Lapning af skotrende
Fra : Mikael Knudsen

Dato : 04-11-05 21:53

Nogle der har gode erfaringer med lapninger af utæt skotrende.

Har hørt om flere løsninger, men har ikke prøvet nogle i praksis,
og står nu med utæt skotrende, som jeg skal have ordnet, gerne
som langvarig løsning, og da vi snakker og om eternitskifertag
som er kittet i samlinger ville jeg gerne undgå at lave ny..

Mvh
Mikael

Fra : Aksel

Dato : 06-11-05 17:19

"Mikael Knudsen" <Fuck@spammer's.d> skrev i en meddelelse
> [...]
> som langvarig løsning, og da vi snakker og om eternitskifertag
> som er kittet i samlinger ville jeg gerne undgå at lave ny..

Der findes noget reparationstape der består af 2-3 mm sort tjære lignende
materiale med en tyk alufolie på oversiden, det har jeg flere gange brugt
til rep af zinktagrender.
Det holder bedst hvis underlaget er varmt når det klæbes på, jeg har brugt
en varmeblæser eller en lille gasbrænder.
Der fandt jeg endelig en fornuftig anvendelse for den creme brule brænder
konen ønskede for to år siden, den stod ved siden af bagemaskinen og
raclettegrillen bagerst på øverste hylde i bryggerset.

Hilsen Aksel

Fra : Sidse

Dato : 07-11-05 21:53

> [...]
> som langvarig løsning, og da vi snakker og om eternitskifertag
> som er kittet i samlinger ville jeg gerne undgå at lave ny..

CeresitBlack er som skabt til jobbet, hvis det er en stor revne /hul der
skal lappes kan anvendes glasfibermåtte som forstærkning.
http://www.ceresit.dk/produktomraader/cp42/cp42-1.pdf

Lad dig ikke narre af smarte sælgere i byggemarkedet til at prøve f.eks.
Borup tagtæt, det holder ikke i længden.

Henrik