Bagage + GSXR 600 ??
Fra : hoegen

Dato : 05-11-05 23:16

Hej

Har lige tilmeldt mig gruppen, efter at have brugt den som inspiration
til mc-valg.

I den forbindelse overvejer at anskaffe en gsxr 600 fra ´99, den skal
hovedsageligt bruges til sjov , og ikke som fast transportmiddel.
Men hvis det nu sker man skal på længere ture, hvilke muligheder er
der så for bagage på sådan en cykel.......

Er klar over der er mulighed for en rygsæk på rykken og en taske på
tanken, men er der andre der virker??

Er også interesseret i hvis der er specifikke tasker i ved der dur til
en gixxer.

på forhånd tak

hoeg

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 10:26

>Hej

>Har lige tilmeldt mig gruppen, efter at have brugt den som inspiration
>til mc-valg.

Ja men velkommen hertil.

> [...]
>Men hvis det nu sker man skal på længere ture, hvilke muligheder er
>der så for bagage på sådan en cykel.......

Man kan sagtens bygge et stativ op, hvis man ikke kan købe et færdigt fra
f.eks. Givi, men ellers kan Oxford Humpbag serien anbefales. På dette
billede kan du se min kammerats ZXR med hjemmebygget bagagebærer til Givi,
og Oxford tanktaske, og sidetasker:
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=12749&m=full

>Er klar over der er mulighed for en rygsæk på rykken og en taske på
>tanken, men er der andre der virker??

Glem rygsækken, og kig på det jeg skrev i sidste afsnit.

>Er også interesseret i hvis der er specifikke tasker i ved der dur til
>en gixxer.

Hvis man er lidt opfindsom kan man sagtens selv bygge, et system til din
racer til hvilke som helst tasker, men hvis du gør det så nøjes med, at
bygge en topplade på vingrack ser efter min mening ud af helvede til.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 11:32

<436dcc12$0$1759$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Nemlig, inspiration: http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi

>Glem rygsækken, og kig på det jeg skrev i sidste afsnit.

Jup ! Rygsække er i værste tilfælde livsfarlige ved styrt :-|

>Hvis man er lidt opfindsom kan man sagtens selv bygge, et system til din
>racer til hvilke som helst tasker, men hvis du gør det så nøjes med, at
>bygge en topplade på vingrack ser efter min mening ud af helvede til.

Til h...... med udseendet, det vigtige er at komme ud at køre, og at bagagen
også er der, tørt og godt, når at man kommer frem. Kan man ikke "tåle"
rack'et når at man er kommet hjem, så kan det da afmonteres igen.....

mvh
Orla

Fra : hoegen

Dato : 06-11-05 14:57

Mange tak for svarene til jer begge 2, det har givet lidt inspiration
til løsning af bagageproblemet. Så er der også lidt at sysle med
over vinteren.

Mvh

Hoeg

Fra : hoegen

Dato : 06-11-05 16:38

Hej Dannie

har googlet efter oxfordtasker, jef har ikke kunne finde en dansk
forhandler men kun en pdf-filer med produktoversigt - har du evt et
link til en dansk forhandler

mvh

Hoeg

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 17:48

> Hej Dannie
>
> har googlet efter oxfordtasker, jef har ikke kunne finde en dansk
> forhandler men kun en pdf-filer med produktoversigt - har du evt et
> link til en dansk forhandler

Hvor kommer du fra i DK?

www.stevensmcshop.dk, www.kjmotorcykler.dk

Billigste sted er
http://www.forestedge-retail.co.uk/acatalog/HUMPBACK_LUGGAGE.html det er ca.
halv pris i forhold til danske forretninger, og det er inkl. portoen. Det er
en fordel at have visa ved køb derfra.

Fra : hoegen

Dato : 06-11-05 18:23

>Hvor kommer du fra i DK?

Kommer fra ølstykke (nordsjælland)

tak for linkene

Hoeg

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 19:32

>Hvor kommer du fra i DK?

>Kommer fra ølstykke (nordsjælland)

>tak for linkene

Velbekomme hvis du vil se/ prøve Oxford taskerne, kan jeg godt tage dem med
til Ølstykke i morgen eftermiddag.

Fra : hoegen

Dato : 06-11-05 21:34

Det kunne være meget godt at se dem, jeg kan desværre ikke prøve at
sætte dem på cyklen da den står i Jylland i garage

Bor du tæt ved siden det kan lade sig gøre ???

du kan evt sende mig en mail

du skal bare tilføje "sen" istedet for de 3 prikker i min mailadresse

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 21:40

> [...]
>
>du kan evt sende mig en mail
>
>du skal bare tilføje "sen" istedet for de 3 prikker i min mailadresse

Mail sendt.

Fra : hoegen

Dato : 06-11-05 22:20

>Mail sendt.