Røgindikatorer ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-05 13:47

Hej NG.

Da jeg skal til at have efterisoleret vores hus, og i den forbindelse
have tætnet vinduerne vil jeg gerne kunne finde ud af helt præcist
hvor det trækker fra.

Jeg har set at der finde nogle små pinde som kan tændes, og så
kommer der lidt røg ud, som man så kan følge (det er ikke cigaretter

!!!)

Da vi ikke vil have at der ryges tobak indenfor er alm. cigaretter
udelukket, desuden spreder den røg sig også alt for hurtigt.

Er der nogen som ved hvor man kan købe sådanne "røgindikatorer"
henne ?

mvh

Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-11-05 13:57

On Fri, 04 Nov 2005 04:47:08 -0800, Christian B. Andresen wrote:

> Er der nogen som ved hvor man kan købe sådanne "røgindikatorer"
> henne ?

Næh, men kan du ikke bare bruge et stearinlys på indersiden?
Flammen blafrer der hvor det trækker fra.
--
MVH
osv...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-05 14:21

Frank E. N. Stein wrote:

> Næh, men kan du ikke bare bruge et stearinlys på indersiden?
> Flammen blafrer der hvor det trækker fra.

Nogle steder ja, men langs fodlister og oppe under loftet eller øverst
i vinduet er et tændt lys ikke sagen.

mvh

Christian

Fra : Q

Dato : 04-11-05 14:30

>Nogle steder ja, men langs fodlister og oppe under loftet eller øverst
>i vinduet er et tændt lys ikke sagen.

Røgelsespinde fra den nærmeste indvandrerbutik ?

/peter

Fra : Holst

Dato : 04-11-05 14:28

Christian B. Andresen wrote:

> Nogle steder ja, men langs fodlister og oppe under loftet eller øverst
> i vinduet er et tændt lys ikke sagen.

Du skal jo ligesom kun holde det der et øjeblik. Ellers hold et stykke
staniol over, så det ikke giver nogle mærker. Brug et fyrfadslys, så er
det ikke så højt.

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-11-05 23:33

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> udelukket, desuden spreder den røg sig også alt for hurtigt.
>
> Er der nogen som ved hvor man kan købe sådanne "røgindikatorer"

ja alm. tøris i en balje vand
--
*** Calle ***

Fra : mikael

Dato : 05-11-05 10:06

hej
du kan købe Spor-røg på dåse, jeg vil tro det kan fås i
byggemarkeder