pivelyde fra 1.trin?
Fra : Christian

Dato : 05-11-05 23:54

Hej!
Er der nogen der har en ide om, hvad flg. kunne skyldes?
Mit 1.trin (SP ballanceret stempel) er begyndt at udsende en meget høj
pivetone, når der åndes kraftigt fra 2.trinnet eller purgeknappen holdes
inde.
Det sker kun ved fyldt tank (omkring de 200bar), ved ca. halv tank er lyden
væk. Desuden kommer lyden kun, når ventilen er åben. Dvs. når man purger reg
systemet, efter at have lukket for ventilen på flasken, er der ingen lyd.
1. trinnet blev endda serviceret for et års tid siden, men er først blevet
taget i brug igen nu... Udover den ubehagelige lyd fungerer det ellers fint.
Håber nogen kan hjælpe :)
vh
Christian

Fra : Tommy Larsen

Dato : 06-11-05 14:22

Mærke / Model ?

Tommy

Fra : Christian

Dato : 06-11-05 15:55

"Tommy Larsen goplerne.dk>" <formanden@<snip> wrote in message
> Mærke / Model ?
>
> Tommy

Scubapro MK20/25...

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-11-05 14:57

> [...]
> Mit 1.trin (SP ballanceret stempel) er begyndt at udsende en meget høj
> pivetone, når der åndes kraftigt fra 2.trinnet eller purgeknappen holdes

Jeg har hørt det før, især flasker med trækstangs reserve halløjsa..

Fra : Christian

Dato : 06-11-05 15:58

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> "Christian" <no-junk-chr_2077@hotmail-no-junk.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har hørt det før, især flasker med trækstangs reserve halløjsa..
>
> mvh

Ja, det lyder næsten akkurat som med en flaske m. res.ventil, men lyden
kommer ikke fra ventilen men fra 1.trinnet.
Flaskeventilen er ganske almindelig...
Derfor min store undren...(?)

vh

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-11-05 20:46

Nogen gange hjælper det at få drejet fjederen i 1. trinnet en halv omgang.
Den går i svingninger ved en bestemt belastning, drejningen flytter lyden
til et andet belastningsområde (helt væk, for alle praktiske formål)
Scubapro kan nogen gange være lidt sjov på det punkt.

JZC

Fra : Christian

Dato : 06-11-05 21:25

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til et andet belastningsområde (helt væk, for alle praktiske formål)
> Scubapro kan nogen gange være lidt sjov på det punkt.

Det havde jeg ikke tænkt på... Har drejet fjederen en kvart omgang og lyden
er pist væk. Genialt!
Mange tak for hjælpen :)
vh
Christian

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 21:31

> [...]
> "Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> Det havde jeg ikke tænkt på... Har drejet fjederen en kvart omgang og

Jeg har en 90" Landrover fra 1985 som kun har kørt 412.000 Km. Kan du hjælpe
mig med nogle forskellige lyde

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-11-05 21:57

"Allan Hansen" <EnghansFjern@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en 90" Landrover fra 1985 som kun har kørt 412.000 Km. Kan du
> hjælpe mig med nogle forskellige lyde
>
> Allan Hansen

Den er jo knapt nok kørt til. Tror at hvis du giver den lidt lindolie og
sliber med en korn 40, så er den helt lydløs.

mvh
JZC
(biler er stadig nye, hvis de er under 30 år gamle)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-11-05 21:30

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen gange hjælper det at få drejet fjederen i 1. trinnet en halv omgang.

hvordan fandt du på det?

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-11-05 21:53

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> hvordan fandt du på det?

Jeg har fixet dykkerudstyr i 11 år. Man samler lidt særheds rep op på
forskellige mærker.

JZC