Metal-albums man skal eje?
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 10:56

Jeg har min liste her:
Alle Metallica-albums før the Black Album
Slayer - Reign in Blood OG South of Heaven
Megadeth - Rust in Peace
Lamb of God - Ashes of the Wake
Testament (kan ikke vælge hvilket album)
Byzantine - And they shall take up serpents
Pantera - Cowboys from hell OG The great southern trendkill
Iron Maiden (kan ikke vælge hvilket album)
Sepultura - Beneath the Remains OG Arise
Opeth (kan ikke vælge hvilket album)
Mercyful Fate - Melissa
Amon Amarth - Versus the World
Death (kan ikke vælge hvilket album)
Faith no More (kan ikke vælge hvilket album)
Entombed - Wolverine Blues
Carcass - Heartwork

Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
høre jeres

Fra : XXX

Dato : 05-11-05 16:10

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 16:34

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in

Jamen det vil jeg da så betragte som en kompliment

Fra : XXX

Dato : 05-11-05 21:35

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in news:Ch4bf.388$4d5.298
@news.get2net.dk:

> Jamen det vil jeg da så betragte som en kompliment

Hehe.

Det hårdeste musik jeg ejer, er Guns'N Roses, men jeg kan dog sagtens nyde
den lidt hårdere musik som f.eks. Iron Maiden.
Jeg har generelt en bred musiksmag, dog er jeg ikke vild med hip hop, rap,
techno og moderne jazz.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-05 14:13

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> Jeg har generelt en bred musiksmag, dog er jeg ikke vild med hip hop, rap,
> techno og moderne jazz.

Præcist det samme her.

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 05-11-05 16:42

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Carcass - Heartwork
>
> Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at

Her er lidt af hvert, både Heavy Metal og Hard Rock....

Kill Em All-Metallica
Live And Dangerous-Thin Lizzy
Juggarnaut-Frank Marino
Megadeth-Cryptic Writings
Mercyful Fate-The Oath
Force Of Evil-Black Empire (2005)
Judas Priest-British Steel
King Diamond-Abigail
Accept-Restless And Wild
Angel Dust-Border Of Reality
Black Sabbath-Live Evil
Deep Purple-Live In Japan
Primal Fear-----------Alt

Fra : Dag Stinus

Dato : 05-11-05 16:59

> Deep Purple-Live In Japan

Er det denne
http://www.venco.com.pl/~piotrus/greenpages/deeppurple/livejapan.htm ?
Kan du høre om de versioner der er udvalgt til Made In Japan er de bedste
udgaver eller er der lavet forkerte valg?

> Primal Fear-----------Alt

Jeg går og venter på at pakken fra Nuclear Blast med Seven Seals dukker op!
Min PF-favorit er indtil videre Black Sun fordi det album generelt har flere
langsomme og tons-tunge numre end de øvrige udgivelser.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 17:16

> Her er lidt af hvert, både Heavy Metal og Hard Rock....
>
> Kill Em All-Metallica
> Live And Dangerous-Thin Lizzy
> Juggarnaut-Frank Marino
> Megadeth-Cryptic Writings
> Mercyful Fate-The Oath
> Force Of Evil-Black Empire (2005)
> Judas Priest-British Steel
> King Diamond-Abigail
> Accept-Restless And Wild
> Angel Dust-Border Of Reality
> Black Sabbath-Live Evil
> Deep Purple-Live In Japan
> Primal Fear-----------Alt

Jeg ville også gerne have Deep Purple med
Men har kun the Platinum Collection (3 CD'er) og ikke et album, så kunne
ikke vælge det.

Fra : Anders

Dato : 05-11-05 19:05

Udover en del af dem du har nævnt :

Kreator - Coma of Souls
Death - Symbolic
Death - Individual thought patterns
Accept - Restless & wild
Accept - Balls to the wall
Accept - Stayin´ a life (Live)
Judas Priest - Sad wings of destiny
Judas Priest - Stained Class
Judas Priest - Painkiller
Saturnus - Martyre
Slayer - seasons in the abyss
Gamma ray - Sigh no more
Helloween - Keeper part 1
Manowar - The triumph of steel
Anacrusis - Manic impressions
Anacrusis - Screams & Whispers

osv...

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 21:16

Anders wrote:

> Helloween - Keeper part 1

og 2 !!

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Anders

Dato : 06-11-05 21:49

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> og 2 !!

ja ja...måske
Jeg synes bare at der er for mange "fjollede" sange på 2´eren, men det er jo
den (part 2) der solgte mest...

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 09:20

Anders wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> ja ja...måske
> Jeg synes bare at der er for mange "fjollede" sange på 2´eren, men det er jo
> den (part 2) der solgte mest...

sandt, men som en 'forlængelse' af 1'eren er den ret god....

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Anders

Dato : 07-11-05 22:14

> sandt, men som en 'forlængelse' af 1'eren er den ret god....

Helt sikkert!
- Og så kan man jo bare fortsætte med Gamma Ray.....

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 17:41

Anders wrote:

> Helt sikkert!
> - Og så kan man jo bare fortsætte med Gamma Ray.....

Den fik jeg ikke fat i ?

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Anders

Dato : 08-11-05 23:22

> Den fik jeg ikke fat i ?

Ja, altså : efter MIN mening så "slutter" det rigtige Helloween efter Keeper
part II og "fortsætter på Gamma Ray´s "Heading for tomorrow", "Sigh no more"
og "Insanity & Genious"...derefter "slutter" det så igen )

- Dog synes jeg at det "nye" Helloween´s "Master of the rings" og "Time of
the oath"er ganske gode!

-Anders

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-11-05 07:53

"Anders" <no@no.no> wrote in message

> - Dog synes jeg at det "nye" Helloween´s "Master of the rings" og "Time of
> the oath"er ganske gode!

Hvad synes du så om "Keeper Of The Seven Keys - The Legacy"?

Som en af dem der kun har kendt det "nye" Helloween så er jeg godt tilfreds
med den, men "The Dark Ride"s niveau når den ikke. Måske den, ligesom
"Rabbit Don't Come Easy", vinder ved gentagne afspilninger.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Ken Larsen

Dato : 09-11-05 09:01

The strength, the sound, the songs - med Volbeat. Bedste danske udgivelse
nogensinde.

--
MVH
Ken Larsen

Manchester United R.I.P

"I don't play against a particular team, I play against the idea of losing"
Eric Cantona

"Lets forever be that rebel monster"

Fra : Anders

Dato : 09-11-05 20:47

Minder den om Dominus´ "Vol. beat" ?

-Jeg går ikke ud fra at den minder om "The first nine" eller "View to the
dim"?

-Anders

Fra : Ken Larsen

Dato : 11-11-05 09:04

Anders <no@no.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4372521b$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Minder den om Dominus´ "Vol. beat" ?
>
> -Jeg går ikke ud fra at den minder om "The first nine" eller "View to the
> dim"?

Det minder slet ikke om Dominus. Du kan læse mere her
http://www.metal.de/cdreviews.php4?was=review&id=5688&search_highlight=volbe
at og her http://www.bt.dk/underholdning/anmeldelser/artikel:aid=395288/

Fra : Anders

Dato : 09-11-05 20:45

Hej Dag,

Jeg har ikke hørt "Keeper Of The Seven Keys - The Legacy"?
- er det en ny med Helloween? (jeg har ikke fulgt så meget med på det
seneste)

Jeg har det lige modsat...jeg er aldrig kommet ind i det "nye" Helloween
(Bortset fra "Time of the oath" og "Master of the rings")
- The Dark ride har en fed produktion, men sangene fænger mig ikke.

"Rabbits don´t come easy" kan jeg slet ikke være med på...jeg har ellers
forsøgt.
Og jeg ved at rigtig mange kan lide den.

-Anders

Fra : Dag Stinus

Dato : 10-11-05 20:18

> Hej Dag,
>
> Jeg har ikke hørt "Keeper Of The Seven Keys - The Legacy"?
> - er det en ny med Helloween? (jeg har ikke fulgt så meget med på det
> seneste)

Sprit-ny dobbelt-CD!

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Anders

Dato : 11-11-05 00:18

Nåh...altså de 2 gamle slået sammen til en dobbelt CD (genudgivelse)

Fra : Dag Stinus

Dato : 11-11-05 07:02

> Nåh...altså de 2 gamle slået sammen til en dobbelt CD (genudgivelse)

Næh, nyt materiale.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Dag Stinus

Dato : 05-11-05 20:47

> Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
> høre jeres
Jeg har engang lavet en liste over de 10 skiver jeg ville medbringe hvis det
var alt der kunne tages med til en øde ø:

Rush: Moving Pictures
Neil Young: Arc - Weld
Deep Purple: Made in Japan
Glenn Hughes: Addiction
Metallica: Metallica
Queensryche: Operation Mindcrime
Motorhead: Ace of Spades
Black Sabbath: Sabotage
Van Halen: 1
Pink Floyd: Dark Side of the Moon

Neil Young og Pink Floyd er ikke ligefrem metal, men det har nogle
kvaliteter jeg sætter pris på.

Blandt boblerne til listen er:

Primal Fear: Black Sun
Roger Waters: In the flesh - live (heller ikke just metal men det lyder
fantastisk godt på DVD'en)
UFO: Lights Out og Strangers in the Night
My Dying Bride: The Angel and the Dark River
Heavenwood: Swallow
Iron Maiden: The Number of the Beast
Dream Theater: Train of Thought
Rainbow: Rising

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Dag Stinus

Dato : 06-11-05 00:21

"Dag Stinus" <dag@SLETTESstinus.dk> wrote in message
> [...]
> fantastisk godt på DVD'en)
> UFO: Lights Out og Strangers in the Night
> My Dying Bride: The Angel and the Dark River

Jeg glemte lige nogen i farten:

Saxon: Strong Arm of the Law, Wheels of Steel samt Metalhead
Kiss: Alive og Destroyer
Y & T: Earthshaker
AC/DC: Back in Black
The Cult: Sonic Temple
Demon: The Plague
Masterplan: Masterplan
Megadeth: Youthanasia
Ted Nugent: Free for All
Ozzy Osbourne: Tribute
Riot: Narita (lige genudgivet på CD)
Rush: Counterparts (ud over allerede nævnte Moving Pictures)
Joe Satriani: Flying in a Blue Dream
Scorpions: Tokyo Tapes
Styx: Pieces of Eight (ikke ligefrem metal-metal men heller ikke pop)
Sweet: Sweet Fanny Adams
Taraxacum: Spirit of Freedom
Vanden Plas: The God Thing

Begrænsningens kunst er svær når der er så meget dejligt at vælge imellem

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-11-05 23:18

Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

> Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
> høre jeres

Jeg er så old school, at jeg jeg vil nøjes med at nævne:
Devil Driver
Motorhead
Thunder
Rainbow
King's X
Kiss
Pro-Pain
Resten er jeg blevet for gammel til

Fra : Thomas

Dato : 06-11-05 00:48

Måske man skulle lave en liste over albums man bare
SKAL eje, uanset genre

men min ville nok blive på mindst 50 albums

..T

Fra : Propellen

Dato : 06-11-05 15:18

Sren Kjeldsen skrev:

> Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
> høre jeres

WOW - Ingen har nævnt Invocator... Syntes jeg da er et must. Noget af
DK´s bedste tråd syntes jeg.. Excursion Demise er jeg dog ikke vild med.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-05 16:17

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> WOW - Ingen har nævnt Invocator... Syntes jeg da er et must. Noget af DK´s
> bedste tråd syntes jeg.. Excursion Demise er jeg dog ikke vild med.

Mangler at få hørt Invocator...

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 06-11-05 17:12

> "Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
>
> Mangler at få hørt Invocator...

Her er min ydmyg cd samling. Der mangler ca 6-800 cd'er.
Tror jeg har 3000+. Håbløst at prøve at følge med..
Det meste er 'Must have'....................Nej der er nogle seriøse fejlkøb
blandt dem.

Klik på my cd list til venstre.
www.hardrock1.webbyen.dk

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 06-11-05 16:52

On Sat, 5 Nov 2005 10:55:46 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

<snip> lang og fin liste men...

>Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
>høre jeres

EXODUS! hvor er "Bonded by Blood". Denne thrash perle hører hjemme i
et hvert ordenligt hjem.

Obituary bør også nævnes og det vil Kent nok gøre når han er klar igen
hen af mandag, tirsdag.... :)
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-05 18:26

"Jacob Dinesen" <j@*RE*cob*MO*dinese*VE*n.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> et hvert ordenligt hjem.
>
> Obituary bør også nævnes og det vil Kent nok gøre når han er klar igen

Hvis du køber/"får hørt" Lamb of God - Ashes of the wake så skal jeg nok få
fat i det Exodus-album..

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 07-11-05 15:32

On Sun, 6 Nov 2005 18:25:55 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvis du køber/"får hørt" Lamb of God - Ashes of the wake så skal jeg nok få
>fat i det Exodus-album..

Har jeg skam gjort...mange gange...
**her følger en reklame skrevet uden skam i livet**
Hvis du (hvad alle fornuftige mennsker naturligvis gør) abonnerer på
heavyjam.dk og gjorde det allerede sidste år ville du kunne læse at
jeg i vores nytårsudgave hylder den skive som en af sidste års bedste.
Hvis ikke du så det der kan du se det her:
http://heavyjam.dk/ezine/arkiv/index.php?id=795

Så nogen skal vist ud og købe sig en Exodus plade ;)
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 07-11-05 16:30

> Så nogen skal vist ud og købe sig en Exodus plade ;)

PIS!

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 07-11-05 17:14

On Mon, 7 Nov 2005 16:29:40 +0100, "Sren Kjeldsen"

>PIS!

Nej nej...du glæder dig i virkeligheden.
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-11-05 23:18

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har min liste her:

> Alle Metallica-albums før the Black Album
> [...]

Amen!

Tilføjer :

Invocator - Weave the Apocalypse
Dream Theater - Scenes from a Memory
Freak Kitchen - Move
Tool - Aenima
Deftones - White Pony
Fear Factory - Archetype

/Morten

Fra : bonfils

Dato : 08-11-05 10:17

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Faith no More (kan ikke vælge hvilket album)

Hva' mæ' Angel Dust? (alternativt: Alt fra Angel Dust og frem...)

Og nu vi er ovre i den halv-grungede afdeling:

Soundgarden: Superunknown
Queens of the Stone Age: Songs for the Deaf

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : dsfdf

Dato : 09-11-05 16:26

i glemmer sgu da cradle of filth undtagen lige den sidste cd da jeg
synes det er lidt "tam tam"...

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-11-05 16:55

On Sat, 5 Nov 2005 10:55:46 +0100, Sren Kjeldsen wrote:

> Dette er mit lille udvalg blandt mange andre... Er meget interesseret i at
> høre jeres

Tja, jeg hører ikke så meget metal mere så jeg har sikkert glemt noget og
jeg kender ikke så meget af det nye (fra ca. midten af halvfemserne og
fremad) men her er mine bud:

King Diamond - Them, Conspiracy og Abigail
Metallica - Alt før "Black Album"
Slayer - Alt!
Sepultura - Beneath the Remains
Morbid Angel - "Blessed are the Sick" og "Altars of Madness"
Type O Negative - "October Rust" og "Bloody Kisses"
Dream Theater - Awake
Carcass - alt
Megadeth - "Killing is my Business..", "Peace Sells..." og "So Far..."
Pestilence - "Consuming Impulse"
Death - "Scream Bloody Gore"
Kreator - Pleasure to Kill

Fra : jespersen.thomas@gma~

Dato : 12-11-05 21:32

Thomas Jespersen wrote:

> King Diamond - Them, Conspiracy og Abigail

Nøj, jeg glemte helt "Voivod":

Voivod - "Killing Technology", "Dimension Hatross" og "Nothingface"