Bedste TV-out til dato? Matrox, Connexant.~
Fra : Tychsen

Dato : 04-11-05 23:47

Til sådan en HTPC, hvad er så det bedste grafikkort. Her tænker jeg
bestemt ikke på 3D-ydelse, den må gerne være lig 0 (der skal ikke
spilles på HTPC'en). Men jeg tænker på TV-out...

Fx kunne det være rigtig fedt, hvis der findes nogle kort med RGB
out... og ja, så en generel vejledning i, hvilke kort der levere den
bedste tv-out pt...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-11-05 23:59

> [...]
> Fx kunne det være rigtig fedt, hvis der findes nogle kort med RGB
> out... og ja, så en generel vejledning i, hvilke kort der levere den

http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/index.html
- så bliver det ikke meget bedre, og så er det endda billigt. Men ok, det
kræver lidt lodning og fumlen med software.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tychsen

Dato : 05-11-05 09:23

Dvs., at der findes ikke noget købefærdigt?

Fra : Jante

Dato : 05-11-05 12:13

"Tychsen" skrev:

> Dvs., at der findes ikke noget købefærdigt?

Jo, et hvilket som helst Matrox DualHead kort, med RGB breakout kabel.

/J

Fra : Tychsen

Dato : 05-11-05 10:29

Desuden virker linket ikke mere

Fra : Hauge

Dato : 05-11-05 10:48

Hejsa
Tychsen wrote:
> Desuden virker linket ikke mere

Så finder vi bare et andet

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Derudover, så er gruppen dk.teknik.htpc måske noget for dig.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051105094617@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Brian Lund

Dato : 05-11-05 14:28

> Så finder vi bare et andet
>
> http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Sakset fra det andet link:
"En TV med en Scart-ingång som klarar RGB."

Det ved jeg at mit TV ikke gør selvom det kun er et par år gammelt, men ok,
det er også kun et billigt 19" TV...

Brian

Fra : Hauge

Dato : 05-11-05 14:57

Hejsa
Brian Lund wrote:
> Sakset fra det andet link:
> "En TV med en Scart-ingång som klarar RGB."
>
> Det ved jeg at mit TV ikke gør selvom det kun er et par år gammelt,
> men ok, det er også kun et billigt 19" TV...

Det er jeg ret sikker på at det gør, for det gør selv de aller billigste,
selv mit gamle der er 10 år gammelt.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051105135456@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-11-05 13:25

> Desuden virker linket ikke mere

Den virker nu ellers stadigvæk fint her..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tychsen

Dato : 05-11-05 13:20

Følger dette RGB breakout kabel med til modellen G450?

Fra : Esben

Dato : 05-11-05 14:55

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Følger dette RGB breakout kabel med til modellen G450?

Nej, så vidt jeg husker kun en vga -> composite og s-video dongle. Man kan
dog lave det selv, eller købe det færdigt:
http://av-connection.com/?HierachyID=550

--
Esben

Fra : Tychsen

Dato : 05-11-05 13:31

ja, nu virker det igen.

Fra : Tychsen

Dato : 05-11-05 16:45

Jeg kan se, at sådan et RealMagic X-Card det ligner noget rigtig godt
kram... behøves der så ikke være et alm. gfx-kort i?

Fra : Esben

Dato : 05-11-05 17:11

> Jeg kan se, at sådan et RealMagic X-Card det ligner noget rigtig godt
> kram... behøves der så ikke være et alm. gfx-kort i?

Der skal stadig et almindeligt grafikkort til.

--
Esben