Bestille overnatning i Thailand hjemmefra ~
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-11-05 22:31

Hej

Vi skal til Thailand i Januar med 2 dage i Bangkok (har allerede hotel) og
herefter 12 dage vi selv tilrettelægger.
Det er første gang jeg skal til Thailand, mens min kæreste har været der
før - men i lavsæsonen.

Har talt om at tage til eksempelvis Krabi, Koh Lanta, Koh Phi Phi - men er
ellers interesseret i at besøge andre øer ved Andaman-kysten også, og som vi
hen af vejen synes lyder spændende (gode ideer er meget velkomne).
Er det nødvendigt at reservere bungalows/hotel hjemmefra, når vi nu rejser i
højsæsonen? Det er jo turistede steder vi kommer til (vi er selvfølgelig
interesserede i at høre om de knap så turistede steder). Er det nemt at
finde steder et overnatte - det skal ikke være hostels, men behøver ikke at
være luksus?

Alternativt har vi talt om at besøge Koh Samet og/eller Kog Chang. Nogle
erfaringer derfra? Både i forhold til oplevelser + finde steder at bo uden
reservation. Og er der mange myg på disse øer?

Tak for hjælpen.

AM

Fra : Jette

Dato : 04-11-05 07:06

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:glvaf.73218$Fe7.250200@news000.worldonline.dk...
> [...]
> erfaringer derfra? Både i forhold til oplevelser + finde steder at bo uden
> reservation. Og er der mange myg på disse øer?

Jeg var på Koh Samet sidste år og boede på SaiKaew Beach Resort, som var
ganske glimrende. Koh Samet er meget lille, og der er ikke så mange
aktiviteter der, men man kan sagtens på tiden til at gå der nogle dage.
Stranden ved SaiKaew er den primære strand, hvor man finder en del
restauranter og barer. Forvent ingen luksus! Koh Samet besøges mest af
rygsækrejsende og thaier. Der er færger til og fra øen, men man kan også
leje en speedbåd. Bor man på et resort, har de som regel egne speedbåde.

vh
Jette

Fra : Carsten Keller

Dato : 04-11-05 15:09

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:glvaf.73218$Fe7.250200@news000.worldonline.dk...
> [...]
> interesserede i at høre om de knap så turistede steder). Er det nemt at
> finde steder et overnatte - det skal ikke være hostels, men behøver ikke

Jeg har rejst meget i Thailand både i høj og lavsæson og min erfaring er at
det altid er muligt at finde et sted at bo i den klasse man ønsker. De
første par steder man checker er måske fyldt, men det er ikke just
overnatningmuligheder der mangler de steder der normalt kommer turister.
Specielt hvis I ikke insisterer på at få de helt billige steder til 100 bath
pr nat, men ikke går så højt op i om det koster 80 eller 100 kroner pr. nat
for en hytte med eget bad og toilet.

Keller