Call of Duty 2
Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 00:33

Vil bare lige sige at jeg synes det er et herligt spil (er vel knapt
halvvejs i single player). Det lever helt op til mine forventninger, og
grafisk er der ikke noget at udsætte på det. Det har helt klart fået et pift
opad. Styringen er også den gode gamle CoD-feeling, med et par enkelte små
tvists. Såsom funktionen steady med sniper. Så holdes sniperen helt stille
(og man kan høre at vejret holdes og blodet/hjertet banker. Det kan man så
kun gøre i få sekunder, før sigtet begynder at svinge lidt. Det er slut med
at samle health packs op, men det tror jeg egentlig bliver en gevinst, også
i multiplayer. Spillet kører glidene her med næsten alt på max i 1024x768,
2xFSAA osv. (GeForce 6800GT, Barton XP 3200+, 1GB RAM)).

Har spillet et par baner i multiplayer, og den server jeg var på kørte også
helt smooth med en ping på 30-40. De har lavet lidt om på våbenlydene, det
ved jeg så ikke rigtigt hvad jeg skal synes om endnu...

Fra : XXX

Dato : 06-11-05 00:42

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> [...]
> også helt smooth med en ping på 30-40. De har lavet lidt om på
> våbenlydene, det ved jeg så ikke rigtigt hvad jeg skal synes om

Jeg var glad for 1'eren og skal helt sikkert også spille 2'eren, men det
bliver på min Xbox360.

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 03:04

XXX wrote:
> Jeg var glad for 1'eren og skal helt sikkert også spille 2'eren, men
> det bliver på min Xbox360.

Oh no, fps hører bare ikke hjemme på konsol

Fra : XXX

Dato : 06-11-05 23:11

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in news:436d642f$0$41143
$14726298@news.sunsite.dk:

> Oh no, fps hører bare ikke hjemme på konsol

Skal du en tur over fars knæ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-05 10:02

XXX wrote:
> Skal du en tur over fars knæ?

Ha, min PC kan da bare banke din Xbox....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 10:13

Per Nielsen wrote:
> [...]
> helt smooth med en ping på 30-40. De har lavet lidt om på våbenlydene, det
> ved jeg så ikke rigtigt hvad jeg skal synes om endnu...

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.. Jeg kan køre de fleste pfs spil
rimelig flydende i gode opløsninger, men CoD2 hakker selv i 800x600 :(

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 11:18

Mikael Schøler wrote:
> Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.. Jeg kan køre de fleste pfs spil
> rimelig flydende i gode opløsninger, men CoD2 hakker selv i 800x600 :(

Nu skriver du ikke hvad du har af hardware? Hvis du kører Nvidia gfx, er det
blevet anbefalet at opgradere til nyeste driver 81.87, specielt af hensyn
til CoD2.

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_32bit_81.87.html

Kører fint her. Personligt synes jeg efterhånden at 1GB RAM er ved at være
mindstekrav til de nyeste spil, såsom Doom3, CoD2 og FEAR. Kunne faktisk
godt tænke mig at opgradere til 1.5 eller 2GB, meen julen nærmer sig Jeg
er heller ikke helt sikker på at mit Abit NF7-S bundkort vil køre stabilt
med alle tre RAM-slots fyldt.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 11:59

Per Nielsen wrote:

> [...]
> er heller ikke helt sikker på at mit Abit NF7-S bundkort vil køre stabilt

amd athlon xp 2600+, 512mb ram, sapphire radeon 9800pro.. jeg kører med
catalyst 5.8 driver..

Jeg har tidligere haft problemer med grafikdrivere.. Den nyeste 5.10
skulle eftersigende forbedre BF2. Ja det gør den da, men den gør så også
at jeg ikke kunne spille Mohaa:sph.. :/

Jeg kan køre BF2, Cod, Cod:uo, HL2 og andre spil uden problemer..

Jeg ved en opgradering bør overvejes, men pengene er ikke lige til det pt..

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 12:29

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> også at jeg ikke kunne spille Mohaa:sph.. :/
>
> Jeg kan køre BF2, Cod, Cod:uo, HL2 og andre spil uden problemer..

Dit grafikkort og 512MB RAM er nok efterhånden ved at være lige på grænsen
når det gælder de nyeste spil. Ihvertfald hvis man gerne vil skrue op for de
grafiske lækkerier. Har du prøvet at skrue ned for indstillingerne? Jeg
mener også at nogen skrev på et tidspunkt, at de havde problemer med
Catalyst 5.8 og var gået tilbage til 5.7?

> Jeg ved en opgradering bør overvejes, men pengene er ikke lige til
> det pt..

_Det_ kender jeg skisme godt

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 13:32

Per Nielsen wrote:

> [...]
> mener også at nogen skrev på et tidspunkt, at de havde problemer med
> Catalyst 5.8 og var gået tilbage til 5.7?

Jeg har prøvet at skrue ned for det hele og det ødelægger jo efterhånden
fornøjelsen ved at spille.. :(

Jeg synes bare det er utroligt så stor forskel der er på BF2 og CoD2..
så stor grafisk forskel er der nu heller ikke.

> _Det_ kender jeg skisme godt

Kender vi nok alle til :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 13:49

Mikael Schøler wrote:
> Jeg har prøvet at skrue ned for det hele og det ødelægger jo
> efterhånden fornøjelsen ved at spille.. :(

Og det hakker stadigvæk i 800x600?

> Jeg synes bare det er utroligt så stor forskel der er på BF2 og CoD2..
> så stor grafisk forskel er der nu heller ikke.

Måske en anden driver? BF2 er også udmærket grafisk og gameplaymæssigt. Jeg
har haft det installeret, men det er slettet igen. Jeg gider ikke at ærgre
mig over mærkelige serverregler og cheats online. Og så er det jo stadig et
beta produkt...Der var også meget cheat i CoD til sidst, men nu giver jeg da
lige CoD2 multiplayer chancen et stykke tid.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 16:03

Per Nielsen wrote:

> Og det hakker stadigvæk i 800x600?

Ja det er derfor jeg undrer mig..

> Måske en anden driver?

Det er selvfølgelig en mulighed. Jeg kan prøve at gå længere ned i
version end 5.8

> [...]
> beta produkt...Der var også meget cheat i CoD til sidst, men nu giver jeg da
> lige CoD2 multiplayer chancen et stykke tid.
Nu har vi vores egen BF2 server og vi er en flok modne gutter. Så jeg
synes selv det går meget fint.. :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 17:30

Mikael Schøler wrote:
> Nu har vi vores egen BF2 server og vi er en flok modne gutter. Så jeg
> synes selv det går meget fint.. :)

Så kan det selvfølgelig være sjovt nok Orker ikke cheaters mere....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 19:20

Per Nielsen wrote:

> Så kan det selvfølgelig være sjovt nok Orker ikke cheaters mere....

den er åben de fleste ugedage.. i morgen har vi f.eks fast BF2 aften..
81.7.176.138 og så standard BF2 port som jeg ikke kan huske..

Damage & Rentsoldier BF2 server hedder den.. :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 19:39

Mikael Schøler wrote:
> den er åben de fleste ugedage.. i morgen har vi f.eks fast BF2 aften..
> 81.7.176.138 og så standard BF2 port som jeg ikke kan huske..
>
> Damage & Rentsoldier BF2 server hedder den.. :)

Det bliver nok ikke til noget med BF2. Har i overvejelser omkring CoD2?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-11-05 22:20

Per Nielsen wrote:

> Det bliver nok ikke til noget med BF2. Har i overvejelser omkring CoD2?

Det kommer helt an på om vores host har tænkt sig at hoste det. Vi har
pt mulighed for Cod og Cod:uo, men om det bliver benyttet ved jeg ikke.

Umiddelbart tror jeg ikke det bliver aktuelt foreløbig. CoD2 er så vidt
jeg har forstået, et tilbageskridt i forhold til CoD:uo og så er der
ingen der er interessede..

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 22:42

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> Umiddelbart tror jeg ikke det bliver aktuelt foreløbig. CoD2 er så
> vidt jeg har forstået, et tilbageskridt i forhold til CoD:uo og så er

Ok

Fra : TommyF

Dato : 07-11-05 16:05

On Sun, 6 Nov 2005 22:41:55 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Ok
Vi har også prøvet at indføre CODuo hos os =[TLD]= , men uden held, vi
er og forbliver nok en Moh klan, vi afventer nu COD2 formåen og måske
kommer det ind men ikke lige nu.

---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-05 16:13

TommyF wrote:
> Vi har også prøvet at indføre CODuo hos os =[TLD]= , men uden held, vi
> er og forbliver nok en Moh klan, vi afventer nu COD2 formåen og måske
> kommer det ind men ikke lige nu.

Jeg skal også lige have checket CoD2 multi lidt mere for at se om det kan
fænge. Hvad er der blevet af PunkBuster, synes ikke lige jeg kan finde det?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-11-05 16:36

TommyF wrote:

> Vi har også prøvet at indføre CODuo hos os =[TLD]= , men uden held, vi
> er og forbliver nok en Moh klan, vi afventer nu COD2 formåen og måske
> [...]
Det er netop der vi også hænger. Mohaa:sph er stadig det foretrukne,
omend flere har taget BF2 til sig. Vi _har_ mulighed for Cod:uo men det
er få der benytter sig af det.

Hvad jeg har hørt, så er Cod2 dårligere end Cod/Cod:uo rent
multiplayermæssigt. Der er ingen muligheder for biler og den fysiske
verden i spillet skulle også være elendigt..

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-05 17:32

Mikael Schøler wrote:
> Det er netop der vi også hænger. Mohaa:sph er stadig det foretrukne,
> omend flere har taget BF2 til sig. Vi _har_ mulighed for Cod:uo men
> det er få der benytter sig af det.

Er der stadig "rumpeskøjtere" i Spearhead? LOL

> Hvad jeg har hørt, så er Cod2 dårligere end Cod/Cod:uo rent
> multiplayermæssigt. Der er ingen muligheder for biler og den fysiske
> verden i spillet skulle også være elendigt.

Jeg har ikke spillet online mere end 1 time eller 2, men der er vist lidt om
snakken. Skal dog have spillet lidt mere inden en endelig bedømmelse.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-11-05 19:32

Per Nielsen wrote:

> Er der stadig "rumpeskøjtere" i Spearhead? LOL
hehehe ja der findes skam stadig dem der futter rundt på røven

> Jeg har ikke spillet online mere end 1 time eller 2, men der er vist lidt om
> snakken. Skal dog have spillet lidt mere inden en endelig bedømmelse.

kom endelig med en bedømmelse senere :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-05 19:51

Mikael Schøler wrote:
> hehehe ja der findes skam stadig dem der futter rundt på røven

Nørj, de' for børn....Tja, jeg har en kort lunte overfor cheaters Jeg
voldspillede ellers MoHAA dengang, det var simpelthen så fedt. Der har været
mange sjove stunder. Så blev det oversvømmet af cheaters, og så røg
interessen lige så langsomt. Spearhead og Breakthrough syntes jeg var et
tilbageskridt. De havde ikke den samme fede "feeling" over sig, og det
vrimlede endnu hurtigere med cheats. Netkoden var heller ikke den samme, så
det hakkede næsten altid i det online. Fik ikke spillet dem særligt meget
online.

> kom endelig med en bedømmelse senere :)

Will do Kan godt være der går et par dage.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-11-05 20:52

Per Nielsen wrote:

> [...]
> det hakkede næsten altid i det online. Fik ikke spillet dem særligt meget

Jeg ved nu ikke. Spearhead er for mig en klar forbedring. Breakthrough
er dog et værre tidsspilde. Og jeg synes faktisk ikke jeg møder så mange
cheaters. Måske hænger det sammen med at jeg næsten kun spiller på egen
server og der har vi sgu godt styr på dem.. :)

> Will do Kan godt være der går et par dage.

Fair enough :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-05 22:39

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> mange cheaters. Måske hænger det sammen med at jeg næsten kun spiller
> på egen server og der har vi sgu godt styr på dem.. :)

Dejligt med nogle servere der sparker cheaters i kronjuvelerne Det kan
da også godt være at Spearhead online ville køre bedre hos mig i dag.

> Fair enough :)

Jeg vil også lige gennemføre singleplayer først. Der er enkelte af banerne
der er rimeligt seje på sværeste niveau. Specielt når det foregår med
savepunkter og ikke quicksave.

Fra : TommyF

Dato : 11-11-05 13:11

On Mon, 07 Nov 2005 20:52:22 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>cheaters. Måske hænger det sammen med at jeg næsten kun spiller på egen
>server og der har vi sgu godt styr på dem.. :)

Lidt det samme her, jeg gamer rimeligt godt, så når jeg møder en der
bare giver mig total baghjul , så hopper jeg lige ud i Foresight og
checker ham lidt ud samtidig hænger jeg også på ryggen af ham når han
gamer, så man kan letter fange diverse hack.
Jeg har ikke snuppet nogen endnu, jeg har snuset rundt omkring 4.5
stykker, men de viste sig bare at have et flot løbemønster osv.
Man kan ikke på den måde fange eks:Wallhack, men alligevel.
Selvfølgelig, nårr man møder de gamle fra N2 klanen så er der ingen
grund til at checke dem for snyd, de er bare uhyggllige, men igen de
er også i den eorupæiske top 3 eller bedre.
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/