Stille tomgangen på en Suzuki
Fra : kim Jensen

Dato : 05-11-05 22:17

Jeg skal stille tomgangen op på min Suziki AP 50 fordi den går i stå men kan
ikke se hvor og hvordan.
Er der nogen der ved hvor man gøre det ?
mvh Kim

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-11-05 14:06

"kim Jensen" <kim.jensen-nomail-@.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal stille tomgangen op på min Suziki AP 50 fordi den går i stå men
> kan
> ikke se hvor og hvordan.
> Er der nogen der ved hvor man gøre det ?

Der sidder en fingerskrue på siden af "huset". Skru den ind for at stille
tomgang op.

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-11-05 15:08

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> Der sidder en fingerskrue på siden af "huset". Skru den ind for at stille
> tomgang op.

Den har jeg nu prøvet og drejet den helt ind. Men den kan stadig ikke holde
tomgangen. Jeg har i samme forbindelse skilt kaburatoren helt og renset den
i alle dyser. Og lige meget hjalp det.
mvh Kim

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-11-05 19:26

> [...]
> holde
> tomgangen. Jeg har i samme forbindelse skilt kaburatoren helt og renset

Den skrue har 'direkte forbindelse med 'stemplet' i karburatoren, så den
skal sgu stille tomgangen op. Jeg har lige kigget efter på en løs karburator
til en AP50'er, og stemplet flytter sig tæt på 1mm.
Alternativt kan du jo stille tomgangen ved at stramme det op oppe ved
gashåndtaget.

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-11-05 21:24

> [...]
> til en AP50'er, og stemplet flytter sig tæt på 1mm.
> Alternativt kan du jo stille tomgangen ved at stramme det op oppe ved

Den eneste stille skrue jeg kan finde sidder næsten helt ned ved bunden, her
mener jeg ikke skruen til aftapning at svømmerhuset, med en lange skrue med
stjernegevind som er fjedre belastet.
Men hvad der er til ved jeg ikk. Men tomgangen virker den ikke på. Mit eget
bud er til blandingen.
Kan alså ikke se andre stille muligheder.
mvh Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 08-11-05 11:25

Kim Jensen wrote:
> [...]
> Men hvad der er til ved jeg ikk. Men tomgangen virker den ikke på.
> Mit eget bud er til blandingen.
> Kan alså ikke se andre stille muligheder.

Det er din luftskrue.

Den skal lige stilles ordentligt igen.

Skru den helt ind, og 1½ omgang ud, giv mellemgas, og drej lidt frem og
tilbage til du finder det punkt der giver flest omdrejninger.

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-11-05 21:38

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er din luftskrue.
>
> Den skal lige stilles ordentligt igen.
>
> Skru den helt ind, og 1½ omgang ud, giv mellemgas, og drej lidt frem og
> tilbage til du finder det punkt der giver flest omdrejninger.

Det er _ikke_ luftskruen. Det er tomgangsskruen.
Se billeder i dk.binaer.
Det ses tydeligt at 'pinden' har stor indvirkning på stemplet højde...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-11-05 21:41

> Det er _ikke_ luftskruen. Det er tomgangsskruen.
> Se billeder i dk.binaer.

Det blev dk.binaer.motor

Fra : Allan Riise

Dato : 09-11-05 12:53

Brian Axelgaard wrote:
> "Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Det blev dk.binaer.motor

Der er da ingen fjeder på, andet end udvendigt på en tomgangsskrue?
Og det var vel hvad der blev skrevet, at der var en fjeder på, og den du har
bragt billede af, hvis den har en fejederbelastning, må det være indvendigt,
og det kan jeg ikke få til at passe sammen!?

Mon det er en original karburator?

Så vid jeg ved, så er luftskruen den eneste der har indvendig
fjederbelastning, for der sidder vel ikke fjeder på tomgangsskruen, andet
end udvendigt, sådan er det på mine Oko, Bing, Dell'orto og Mikuni
karb....!?

Fra : Brian A.

Dato : 11-11-05 22:40

> [...]
> har bragt billede af, hvis den har en fejederbelastning, må det være
> indvendigt, og det kan jeg ikke få til at passe sammen!?

Han skriver:

"her mener jeg ikke skruen til aftapning at svømmerhuset, med en lange skrue
med
stjernegevind som er fjedre belastet."

Den er ganske rigtigt fjederbelastet, nemlig af fjederen som også trykker
stemplet i karburatoren ned.

> Mon det er en original karburator?

100% original.

> [...]
> fjederbelastning, for der sidder vel ikke fjeder på tomgangsskruen, andet
> end udvendigt, sådan er det på mine Oko, Bing, Dell'orto og Mikuni

Sådan er det også normalt, men altså ikke lige på denne model :)

Fra : Brian A.

Dato : 11-11-05 22:42

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse

> Sådan er det også normalt, men altså ikke lige på denne model :)

Det er forresten en Mikuni, hvis det ikke lige fremgår andre steder.