Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-output fungerer pludselig ikke længere
Fra : moso97ad

Dato : 05-11-05 23:43

Hej NG,

Jeg har et ATI Radeon 9800 grafikkort, som før har kunnet håndtere
tv-output
delen upåklageligt vha. et s-video kabel, composite kabel og en scart
adaptor.

Idag ville jeg så se en film, men pludselig fungerer det ikke. Til at
starte
med fik jeg noget blå/sort/rød flimmer frem på min av2/s kanal på mit
Panasonic tv. Så der kommer altså et signal igennem.

Jeg tænkte så, at måske skulle jeg prøve at opdatere driveren til
grafikkortet, nu får jeg slet ikke noget signal igennem.

Har også prøvet med flere forskellige kabler uden held, er der nogen, som
har et par løsningsforslag?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-05 23:49

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> crashed Echelon writing

> Jeg tænkte så, at måske skulle jeg prøve at opdatere driveren til
> grafikkortet, nu får jeg slet ikke noget signal igennem.

Husket at tænde for TV i driveren?

--
Bjarke Andersen

Fra : moso97ad

Dato : 06-11-05 00:11

> Husket at tænde for TV i driveren?
>
> --
> Bjarke Andersen

Hej Bjarke,

Tak for det hurtige svar.

Jeg har tændt for tv'et under skærme i skærmindstillinger. I det nye
kontrolcenter fra ATI Catalyst Center har jeg også bedt om, at der tvinges
en genkendelse af tv'et igennem. Tv'et bliver også fundet, men der sker
bare
ikke nået, når jeg vælger clone, extend main onto tv eller stretcher main.

Der sker bare ikke noget, det vil sige, at siden mit indlæg har jeg nu
fået
en gang flimmer tilbage på tv'et. En eller anden form for signal kommer
der
igennem.

Mvh.
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-11-05 02:55

moso97ad skrev:
> [...]
> fået
> en gang flimmer tilbage på tv'et. En eller anden form for signal kommer

Jeg sad for en uge siden i samme situation, sjovt
nok også med 9800 (pro) og et Panasonic TV.
Jeg fik samme blå/røde flimmer både via S-video og Composite
i fronten. Jeg satte kablet i en SCART adapter bagi TV'et istedet og så
var der det fineste billede igen. Så jeg mistænker da mit
TV for nu at stå tilbage med en defekt indgang :(

--
Peter J

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-05 04:59

> [...]
> var der det fineste billede igen. Så jeg mistænker da mit
> TV for nu at stå tilbage med en defekt indgang :(

Det er noget der desværre godt kan ske hvis ens udstyr ikke er "jordet"!
Der kan ske det, at hvis du sætter stikkene i dine apperater og der er strøm
til dem kan der løbe en strøm og "smadre" noget i en eller begge af dem!

Brian

Fra : moso97ad

Dato : 06-11-05 13:07

" <peter@lovelyspam.spateldask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var der det fineste billede igen. Så jeg mistænker da mit
> TV for nu at stå tilbage med en defekt indgang :(

Hej Peter,

Lyder som samme problemstilling. Første gang jeg skulle se film på tv'et,
benyttede jeg også av3/s indegangen på fronten af tv'et. Den virkede kun en
gang, så købte jeg en scart adapter og pluggede i bag på tv'et i av2/s
indagen, tilsluttede mit s-video og composite kabel til fjernsynet og det
har virket fint lige indtil i går. Hvor der nu bare er flimmer på skærmen.

Mvh.
Morten