ventilatorrem på mercedes
Fra : Claus Og Helle

Dato : 04-11-05 19:24

Hej er der en der kan hjælpe med et billed af hvordan ventilatorremmen skal
sidde på en mercedes 220 fra 1993 W202

--
Claus & Helle

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 04-11-05 23:55

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der en der kan hjælpe med et billed af hvordan ventilatorremmen
> skal sidde på en mercedes 220 fra 1993 W202
> Claus & Helle

Jeg har desværre intet billede.
Jeg har trukket rem på mange mercere, men husker desvære ikke din i
detaljer.

Men kik nøje på dine remhjul, Dem der er glatte skal løbe på bagsiden af
remmen og de rillede på forsiden.
Det ved du selvfølgelig godt, men pointen er, blot at være metodisk.

Jeg plejer at starte midt på motoren, på remstrammerhjulet.
Remmen vendes først "på vrangen" (da remstrammerhjulet jo er glat) Remmen
trykkes sammen med to fingre midtpå, sættes indover remstrammerhjulet,
derefter føres remmen mod højre (set fra førepladsen)
Den skal sikkert under vandpumpen
Derefter plejer remmens forløb stille og roligt at begynde at give mening.
Giv dig god tid så kommer det lige pludselig, og bare rolig remmen passer
kun når den løber den helt rigtige vej rundt, du kan med brug af din sunde
fornuft, ikke lave noget forkert.

håber at det hjalp mere end det forvirede.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-05 07:12

"Mads & Milles Far" <our@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Giv dig god tid så kommer det lige pludselig, og bare rolig remmen passer
> kun når den løber den helt rigtige vej rundt, du kan med brug af din sunde
> fornuft, ikke lave noget forkert.

Det lykkedes ellers fint for et værksted jeg var inde på (for sidste gang)
for at få monteret kilerem (som de selv havde pillet af) at montere forkert,
hvilket afkortede livet på den nye rem med adskillige km :(

--
Per, Esbjerg
Golf III TDI

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 08-11-05 07:55

> Det lykkedes ellers fint for et værksted jeg var inde på (for sidste gang)

Hmm...pinligt
Var der mon nogen der fik røde ører.
Remmen KAN trækkes forkert på, men så er den så stram at montere at de burde
have indset at det var forkert.