Tele2 Talk2Net
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-05 00:51

Er der nogen der har erfaringer med Tele2´s IP løsning Talk2Net ?

Ordentligt udstyr og kvalitet (i forhold til normal fastnet) eller skal
man holde sig væk ? Og er der nogen der ved hvilken telefoni adapter de
bruger ?

Bemærk, XPost mellem .telefoni og .telefoni.ip

Fra : peter hansen

Dato : 06-11-05 11:46

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ordentligt udstyr og kvalitet (i forhold til normal fastnet) eller skal
> man holde sig væk ? Og er der nogen der ved hvilken telefoni adapter de

Hvis jeg var dig ville jeg generelt holde mig væk fra Tele2 - der er lidt
support-det-ka-vi-godt-smid-tøjet-og-buk-dig-ned over dem (og det var ikke
positivt ment) - heh - og læs evt
http://www.urbanavis.dk/article.php?id=3900

// peter

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-11-05 13:04

> [...]
> support-det-ka-vi-godt-smid-tøjet-og-buk-dig-ned over dem (og det var ikke

Enig ! jeg vil hellere onanere med end sten - end at have Tele2 som
udbyder - af noget som helst - igen !
--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-05 14:46

peter hansen presented the following explanation :

> [...]
> support-det-ka-vi-godt-smid-tøjet-og-buk-dig-ned over dem (og det var ikke

Nu var det produktets kvalitet og ikke deres kundeservice jeg spurgte
til - jeg blev taget med til Telia da de købte Orange. Hos Telia kommer
man også nemt til at vente så længe, specielt hvis man er en "købt
kunde" for så er det åbenbart ikke alle medarbejderne der
kan/må/vil/tør hjælpe og så bliver man bare sendt retur i køen...

Fra : Lars A. hansen

Dato : 13-12-05 20:01

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> [...]
> support-det-ka-vi-godt-smid-tøjet-og-buk-dig-ned over dem (og det var ikke

JA se det var kontruktiv, hvad har de gjort siden du er så glad for dem
(ironi er godt)

Det er så typisk danskere på newsgroups, slynge noget gylle ud, uden at
begrunde det.

Her har vi en glad perosn der spørger om folks erfaringer med en udbyder og
det første er at slynger noget gylle ud uden begrundelse dernæst reff. du
til et link hvor der ingen facs er, kun lille historie.

Min mening om Tele2 Talk2net er at de funker fint, jeg har selv webspeed og
talk2net og har ikke noget at klage over, udover at jeg godt ville have de
understøttede QOS.

//Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 20:52

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ordentligt udstyr og kvalitet (i forhold til normal fastnet) eller skal
> man holde sig væk ? Og er der nogen der ved hvilken telefoni adapter de

Jeg har haft Talk2net i et halvt års tid, og jeg har ingen problemer haft,
bortset fra problemet med at rykke mit telefonnummer ud af TDC.

Der står ingen fabrikat på "boksen" men den er grå med en blå diode front

Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-05 21:14

Frank explained on 06-11-2005 :

> Jeg har haft Talk2net i et halvt års tid, og jeg har ingen problemer haft,

Ok - hvor stor en forbindelse har du ? Og hvordan påvirker anden trafik
på linien telefonien ?

> bortset fra problemet med at rykke mit telefonnummer ud af TDC.

Ja det er jo hvad man kan forvente.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 20:16

> Frank explained on 06-11-2005 :

> Ok - hvor stor en forbindelse har du ? Og hvordan påvirker anden trafik på
> linien telefonien ?

Jeg har en Webspeed 4.096/1.024 kbit/s forbindelse.
Jeg bemærker intet selvom begge unger spiller warcartft online i men.

Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-05 20:39

Den Mon, 7 Nov 2005 20:15:35 +0100 skrev Frank:

> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Webspeed 4.096/1.024 kbit/s forbindelse.
> Jeg bemærker intet selvom begge unger spiller warcartft online i men.

Spil bruger ikke ret meget båndbredde.

Prøv at download en stor fil fra ftp://ftp.dotsrc.org/ og se om det
gør nogen forskel.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 22:50

> Spil bruger ikke ret meget båndbredde.
>
> Prøv at download en stor fil fra ftp://ftp.dotsrc.org/ og se om det
> gør nogen forskel.

Hmm, må kigge på det en dag jeg får tid, lige nu er der valgkamp og det skal
jo også passes.

Frank

Fra : Peer

Dato : 07-11-05 08:06

Politikken har lavet en lille test:

Mvh.
Peer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-05 18:20

Peer explained on 07-11-2005 :
> Politikken har lavet en lille test:

Lyder jo som om man ligeså godt kan bruge enhver af de andre IP
udbydere hvis man kan finde ud af opsætningen af udstyret.