Computerspilsfilmatiseringer? Top 5...
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-11-05 02:51

Doom er ude nu, og uden at lægge mere værdi i anmeldelser end de kan leve op
til, ser den ud til at blive rakket ned.

Er der egentlig lavet en ordentlig computerspilsfilmatisering (langt ord)
endnu?

Den bedste af slagsen jeg umiddelbart kommer på, er sjovt nok Tomb Raider 2.
Tomb Raider 1 var latterlig, Alien vs. Predator...en skamplet!

Kan det virkelig være så svært at lave en ordentlig film ud af et brølende
fedt computerspil?

Skal vi lige tage en top 5 over fede computerspil, der mangler en god
filmatisering:

1. Wolfenstein
2. Secret of Monkey Island
3. Grand Theft Auto (en af dem fra III'eren og fremefter)
4. Hitman
5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson
fingeren og starte forfra!)

Fra : Stig Holmberg

Dato : 05-11-05 04:13

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

Eller hvad med:

1. Phantasmagoria - den var uhyggelig
2. Under a Killing Moon (Tex Murphy) - den var film noir og stemningsfuld
3. The Longest Journey - den var eventyrlig og smuk
4. Duke Nukem - bedre end Rambo!
5. Leisure Suit Larry - en sexet komedie?

Stig

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 08:31

> [...]
> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

Wolfenstein? LOL! Historiemæssigt er den da vidst mindre værd end Doom...

1. Secret of Monkey Island/The Curse of Monkey Island
2. Hitman (er på vej, men er blevet ødelagt pga. castingen af Vin Diesel)
3. Diablo
4. StarCraft
5. Pac Man

Fra : Mr. D

Dato : 05-11-05 09:42

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Wolfenstein? LOL! Historiemæssigt er den da vidst mindre værd end Doom...

Hvis man kunne beholde den ekstremt gode stemning og tage noget af plottet
fra return to Wolfenstein, kunne det da blive en rigtig god film. Her er
både nazister, dyster mørke og eksperimenteren med store åndelige kræfter.
Det er da Indiana og lost arc om igen. Men der kan vel også blive en
historie ud af etteren

> 1. Secret of Monkey Island/The Curse of Monkey Island
> 2. Hitman (er på vej, men er blevet ødelagt pga. castingen af Vin Diesel)
> [...]

PacMan ??? Hvad skulle plottet være? Og hvem kunne du forestille dig i
rollen som Pac the Man?

1 må absolut være den historie Half Life 2 lægger op til.
2 DOOM3
3 Return to Wolfenstein
4 Noget fra Warhammer eller 2000 universet
5 Noget fra Morrowind universet?

Simon

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-11-05 11:41

Mr. D wrote:
[Sren Kjeldsen foreslår bl.a. Pacman]
> PacMan ??? Hvad skulle plottet være? Og hvem kunne du forestille dig i
> rollen som Pac the Man?

Jeg mindes faktisk en Pacman-tegnefilm på Kanal 2, tilbage i 1980'erne.
Ikke en kort 5-minutters, men pænt lang. Sikkert en halv times tid.

> 1 må absolut være den historie Half Life 2 lægger op til.
> 2 DOOM3
> 3 Return to Wolfenstein
> 4 Noget fra Warhammer eller 2000 universet

Hvad er 2000?

Der er Warhammer 40k, som foregår langt ude i fremtiden, og så en
fantasy-verden hvis kommercielle navn jeg ikke lige kan huske, men hvis
rollespilsudgave hedder Warhammar Fantasy Roleplay. Og så er der vistnok
for nyligt kommet en serie af rumskibsmodeller, BattlefleetGothic eller
sådan noget.

> 5 Noget fra Morrowind universet?

Ja, Bethesda-folkene har måske en masse ting skrevet ned, som de ikke
har brugt endnu.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mr. D

Dato : 05-11-05 19:34

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:
>
> Der er Warhammer 40k, som foregår langt ude i fremtiden,

Sorry, jeg mener selvfølgelig 40.000.

Jeg så for tid tilbage en lille WH40k animation, som var hammerflot lavet.
Og jeg tænkte, at hvis filmmagerne gav spilfolket en mere central rolle i
filmproduktionen, så kunne man måske få nogle bedre
spil-til-film-oplevelser.

Se denne, om ikke den er set før - WH40k:
http://media.cgnetworks.com/cgfilms/games/blur_warhammer.mp4

Simon

Fra : Frost

Dato : 06-11-05 01:44

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> [...]
> filmproduktionen, så kunne man måske få nogle bedre
> spil-til-film-oplevelser.
>
> Se denne, om ikke den er set før - WH40k:

Som et lille apropos, så er det intro-vidoen til det relativt nye "Warhammer
40,000: Dawn of War". Ret fedt spil, i øvrigt. :)

Fra : -USH-

Dato : 10-11-05 12:17

Mr. D skrev:

> PacMan ??? Hvad skulle plottet være? Og hvem kunne du forestille
> dig i rollen som Pac the Man?

Vin Diesel...

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-11-05 12:23

-USH- wrote:
> Vin Diesel...

Lidt muskler og en gøb i hånden, who cares about the plot.... ROTFL

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-05 13:28

On Thu, 10 Nov 2005 12:17:23 +0100, -USH- wrote:

> Vin Diesel...

Danny DeVito

--
Now Playing:
Skinny Puppy - Shore Lined Poison

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-05 13:39

On Sun, 20 Nov 2005 12:27:54 +0000, Thomas Jespersen wrote:

> Danny DeVito

Forøvrigt:

http://www.imdb.com/title/tt0473377/

--
Now Playing:
Skinny Puppy - Morpheus Laughing

Fra : -USH-

Dato : 23-11-05 21:11

Thomas Jespersen skrev:

> Forøvrigt:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0473377/

Forhåbentligt har den lige så meget til fælles med spillet som I, Robot
havde med bogen.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : MM

Dato : 05-11-05 10:26

> 5. Pac Man

Ville det ik være en blanding af 54 og Trainspotting ?
:)

~MM

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 10:49

> Ville det ik være en blanding af 54 og Trainspotting ?
> :)

LOL Kan være... Ville også bare skrive den, når det nu omhandlede
computer-spil ;-P

Men en endnu mere interessant filmatisering ville IMHO være Tetris!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-11-05 11:45

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> writes:

> Men en endnu mere interessant filmatisering ville IMHO være Tetris!

En russisk kunstfilm om murernes problemer med eksplosive mursten.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : The Nameless Dude

Dato : 05-11-05 11:53

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in news:ne%af.98$ZE3.3
@news.get2net.dk:

> LOL Kan være... Ville også bare skrive den, når det nu omhandlede
> computer-spil ;-P
>
> Men en endnu mere interessant filmatisering ville IMHO være Tetris!

Så hellere Pong.
Nej, i store træk burde Hollywood holder nallerne fra computerspil
og holde de 2 ting adskilt, for i de helt store træk er ingen af de
hidtidige "games to movies" film noget værd.
Alle dårligt skrevet, dårligt instrueret, dårligt skuespil, dårligt
filmatiseret og med en dårlig handling.
Men det ses også når anmelderne får fat i filmen og skal give deres
holdninger, som typisk er nedsablende. Men jeg giver dem ret, for filmene
er dårlige.
--
The Nameless Dude

Fra : -USH-

Dato : 10-11-05 12:23

The Nameless Dude skrev:
> [...]
> hidtidige "games to movies" film noget værd.
> Alle dårligt skrevet, dårligt instrueret, dårligt skuespil, dårligt

Det er jo ikke grunde til at man ikke skal lave film over computerspil, det
er bare forklaringer på hvorfor de nuværende forsøg er gået galt. Hvis bare
de ville gøre noget ud af filmene, i stedet for at udnytte at folk går ind
og ser en film bare fordi de har spillet computerspillet, så kunne der da
sikkert komme nogle ganske gode film ud af det.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : XXX

Dato : 10-11-05 21:51

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> for at udnytte at folk går ind og ser en film bare fordi de har
> spillet computerspillet, så kunne der da sikkert komme nogle ganske

Resident Evil er en rigtig god film. 2'eren har jeg ikke fået set endnu.

Fra : -USH-

Dato : 11-11-05 09:17

XXX skrev:
> "-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote in

> Resident Evil er en rigtig god film. 2'eren har jeg ikke fået set
> endnu.

Er det den med gangen med laserstrålen? Så mener jeg ikke at jeg var vildt
begejstret, men nok okay underholdt.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 06-11-05 11:39

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> 4. StarCraft

Synes faktisk næsten den er filmatiseret uden det var meningen. Vi spillede
utrolig meget StarCraft da Starship Troopers fik premiere, og det er da
næsten en filmatisering af starcraft...og en bedre af slagsen

Mvh. Brian

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-05 14:12

> Synes faktisk næsten den er filmatiseret uden det var meningen. Vi
> spillede utrolig meget StarCraft da Starship Troopers fik premiere, og det
> er da næsten en filmatisering af starcraft...og en bedre af slagsen

Er ikke enig...
Historien/historierne i StarCraft er langt mere komplicerede end den i
Starship Troopers.
De omhandler interne konflikter hos menneskerne og forhold racerne imellem.

Fra : Jesper

Dato : 05-11-05 08:44

C. H. Engelbrecht <chris@bitfrost.dk> wrote:

> [...]
> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

Virtual Valerie 2
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 05-11-05 09:26

- No one lives forever
- Privateer
- Mafia
- Spy Hunter
- Leisure Suit Larry

Mvh
Zeki

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-11-05 10:30

> Skal vi lige tage en top 5 over fede computerspil, der mangler en god
> filmatisering:

1. Hitman (På vej)
2. Max Payne (På vej)
3. Warcraft (Næsten hvilken som helst del)
4. Half Life 1 / 2 (Helst dem begge, i rækkefølge)
5. Mafia (Er jo næsten en film i forvejen)

Disse har længe været på min liste i hvert fald, fedt nok at mine favoritter
er blandt dem som der er planer om at lave, let's just hope they don't fuck
it up :-/

Jonny Jensen.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-11-05 11:37

C. H. Engelbrecht wrote:
[...]
> [...]
> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

Mine fem forslag. Darklands får en klar førsteplads, mens de andre fire
er uden prioritet:

Darklands
Eye of the Beholder I
Fallout I
Speedball II
Superfrog

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 12:20

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Speedball II

Kom Rugter Hauer ikke rimeligt tæt på den her med... øøhh.. var det
Shallow's Helte den hed? 20 år gammel film, plus minus.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-11-05 12:56

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Kom Rugter Hauer ikke rimeligt tæt på den her med... øøhh.. var det
> Shallow's Helte den hed? 20 år gammel film, plus minus.

Aner det ikke. Har ikke set den film du nævner...

Men den oprindelige Rollerball er en smule derheda'. Jeg har ikke set
den nye.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : MM

Dato : 05-11-05 21:49

> Mine fem forslag. Darklands får en klar førsteplads, mens de andre fire er
> uden prioritet:
>
> Darklands
> Eye of the Beholder I
> Fallout I
> Speedball II
> Superfrog

Årh, Darklands rigtig rigtig godt spil!!!
Derudover ville jeg nok sige Ultima 7 (inkl. part 2),
Alone in the Dark (ja, ved godt den er lavet men den nuværende filmatisering
er noget sovs.)
Day of the Tentacle - kunne så godt tænke mig at se en 3d Purpe Tentacle
Og til sidst: Realms of the Haunting, det var intet mindre end ondt da det i
sin tid blev udgivet

Fra : Koeffe

Dato : 05-11-05 14:18

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en
meddelelse

| 2. Secret of Monkey Island

Var de ikke igang med at filmatisere den? - eller var det
bare os selv her inde som fik pisket en stemning op?

--
Koeffe

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-05 16:33

> Var de ikke igang med at filmatisere den? - eller var det
> bare os selv her inde som fik pisket en stemning op?

Det var mig, der foreslår et manuskript så vidt jeg husker

Men der er dog blevet lavet et skuespil og Curse of Monkey Island (3'eren)
startede ud som en længere tegnefilm...

Nu må vi se om de laver Monkey Island 5 og om det får succes...

Fra : MM

Dato : 05-11-05 18:29

> Nu må vi se om de laver Monkey Island 5 og om det får succes...

Voodoo damen siger jo at hun har en 'five game contract' så mon ik den
dukker op på et eller andet tidspunkt, man har da lov at håbe

~MM

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-05 14:25

The Nameless Dude wrote:

> Alle dårligt skrevet, dårligt instrueret, dårligt skuespil, dårligt
> filmatiseret og med en dårlig handling.

Vel nok fordi de fleste computer spil ikke har en handling der er værd
at skrive hjem om. Final Fantasy og Resident Evil (I+II) er dog
hæderlige filmatiseringer. FF kammer lidt for meget over med deres
religions-gamma-halløj men den er jo flot animeret og ok som film. RE
filmene er da ikke mesterværker, men udemærket underholdning.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 16:27

> [...]
> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

Er du ikke klar over at Hitman *er* på vej:
http://www.imdb.com/title/tt0465494/

Endda (eller hvad man nu skal sige ) med Vin Diesel som Agent 47.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-11-05 15:32

> [...]

> 4. Hitman
> 5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

1. Wing Commander, det er simpelthen en ommer, nøj var var jeg skuffet over
Chris Roberts film.
2. Command & Conquer, GDI mod NOD kunne der sikkert godt komme en god film
ud af.
3. Dragonlance (Champions, Death Knight, Dark Queen of Krynn), det
sædvanlige good vs. evil.
4. Turok - Dinosaur Hunter, kunne sikkert blive en ret underholdende film.
5. Alone in the dark, der er godt materiale til noget gys.

Mvh
Benjamin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-05 15:42

Laziter [9440] wrote:

> 5. Alone in the dark, der er godt materiale til noget gys

Mener du den her?
http://www.imdb.com/title/tt0369226/combined

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-11-05 16:11

> Mener du den her?
> http://www.imdb.com/title/tt0369226/combined

Hehe, ja måske skulle jeg følge lidt mere med i hvilke film der udkommer

Mvh
Benjamin

Fra : Martin T.

Dato : 07-11-05 17:34

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Hehe, ja måske skulle jeg følge lidt mere med i hvilke film der udkommer

Det er så også en ommer hvis jeg må sige min mening

Martin T

Fra : MM

Dato : 07-11-05 18:29

> Mener du den her?
> http://www.imdb.com/title/tt0369226/combined

Det er en Uwe Boll film, den tæller ik...

~MM

Fra : Dan

Dato : 08-11-05 00:52

Hm,

Jeg ser i hvert fald frem til Silent Hill.

http://www.imdb.com/title/tt0384537/

Fra : MM

Dato : 09-11-05 23:50

> Hm,
>
> Jeg ser i hvert fald frem til Silent Hill.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0384537/

Så vidt jeg kan se har Uwe Boll heller ik fået lov til at ødelægge den film
på nogen måder...

~MM

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 07-11-05 18:16

Pac Man ???
Hvorfor så ikke også lige tage disse med :
Bubble Bobble
Great Diana Sisters
Boulder Dash
Commando
Doncky Kong

Næh så hellere :
Elite
Inca
Descent
Soldiers Of Fortune

Plot mæssigt måske, men historie mæssigt er WolfenStein en ener,
idét det var det første 3D shut-them-up. Man skal ikke nedgøre det
vi har i dag af spil, men ingen ved på hvilket stadie vi ville være
nu uden W og det gælder også på hardware siden, som er tvunget til
at følge med.

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-11-05 13:51

On Sat, 5 Nov 2005 02:51:16 +0100, "C. H. Engelbrecht" <chris@
bitfrost.dk> wrote:

> [...]
>4. Hitman
>5. Alien vs. Predator... (jeg vil mene man burde stikke ham Anderson

The Secret of Monkey Island, med Ron Gilbert som konsulent hele vejen
igennem.

Max Payne, som åbenbart allerede så småt er ved at blive lavet, med
Sam Lake (som skrev historien til spillene) som medforfatter.

Fallout. Overlevelse på USAs vestkyst efter en atomkrig.

Vampire the Masquerade. Jeg ved godt det oprindeligt er et rollespil,
men der er masser af filmpotentiale i det univers.

Grim Fandango. Mexicanske folkesagn om De Dødes Dag blandet med film
noir og jazz-musik. Det lyder som et job for Tim Burton.

--
Kasper Aae

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 16-11-05 16:02

Kasper Aae wrote:
[...]
> Fallout. Overlevelse på USAs vestkyst efter en atomkrig.

50-70 år efter en atomkrig. En atomkrig som i øvrigt fandt sted 50-70 år
ude i fremtiden.

Alt i alt en postapokalyptisk verden som er meget forskellig fra
beskrivelserne i de mange atomkrigsungdomsromaner der blev udgivet i
1980'ene.

> Vampire the Masquerade. Jeg ved godt det oprindeligt er et rollespil,
> men der er masser af filmpotentiale i det univers.

TV-serien var ret god, men en af hovedpersonerne døde desværre senere.

Fra : Mr. D

Dato : 20-11-05 12:20

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi lige tage en top 5 over fede computerspil, der mangler en god
> filmatisering:

Jeg husker ikke alle forslag i denne tråd, men for lige at puste lidt liv i
den igen, vil jeg blot nævne Quake 4, som jeg lige er blevet færdig med. Ud
over at der er gået for meget DOOM3 i spillet, så er det et flot spil med
noget, der kunne blive en rigtig god film-historie.

..
..
..
..
..
spilspoiler
..
..
..
..
..
virkelig spilspoiler
..
..
..
..
..

Hvis bare man ville lade være med at lave en van damme action-film ud af
det, og i stedet koncentrere sig om det skumle, mystiske, uhyggelige og
storslåede der fortaber sig i universets uendelige og mørke vidder...

.... om Strogg; en ældgammel højtudviklet civilisation fra universets dybder,
der er i konstant forfald, og som - for at overleve - må være på evig jagt
efter beboede kloder, de kan erobre.

Hvis de ikke skal uddø, er de afhængige af en jævn strøm af organiske
legemsdele og mekaniske reservedele. De er selv væsner sammensat af lemmer
og teknologi fra alle de civilisationer, de gennem lysår har undertvunget
sig. Lemmer og teknologi, som kun holder en tid, og må udskiftes.

Hele deres samfund er bygget på bioenergi, og de har brug for levende
kroppe, der kan spændes fast i forskellige apparater og afgive den energi,
der er selve livet. Egentlig har de for det meste kun brug for en torso med
hjerte. I dette kommer hele deres produktionsapparat og energipolitik til at
ligne et jordisk slagteri - det er blot ikke grise, der hænger på
kødkrogene, og det er ikke kul, der fyres med for at få lys. Menneskeheden
er blevet en enrgikilde og et reservelager. Og alt dette er gjort uden
egentlig ondskab - Der er ingen forskel på Stroggs energipolitik og
menneskenes slagterier. Det handler alt sammen om kød og produktion.

Mix en avanceret teknologi fra en højtstående civilisation med
overdimensionerede middelalderlige rustne kirurgiske redskaber, ført af
barbarhånd, og du får Stroggs univers. Intet under, at reservedelene ikke
holder så længe ad gangen.

De er nu kommet til jorden, som tilsyneladende blot bliver det næste
opdyrkningsområde i en lang række. Kroppe høstes, lemmer skifter ejer og
energi udvindes...

.... men menneskene sender en lille specialstyrke til Stroggs hjemplanet i et
forsøg på at udslette nervecentret og derved redde resterne af jordens
befolkning. Den bliver næsten udryddet. Kane overlever, men bliver taget til
fange midt i spillet og skal gøres til en Strogg...

....og dette var ret spændende - og for mig noget nyt. Han spændes fast og
skal igennem Stroggprocessen, og vi venter alle, at han bliver befriet i
sidste øjeblik. Og vi chokeres hver gang, vi troede det var det sidste
øjeblik. Sidste øjeblik kommer ufatteligt sent, og på det tidspunkt er Kane
mutileret på alle tænkelige måder og gjort til næsten Strogg. Som halvt
menneske og halvt Strogg er han den, der kan redde jorden ... måske ...

.... og hvad gemmer han i sit dybe, mørke lysårgamle Stroggsind, da han
vender tilbage til jorden?

hvabehar? og om lidt så får vi tartar! Det er da til at føle på

simon

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-05 13:27

Jeg tror vi skal over i rollespil og adventuregenren for at finde noget med
kød på:

1. Diablo I+II
2. Secret of Monkey Island
3. Leisure Suit Larry :)
4. Indiana Jones and the Fate of Atlantis (mener faktisk spillet kommer fra
et filmmanus)
5. Baldur's Gate