.spejderweb.dk/anders/forstesal/. Det er på
første sal med skråvæge, synlige hanebjælker og åben helt til kip,

Der mest specielle og dominerende vil nok blive brusekabinen som kommer til
at bestå af lodrette bjælker af børstet rustfri stål, en dør til at gå ind
af og en der åbner ud til en håndklædetørre og så en endevæg i fast glas.
Håndklædetørreen kommer til at gå fra gulv til hanebjælker og lavet i
rustfristål som brusekabinen.

Spørg gerne og kom endelig med kommentarer.

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-11-05 21:38

> Jeg har tegnet og tænkt og tegnet og nu er jeg så nået til en udkast som
> jeg selv tror på, men det ville da glæde mig at høre lidt kommentarer til
> projektet.

Det får du så
wc'et skal ikke stå på skrå - det ser fikst ud, men er hamrende upraktisk.
Lad der hellere være en linie, så du kan have skabe over og ved siden af
toilettet i harmoni med vaskeskabene.
Skabet ved siden af brusenichen er også upraktisk, når du tager højden i
betragtning - så vidt jeg kan vurdere, så har du 45 graders taghældning, og
det giver en akavet stilling når man lukker dørene op og i.
Håndkklædetørreren ser ud til at stå foran bruseren? Det giver en smal
indgang, og det er ikke smart, når du nu har så dejlig stor en bruseniche.

Mvh Maria

Fra : Grønne

Dato : 06-11-05 22:28

> Det får du så

Jeg takker mange gange, det var hurtigt

> wc'et skal ikke stå på skrå - det ser fikst ud, men er hamrende upraktisk.
> Lad der hellere være en linie, så du kan have skabe over og ved siden af
> toilettet i harmoni med vaskeskabene.

Det ser bare så kedeligt ud og så skal men side og glo ind i skabet over
for, hvad er det upraktiske ?

> Skabet ved siden af brusenichen er også upraktisk, når du tager højden i
> betragtning - så vidt jeg kan vurdere, så har du 45 graders taghældning,
> og det giver en akavet stilling når man lukker dørene op og i.

Det har du ret i, men hvad skal det hjørne ellers bruges til, måske skulle
det bare være hylder uden låge for, men så skal fruen jo bare holde orden...

> Håndkklædetørreren ser ud til at stå foran bruseren? Det giver en smal
> indgang, og det er ikke smart, når du nu har så dejlig stor en bruseniche.

Ja, der var ikke så mange andre steder i rummet den kunne være og ideen er
jo så at man kan åbne glas døren inde fra og tag håndklædet ! Glas døren til
at gå ind af er 65cm, er det for lidt ? De "to halvdele" skulle jo gerne
være lige stor og 149cm må være rigeligt til en bruse kabine !

/Grønne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-11-05 22:58

> Det ser bare så kedeligt ud og så skal men side og glo ind i skabet over
> for, hvad er det upraktiske ?

Toiletbesøg ER kedelige medmindre man kan kigge ud af vinduet
Det upraktiske er at det er hamrende besværligt at nå toiletpapiret - du er
mand, så du kan bare stille toiletpapiret oven på, men kvinder sidder, og de
har altså brug for nemt at kunne nå.

> Det har du ret i, men hvad skal det hjørne ellers bruges til, måske skulle
> det bare være hylder uden låge for, men så skal fruen jo bare holde
> orden...

Tja, så må i jo bare gemme ting der, som ikke bruges dagligt.

> [...]
> til at gå ind af er 65cm, er det for lidt ? De "to halvdele" skulle jo
> gerne være lige stor og 149cm må være rigeligt til en bruse kabine !

Jeg ville sætte den rundt om hjørnet hen mod døren. Det andet bliver rodet,
og når du har valgt en lækker anderledes løsning, så skal en håndklædetørrer
ikke ødelægge det.

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-05 23:03

Maria Frederiksen wrote:

> du er mand, så du kan bare stille toiletpapiret oven på, men kvinder
> sidder, og de har altså brug for nemt at kunne nå.

Den forstod jeg ikke. Når jeg skal bruge toiletpapir, har jeg også haft et
siddende ærinde. Er der mon nogen, der gør det stående?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-11-05 23:57

On Sun, 06 Nov 2005 23:03:06 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Den forstod jeg ikke. Når jeg skal bruge toiletpapir, har jeg også haft et
> siddende ærinde. Er der mon nogen, der gør det stående?

Masser, og det bliver rart når mine holder op med det...
--
MVH
osv...

Fra : Grønne

Dato : 06-11-05 23:24

> [...]
> er mand, så du kan bare stille toiletpapiret oven på, men kvinder sidder,
> og de har altså brug for nemt at kunne nå.

Det med udsigten har du nok så meget ret i, men det bliver lidt besværligt !
Men at kigge ud i rummet er da bedre end lige ind i skabet ! Det med
toiletpapiret kan jeg godt se, men så må et af skabene jo bare væk, så
kommer det til at side på samme "væg" som toilettet. Det et indbygnings
toilet og hele hjørnet bliver bygget op i noget der ligner 90cm højde, med
en bordplade over.

> Tja, så må i jo bare gemme ting der, som ikke bruges dagligt.

Ja det skulle nok kunne fungere.

> Jeg ville sætte den rundt om hjørnet hen mod døren. Det andet bliver
> rodet, og når du har valgt en lækker anderledes løsning, så skal en
> håndklædetørrer ikke ødelægge det.

Hele ideen er at man kan ta håndklædet inde fra brusekabinen uden at læne
sig ud af den og jeg tror nu den specielt fremstillede håndklædetørre kommer
til at matche bruse kabinen meget godt. Den bliver lavet i samme materiale
som stolperne i brusekabinen og stolperne kommer til at såt ud for de to
stolper til kabinen. Min bekymring er mere om en dør åbning på 65cm er nok ?

Takke for den modspillet til mit design, belyser nogen problemer jeg ikke
lige har tænkt på, men er jo ikke arkitekt !

/Grønne