Manglende forvarmerlampe-lys i Peugeot 206~
Fra : JS

Dato : 06-11-05 16:49

I vores 206'er HDI som vi har kørt i siden foråret har vi endnu ikke set
indikatoren for forvarmeren andet end blinke meget kortvarigt ved
tændingstilslutning. Lampen virker altså, men den lyser stort set aldrig.
Vores mekaniker sagde at det er meget normalt, så længe temperaturerne endnu
ikke er lavere. Hvad siger I? Er det normalt eller skal der foretages et
eller andet? Den starter i øvrigt fint hver gang.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-11-05 17:09

On Sun, 6 Nov 2005 16:48:46 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke er lavere. Hvad siger I? Er det normalt eller skal der foretages et
>eller andet? Den starter i øvrigt fint hver gang.

Det er helt efter bogen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 06-11-05 17:14

> [...]

Det er fordi at det er en HDI'er.
De har ikke brug for forvarmning i helt samme grad som en gl.dags dieselbil.

Lampen skal nok tænde når det bliver lidt koldere.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-05 17:35

JS skriver:

> Er det normalt eller skal der foretages et
> eller andet? Den starter i øvrigt fint hver gang.

Ganske normalt. Min "traktorgolf" af nyeste aftapning gør præcist det
samme.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-11-05 17:41

JS wrote:
> [...]
> temperaturerne endnu ikke er lavere. Hvad siger I? Er det normalt
> eller skal der foretages et eller andet? Den starter i øvrigt fint

Helt normalt. Min Volvo TDi har jeg set lyse een gang - en morgen der var
ca. -2 grader. Jeg troede slet ikke, at der var en lampe...