Forskellige Radeon x800 versioner
Fra : Peter

Dato : 05-11-05 00:18

Jeg skal opgradere min pc og vil bl.a. have et nyt spille-grafikkort -
jeg går efter noget til omkring 1500 plus/minus.

Jeg har kigget på grafikkort baseret på ATI's Radeon x800 grafikchip,
men der er flere forskellige versioner af denne chip, f.eks. x800,
x800gt, x800gto, x800xl osv osv. Mange af disse kort koster stort set
det samme, og jeg kan ikke hitte ud af hvad forskellen er og hvad der er
bedst.

Er der nogen der kan give mig et hint om hvad endelserne betyder og hvad
jeg bør gå efter? Evt. bare et link til et godt sted hvor det bliver
forklaret.

Fra : Lasse

Dato : 06-11-05 12:26

Se http://www.answers.com/topic/radeon-x-series

mvh. Lasse

Fra : NoShyGuy

Dato : 06-11-05 15:17

Jeg skal selv ha skiftet mit Gforce6600GT ud, og jeg går efter et X800XL
256mb version.
Det kort der rigtig meget fart på, og det fås til ca. 2100,- Alle
pengene værd, for det er hurtigere end Gforce 6800 ultra som koster over
2300,-

http://www.kandu.dk/