Langsom grafikkort ?
Fra : HOLCK Energi

Dato : 06-11-05 09:59

Hej

Jeg har ATI RADEON X 800 PRO PCI Express, min pc er p4 2800, anvender XP.
Da jeg anvender den til Flysim, skal kortet køre "flydende". Jeg syntes ikke
det er så hurtigt da der er visse områder hvor det hakker, bl. a. Billund.
Jeg har den nyeste driver installeret. men har ikke overklokket det, da jeg
ikke ved hvordan det gøres.
kan der være noget andet som gør at det virker langsomt.- jeg takker for
evt. svar.

Mvh

Hans Jørgen

Fra : Mythos

Dato : 06-11-05 11:51

"HOLCK Energi" <holckenergi@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, da jeg ikke ved hvordan det gøres.
> kan der være noget andet som gør at det virker langsomt.- jeg takker for

Jeg har haft problemer med andre spil, jeg har også et ATI kort, dog ikke
det nyeste. Men mit problem var at driveren var for ny, så jeg nedgraderede,
og det gav pote. Har du mod på at smide en ældre driver ind, så prøv denne
her http://www.mytweb.dk/atidriver.exe

Mythos

Fra : HOLCK Energi

Dato : 06-11-05 12:31

Hej
Tak for svar, jeg vil prøve, men jag skal afinstallere den gamle, hvordan
gøres det bedst og lettest??? jeg kan jo altid installere den nye igen, så
det er da et forsøg.

Mvh HJ

Fra : Jan

Dato : 06-11-05 13:00

On Sun, 6 Nov 2005 12:31:23 +0100, "HOLCK Energi"
<holckenergi@mail.dk> wrote:

> [...]
>gøres det bedst og lettest??? jeg kan jo altid installere den nye igen, så

Hej.

Brug dette program til at fjerne de gamle driver, kanon program.

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Driver-Cleaner-Professional.shtml

Klukker.

Fra : Mythos

Dato : 06-11-05 13:11

> [...]
> gøres det bedst og lettest??? jeg kan jo altid installere den nye igen, så

Gå ind i tilføj/fjern programmer og fjern det hele der fra (grafikkorts
driverne), det plejer jeg at gøre, og det er nok.

Mythos

Fra : Jan

Dato : 06-11-05 15:40

On Sun, 6 Nov 2005 13:10:53 +0100, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Gå ind i tilføj/fjern programmer og fjern det hele der fra (grafikkorts
>driverne), det plejer jeg at gøre, og det er nok.
>
>Mythos

Det er ikke alt det fjerner, jeg har også brugt denne måde, jeg har
haft 3 forskellige driver versioner liggende på min hd som jeg troede
var slettet, dette link jeg skrev fjerner alt.

Jan

Rigtige mænd - har ingen kørekort.

Fra : HOLCK Energi

Dato : 11-11-05 22:06

Hej

Det var ingen succes, det fungerede slet ikke, så jeg har den gamle driver,
som er ny nu.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-05 16:16

> [...]
jeg
> ikke ved hvordan det gøres.
> kan der være noget andet som gør at det virker langsomt.- jeg takker for

Hvilken flysimulator, har du sat strømstikket i grafikkortet?
Hvis det er FS2004 og du kører med "mange" detaljer kan det tænkes at det
ikke er grafikkortet der er et problem, for spillet er meget CPU intensivt!

Brian

Fra : HOLCK Energi

Dato : 06-11-05 20:02

Hej

Det er Fs 04, men da jeg har hørt at andre med nogenlunde samme opsætning
har større framrate, min er nogle steder kun 8 og så "hakker" det et
øjeblik.

Mvh Hans Jørgen