Køb af Kawasaki ZX6R 636 / Yamaha
Fra : Jakob

Dato : 04-11-05 15:32

Hej NG

Jeg påtænker at købe en kawa ZX6R 636, årg. 2005.
jeg har dog også haft kig på R6 ´05, men synes der var lidt mere træk i
ZX6Rén. og at R6ér er meget lille når man sider på den, (trods mine 178cm)

Kan man køre Pænt på nogle af dem, dvs, dansk lovgivning. el er de kun
til banebrug.

hvad er jeres erfaringer med de 2 cykler.

mvh Jakob

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 04-11-05 15:47

Hej Jakob

Jakob <Jakob@sportyDOT.dk> writes:
> [...]
> til banebrug.
>
> hvad er jeres erfaringer med de 2 cykler.

Jeg har nu kørt ca. 10kkm på min zixxer. Dejlig MC Jeg kom fra en
CBR600F2 og der er verden til forskel på kørestilling. Jeg synes dog
ikke den er så ekstrem at får ondt i armene. Jeg har kørt til Assen på
den med oppakning og det var heller ikke noget videre problem. Dog vil
jeg sige at passageren (dødvægten) ikke har optimale forhold!

Man KAN køre pænt, men man kan også komme til at køre (for)
hurtigt... Jeg har endnu ikke været på bane med den, men det skal da
prøves næste år - tror jeg.

Mht træk, så er der nok ikke meget forskel ift. en R6. Mht. størrelse
vil jeg tro de er ca. lige store, det er nok vigtigere hvor ens knæ
rammer tanken osv. Jeg sidder rigtigt behagelig på min (jeg er 172cm)

Håber det var noget du kunne bruge.

--
Jesper - Zixxer - opstaldet (næsten)
http://www.veloce.dk

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-11-05 21:30

jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> [...]
> vil jeg tro de er ca. lige store, det er nok vigtigere hvor ens knæ
> rammer tanken osv. Jeg sidder rigtigt behagelig på min (jeg er 172cm)

172 cm, det er da vist med plateau-sko.
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 07-11-05 10:57

Hej Peter

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> writes:
> 172 cm, det er da vist med plateau-sko.

Jeps - jeg har fundet ud af at det virker bedre end med højhælede

PS. Der skal være visse fordele ved at være "lille". F.eks. at mange
MCer bliver designet af små Japanere...

--
Jesper

Fra : nd

Dato : 04-11-05 21:50

"Jakob" <Jakob@sportyDOT.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> banebrug.
>
> hvad er jeres erfaringer med de 2 cykler.

Hvis 30.000,- ikke betyder noget for dig, så sidder styret lidt højere oppe
på 6'eren. Ellers er de vist meget ens.
Der er en test af de to cykler i forrige nummer af Touringsnyt.

vh

nd

Fra : Emil

Dato : 05-11-05 00:50

Hvis en rabat på 40.000 kr for en R6 gør noget kan du se på
http://www.fisker-mc.dk/website/index.html

Mvh.

Fra : Armand

Dato : 05-11-05 01:41

Jakob wrote:

> hvad er jeres erfaringer med de 2 cykler.

At R6 lige er sat betragteligt ned -Og dét overskygger sædvanligvis
enhver anden faktor, lige med undtagelse af svære tilfælde af
mærkefanatisme!

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-11-05 21:52

Hejsa

Jakob wrote:
> Kan man køre Pænt på nogle af dem, dvs, dansk lovgivning. el er de kun
> til banebrug.

Min erfaring med ZX-636R 03'eren er at den er træls at køre på i
længere tid, hvis man ikke køre +100km/t....
Dermed sagt, at man kan godt køre 50-100km med lavere fart, men så er
man smadret i håndledene og sådan...

Men på bane er den super... ;)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 08-11-05 13:00

Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk> writes:

> Min erfaring med ZX-636R 03'eren er at den er træls at køre på i
> længere tid, hvis man ikke køre +100km/t....
> Dermed sagt, at man kan godt køre 50-100km med lavere fart, men så er
> man smadret i håndledene og sådan...

Faktisk er '05eren bedre og mindre ekstrem at sidde på, så der skulle
det problem være mindre udtalt...