Forskel på xp, pro og se
Fra : Thomas

Dato : 06-11-05 10:45

Hej

Jeg vil skifte mit grafikkort ud, jeg er ikke ude efter en "limosine" men
blot et velfungerende grafikkort.

Jeg overvejer Ati Radeon 9600 pro, men jeg har et spørgsmål i den
forbindelse:

Nogle hedder blot Ati Radeon, nogle "PRO", nogle "SE" og andre "XP", hvad er
forskellen?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-11-05 11:06

"Thomas" wrote

> Jeg overvejer Ati Radeon 9600 pro, men jeg har et spørgsmål i den
> forbindelse:

Det er et udmærket kort, men det har nogle "problemer" i nyere spil

> Nogle hedder blot Ati Radeon, nogle "PRO", nogle "SE" og andre "XP", hvad
> er forskellen?

Rangordenen er som følger (ATI kort)

9600 SE
9600
9600 PRO
9600 XT

NVidia kort har en anden rangfølge :)

X800GT er kommet i handlen til en rimelig penge (ca 1700)

Det kan fint måle sig med fx 6600GT og er bedre end fx 9800 PRO
http://www.hardwarezoom.com/viewcontent.php?docid=262&page=1&doctype=Reviews

- Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-11-05 13:20

On Sun, 06 Nov 2005 10:45:27 +0100, Thomas <spam@spambam.spam> wrote:

> [...]
> forbindelse:
>
> Nogle hedder blot Ati Radeon, nogle "PRO", nogle "SE" og andre "XP",

Hej
Spiller du 3D spil?
Hvis du gør er det imo ikke smart at købe et 9600. Det er simpelthen for
langsomt til de nye spil.
Gå hellere efter et Nvidia 6600gt eller et ATI 9800pro. Prisen er omkring
1200-1500. De kan begge spille de nyeste spil med acceptabel framerate.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-05 16:19

> [...]
> Gå hellere efter et Nvidia 6600gt eller et ATI 9800pro. Prisen er omkring
> 1200-1500. De kan begge spille de nyeste spil med acceptabel framerate.

Her må jeg tilslutte mig, hvis du skal have noget nyt til at spille på er
9800 Pro et minimum :)
9800 Pro kan fås til under en tusse, men se på edbpriser!

Brian