Opel er tilbage i front
Fra : Mogens

Dato : 05-11-05 08:48

Hurtigste bil på Nürburgring (2 liters klassen) er nu
Opel Astra OPC med 240 hk. VAG -> go home :)
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_erstkontakte/mz_ng_news_44_2005_opel_opc.asp
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : TDN

Dato : 05-11-05 09:23

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Mvh Mogens
>
> S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)

Nu ved jeg ikke om VAG havde førstepladsen før, men hvis du hentyder til
Golf GTI, så mangler den altså 40 hk. i forhold til Opel'en så helt
sammenlignlige er de vel ikke.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-11-05 09:31

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:436c6bc5$0$41138$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu ved jeg ikke om VAG havde førstepladsen før, men hvis du hentyder til Golf GTI, så mangler den altså 40 hk. i forhold til
> Opel'en så helt sammenlignlige er de vel ikke.

De er sammenlignlige, idet de begge hører til i 2 liters klassen,
som Mogens også skriver (og som det fremgår af linket).

/Jakob

Fra : TDN

Dato : 05-11-05 09:53

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De er sammenlignlige, idet de begge hører til i 2 liters klassen,
> som Mogens også skriver (og som det fremgår af linket).
>
> /Jakob

Og... 2 liter motorer leverer vel alt fra 90 hk op til +300 hk. Man
sammeligner vel ikke an gammel Mazda 626 med 90 hk. med en Opel med 240 hk.
og udråber den som stor vinder over Opel... I min verden bør ydelsen også
være sammelignlig for man kan kåre en vinder.... De kunne jo tage 200 hk.
versionen af Opelen og sammeligne med Golfen. Forøvrigt lyder det underligt
der ikke findes noget bedre i 2 liter klassen end en Opel, ikke fordi jeg
ikke tror den god, men et hurtigt kig i Bilrevyen kan jeg da finde mange
andre der er hurtigere med en 2 liter motor og har sportsundervogn der burde
kunne lave en god tid på Nürburgringen.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-11-05 11:04

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:436c7300$0$41142$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> andre der er hurtigere med en 2 liter motor og har sportsundervogn der burde kunne lave en god tid på Nürburgringen.

Nogen har jo fundet på at inddele klasserne efter motorvolumen -
det er ikke noget jeg har fundet på.
At der er andre biler der måske kan gøre det hurtigere er da ikke
usandsynligt, men indtil videre er Astraen åbenbart den hurtigste...

/Jakob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-11-05 09:50

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De er sammenlignlige, idet de begge hører til i 2 liters klassen,
> som Mogens også skriver (og som det fremgår af linket).

Spørgsmålet er om en Golf overhovedet har gjort forsøget: Hvis nogen skulle
have en chance for at lave en rekort må det være en Mitsubabsi Evo X, som
mig bekendt har 400 HK.

Og det er da vist også en 2-liters ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 11:50

> Spørgsmålet er om en Golf overhovedet har gjort forsøget: Hvis nogen
> skulle have en chance for at lave en rekort må det være en Mitsubabsi Evo
> X, som mig bekendt har 400 HK.
> Og det er da vist også en 2-liters ...

Dén ville jeg gerne se en tid på..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 05-11-05 12:19

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> Dén ville jeg gerne se en tid på..

Power gør ikke alt :) -> Reuther har sat undervognen op
på salgsmodellen. Manuel Reuter fra DTM

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 12:24

> Power gør ikke alt :) -> Reuther har sat undervognen op
> på salgsmodellen. Manuel Reuter fra DTM

Ok - det har sikkert en ret voldsom betydning.

Det ville dog være sjovt at se den 400 Evo alliwl - så du indslaget i Top
gear (tror jeg nok), hvor journalisten kørte i Evo´en mod en racerkører i en
Lamborghini Gallardo V10...?

De kørte lige op - såvidt jeg husker - meget imponerende..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 05-11-05 12:30

> [...]
> en Lamborghini Gallardo V10...?
> De kørte lige op - såvidt jeg husker - meget imponerende..

Jep - I know og den slår da helt sikkert også Opel Kadett'en

I Tyskland har de japanske vogne imidlertid ikke så stor en stjerne.
Man vil hellere ha' den ægte vare, selvom japserne sikkert ikke er
bag ud i dén sammenhæng...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 12:56

> Jep - I know og den slår da helt sikkert også Opel Kadett'en

Kadetten... *ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 05-11-05 12:37

> Det ville dog være sjovt at se den 400 Evo alliwl - så du indslaget i
> Top gear (tror jeg nok), hvor journalisten kørte i Evo´en mod en
> racerkører i en Lamborghini Gallardo V10...?

Det var en grøn Lamborghini Murciélago V12 mod en EVO FX400 (kun produceret
i et meget lille antal, <100).

> De kørte lige op - såvidt jeg husker - meget imponerende..

EVO'en vandt til sidst.

--
Mvh/TK
S: 1990 Ford Sierra 2,0i Azur 4d.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 12:55

> Det var en grøn Lamborghini Murciélago V12 mod en EVO FX400 (kun
> produceret i et meget lille antal, <100).

Ok - troede kun det var den lille..

> EVO'en vandt til sidst.

Amok-agtigt - hvis man ser bort fra den markante turbotøven, så kunne den
nok være rét sjov at trykke rundt i..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 18:17

> Power gør ikke alt :) -> Reuther har sat undervognen op
> på salgsmodellen. Manuel Reuter fra DTM

Har han personligt været rundt ved alle bilerne og skrue?
Eller har han sendt en en fra Reuters Bureau :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-05 12:36

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Spørgsmålet er om en Golf overhovedet har gjort forsøget: Hvis nogen skulle
> have en chance for at lave en rekort må det være en Mitsubabsi Evo X, som
> mig bekendt har 400 HK.

Har en kollega der har kørt rallye i en evo 6

Den rykkker _pænt_

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 18:15

> De er sammenlignlige, idet de begge hører til i 2 liters klassen,
> som Mogens også skriver (og som det fremgår af linket).

Det kommer jo lidt an på mærkets strategi - VW har tilsyneladene valgt at
deres motor med så høj effekt skal være en stor V6 uden turbo.

Var der ikke noget med at man i motorsport sammenlignede motorer med og uden
tryk ved at gange slagvolumen med 1,8 i så fald er de vel sammenlignelige i
størrelsen under 3,6L.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-05 11:50

> Opel Astra OPC med 240 hk. VAG -> go home :)

Sådan - performance-Opeeeeeeeellll... )

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-05 18:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Hurtigste bil på Nürburgring (2 liters klassen) er nu
> Opel Astra OPC med 240 hk. VAG -> go home :)

Ja, de ka' sgu lave turbomotorer, de svenskere. ))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Brian

Dato : 07-11-05 18:53

Henrik B. wrote:

> Ja, de ka' sgu lave turbomotorer, de svenskere. ))

Har du været en tur i natpotten ?

OPC har adresse i Rüsselheim, ikke Trollhättan

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-05 09:59

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har du været en tur i natpotten ?

Nope...

> OPC har adresse i Rüsselheim, ikke Trollhättan

Ja, men de får deres turbomotorer fra GM Powertrain i Sverige (= Saab).
))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg