Bliver det aldrig vinter?
Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-11-05 05:00

Her sidder man og kigger på udendørs-termometeret, og det viser 11,6 grader
kl. 5 om morgenen! Det kan være at man bare skal ønske god jul, og så først
tænke på at få de vnterdæk på der står og tripper i garagen, til efter
nytår.

ole

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-11-05 05:10

Også skrev Vollert
> [...]
> grader kl. 5 om morgenen! Det kan være at man bare skal ønske god
> jul, og så først tænke på at få de vnterdæk på der står og tripper i

Ja det er noget lort fordi mine sommerdæk er afterhånden så slidte at de
næsten er ulovlige fordi de skal holde sæsongen ud men jeg kan jo ikke
skifte til vinterdæk nu så bliver de jo slidt op med de varme grader vi har
endnu.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Brizz

Dato : 04-11-05 10:25

Martin Vollert wrote:
> [...]
> skifte til vinterdæk nu så bliver de jo slidt op med de varme grader vi har
Så meget mere bliver dine vinterdæk da heller ikke slidt pga de lidt
højere varme grader. Tror ikke jeg havde ventet med at skifte. Slet ikke
når sommerdækkene er så slidte som du skriver. Det har jo med at komme
pludseligt i dk

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-11-05 11:10

Også skrev Vollert
> [...]
> højere varme grader. Tror ikke jeg havde ventet med at skifte. Slet
> ikke når sommerdækkene er så slidte som du skriver. Det har jo med at

Jeg ved det, men mit kørselsbehov er heldigvis ikke særligt stort og
vinterdækkene stå standby i udhuset pumpet og alt det der, problemer er jo
bare at bilen køre altså bedre på sommerdækkene så jeg ville helst undvære
vinterdækkene så længe som muligt på den anden side må jeg rose de
BF-goodrich profiler jeg kører på nu, de står sgu stadig fast selv om de er
slidte men de larmer bare af h****** til.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-11-05 13:11

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> vinterdækkene så længe som muligt på den anden side må jeg rose de
> BF-goodrich profiler jeg kører på nu, de står sgu stadig fast selv om de
> er slidte men de larmer bare af h****** til.

Næsten mønsterløse dæk står bedst fast når det er tørt vejr ...

Og dæk larmer når de ingen mønster har.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-11-05 14:30

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:436b3334$0$41137$14726298@news.sunsite.dk...

> Næsten mønsterløse dæk står bedst fast når det er tørt vejr ...

Jamen det sjove ved disse dæk er at de er også ret så gode når det er
fugtig.

> Og dæk larmer når de ingen mønster har.

Ja det håber jeg er rigtig, for jeg kunne godt finde på at købe de samme dæk
igen netop fordi de står så godt fast men er meget nervøs for at de larmer
for meget.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-11-05 09:23

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev

> [...]
> højere varme grader. Tror ikke jeg havde ventet med at skifte. Slet ikke
> når sommerdækkene er så slidte som du skriver. Det har jo med at komme

Eller han kunne skifte sommerdækkene nu, og så bytte til vinterhjul, når
vintern banker på.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-11-05 12:31

> Eller han kunne skifte sommerdækkene nu, og så bytte til vinterhjul, når
> vintern banker på.

Den banker skam på. Sidst i 5-døgnsprognosen er der dømt frostvejr om
natten...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-11-05 06:03

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse

Det kan være at man bare skal ønske god jul, og så først
> tænke på at få de vnterdæk på der står og tripper i garagen, til efter
> nytår.

Hvad Fa..... skal vi dog også bruge den til?, der følger en masse andet bøvl
med, end bare sne ;). Som skrevet af andre, er vinterdæk noget opreklameret,
hvis man kun færdes i DK.

Fra : Klaus G.

Dato : 04-11-05 06:25

> [...]
bøvl
> med, end bare sne ;). Som skrevet af andre, er vinterdæk noget

Enig. Dog vil jeg mene, at har man en stort behov for at køre i vinter
halvåret, så kan vinterdæk være en god idé. Personling så køre jeg ikke selv
ret langt og tit i privat bilen, og kan altid vente til dagen efter hvis der
nu skulle være faldet en masse sne. Men det er der mange som ikke kan...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 04-11-05 07:13

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
der
> nu skulle være faldet en masse sne. Men det er der mange som ikke kan...

Men det er nu ret sjovt at køre i sne, især når man har baghjulstræk. ))
Jeg havde en Fiat 124 i mine unge dage og det var sku da sjovt at kunne
styre med baghjulet.
Desværre er det efterhånden ret dyrt at køre baghjulstræk.

Benny

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 04-11-05 07:51

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> styre med baghjulet.
> Desværre er det efterhånden ret dyrt at køre baghjulstræk.

Men det er bestemt ikke blevet kedeligere

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v - baghjulstræk
Toyota Previa 2.4i - ditto

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-11-05 10:19

> [...]

>styre med baghjulet.
>Desværre er det efterhånden ret dyrt at køre baghjulstræk.

Køb en Ford Sierra til vinterbrug, de koster ikke alverden....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-11-05 13:15

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:6q9mm11q4a4dl4hju2pt93a5tju2fsijoi@4ax.com...

))

> Køb en Ford Sierra til vinterbrug, de koster ikke alverden....

> [...]

Og der er 100% garaenti for sjov i en sierra hvis der er sne .. vinterdæk
eller ej

OZ3BTO

Fra : Brizz

Dato : 04-11-05 10:24

Benny Hojvaelde wrote:

> [...]
> styre med baghjulet.
> Desværre er det efterhånden ret dyrt at køre baghjulstræk.

Har et ret stort område af en taxavej i forbindelse med lufthavnen som
stadig er dækket af et lag sammentrykket sne/is, en chevy v6 crew cab
med baghjulstræk, og masser af tid
DET er dælme spas!!!

--
Mvh Brian
---

Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-11-05 15:40

Brizz wrote:

> Har et ret stort område af en taxavej i forbindelse med lufthavnen som
> stadig er dækket af et lag sammentrykket sne/is, en chevy v6 crew cab
> med baghjulstræk, og masser af tid
> DET er dælme spas!!!

Hej rendmigiroeven.dk aka Brizz aka Benny

Hvor i verden befinder du dig? Grønland? Lyder da meget hyggeligt med
snedækkede veje. Der er så stille at køre på sådan nogen

ole

Fra : Brizz

Dato : 04-11-05 16:25

Ole Sørensen wrote:
> [...]

> snedækkede veje. Der er så stille at køre på sådan nogen
> Thule Air Base. Ja det er ganske spas og nogen gange lidt for spændende
med snedækkede veje. Den eneste nitte er de -37 der følger med i
øjeblikket :s

--
Mvh Brian
---

Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-11-05 20:19

Brizz wrote:
> Benny???

Nå ja, kært barn har mange navne hehe
My bad.

> Thule Air Base. Ja det er ganske spas og nogen gange lidt for
> spændende med snedækkede veje. Den eneste nitte er de -37 der følger med i
> øjeblikket :s

Wow... ja helårsdæk er vel ikke noget i bruger deroppe hehe

/ole

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-11-05 01:23

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse

> Wow... ja helårsdæk er vel ikke noget i bruger deroppe hehe

Jo, vinterdæk hele året :).

Fra : Brizz

Dato : 05-11-05 17:42

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jo, vinterdæk hele året :).

Det er nogen grumme off road dæk med store knupper på der virkelig kan
tage fat. Men stadig ikke nogen problem at lave en donut og andet spas

--
Mvh Brian
---

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 20:00

> [...]
>>
> Hvad Fa..... skal vi dog også bruge den til?, der følger en masse andet
> bøvl med, end bare sne ;). Som skrevet af andre, er vinterdæk noget

Enig. Har godt nok selv vinterdæk, men sidste år gad jeg ikke skifte min
alubøffer til vintersutter.

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-11-05 09:08

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Har godt nok selv vinterdæk, men sidste år gad jeg ikke skifte min
> [...]

Med din voldsænkede og skørteramte 'deo, kan den jo alligevel ikke køre,
hvis der er meget mere end 2 cm sne

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-11-05 09:44

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Med din voldsænkede og skørteramte 'deo, kan den jo alligevel ikke køre,
> hvis der er meget mere end 2 cm sne

Der er 2 muligheder: 1. Han gør kommunens arbejde, og rydder vejen selv-
hvilket nok sker automatisk fordi han har en sneplov monteret, læs;
frontspoiler. 2. Han tager den i "kane", på meder, læs; på vognbunden :)).

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 10:34

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Med din voldsænkede og skørteramte 'deo, kan den jo alligevel ikke køre,
> hvis der er meget mere end 2 cm sne

Den er ikke sænket og det er flere år siden den var

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-11-05 12:01

> Den er ikke sænket og det er flere år siden den var
>
> --
> Tom

Hmm - så har du hævet den igen ??

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/saenk_mondeo/saenk_mondeo.htm

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 16:29

> [...]
>
> http://www.> --
> Jan
>
>dkfritidbil.dk/fotostorier/saenk_mondeo/saenk_mondeo.htm

Ja, det gad jeg ikke fortsætte med. Alle de kantsten som den har skrabet
imod og alle de omveje jeg har måtte lave

--
Tom

Fra : Non-Desperado

Dato : 05-11-05 16:41

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev:

>"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

>Hmm - så har du hævet den igen ??

Nej, han tabte bare 50 kg, så var den ikke sænket længere.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-11-05 16:59

On Sat, 05 Nov 2005 16:41:06 +0100, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Nej, han tabte bare 50 kg, så var den ikke sænket længere.

>--

Eller også krympede han simpelthen, da han sprang i havnen. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer