Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
er mit bundkort defekt??
Fra : Allan N. Skov

Dato : 15-01-01 11:56

Hey ng!

Jeg har et noget underligt problem......
Jeg har et freetech bundkort med VIA chipsæt, og mit nye Plait-daytona
Geforce2 mx graffikkort skoder bare for vildt i forhold til mit gamle asus
tnt2 ultra deluxe kort. Dette ses når jeg køre et graffik-test program (3D
bench 2000), hvor jeg i windows98se får en score på 2100(meget rimeligt!),
og i windows 2000 pro (som jeg normalt bruger) får en score på 500
points(meget dårligt!). Kortet er kompatibelt med bægge OS'er, ligesom de
bægge er nyinstalleret, med nyeste Nvidia driver. Min bios er resat og dx7a
er installeret osv... Det sjove er imidlertid, at når jeg i w98se prøver at
spille et spil, køre det lige så dårligt som i w2k, altså med meget få
frames/sek, selvom 3D mark 2000 i w98se vidste glimrende resultater. Nu har
jeg imidlertid sat mit tnt2 kort i igen og får en score på 1000.
/-:

Det skal siges at bundkortet + geforce2mx kortet er af billige fabrikanter,
og at mit bundkort for 1/2 år siden "gnistrede", da jeg satte en ledning til
stel, men det har ikke haft nogen konsekvens udover at den ene blæser ikke
virker (som jeg har ordnet ved at hente strøm et andet sted fra!).

Kan det være min hardware som er defekt, eller har jeg sat min software
forkert op??? -min win98se går iøvrigt ned konstant, men det kan
selvfølgelig bare være fordi "det jo er win98se - som bare GÅR ned
heletiden".

MVH Allan Skov

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 15-01-01 12:37

Har du hented via 4i1 driverne
hos viatech

Fra : Allan N. Skov

Dato : 15-01-01 13:11

Det har jeg nu, og det har ikke hjulpet!

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 15-01-01 19:12

En score på 2000 er ikke rimeligt, medmindre du kører en meget høj
opløsning... med standard 1024x768x16 får jeg ca. 4500 med abit kt7, 900mhz
t-bird, asus v7100 gf2mx.

-mb