Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Expertool på ASUS-kort?
Fra : LD

Dato : 04-11-05 14:30

Mit nuværende grafikkort er højest sandsynligt brændt sammen.
Billedet er i Direct 3D (i spil og ved Direct X d3d tests) helt
forvansket. Det ser næsten ud som om det er blevet strukket
ud, på samme facon som når man strækker i en ballon. Det skete
under længere spil, med NorthQs køleløsning, men uden
blæserne aktiveret. Driverskift mm er prøvet, så jeg regner med at
det er dødt.

Jeg har set på et par nye kort, men "fælles" for i hvert fald ASUS'
kort er at blæseren larmer meget. Jeg har fundet enkelte referencer
til Expertool - http://www.gainward.de/drivers/
som kan sænke hastigheden på blæsere på Gainwards egne kort,
enten dynamisk, eller ift om man bruger 2d eller 3d.

Nu er Gainwards kort ikke så udbredte/billige som f.eks. ASUS',
så er der nogen som ved om dette program også kan finde
blæseren på f.eks. et ASUS-kort?

Alternativt overvejer jeg ASUS eget passivt kølede kort:
så man ikke bryder garanti/reklamationsret ved at pille det
originale kølesystem af