Opfordring til alle her i gruppen
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 18:35

Kære alle motorsportsfolk og alle I andre.

Vi ved allesammen, hvor svært det er at udøve motorsport i Danmark, og at
der i realiteten kun eksisterer 2 baner i Danmark. Padborg og
Jyllandsringen.Nu har nogle folk fra Århus sat gang i noget, som virkelig
kan blive interessant, og jeg håber, at I allesammen vil støtte op om dette
projekt og melde Jer ind i støtteforeningen.

OG DET ER GANSKE GRATIS.

Kun ved at vise, at der er så mange tilhængere af en motorbane, kan det
blive til noget - så få din mor, far, søn, kanariefugl m.v. til at melde sig
ind.

Og hvis din klub lige har en hjemmeside, så fyr den derpå også, og lad os få
bredt budskabet.

I kan se mere her og melde Jer ind på

http://www.aarhus-motorsport.dk/

Og jeg har intet med projektet at gøre.

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 18:37

"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og jeg har intet med projektet at gøre.

Blot af alm. interesse, hvem skal betale "gildet"..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 19:00

Det skal du og jeg

Men måske sparer vi lidt på nogle andre omskostninger på de offenlige veje

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 19:04

"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det skal du og jeg

Aldrig i livet.

> Men måske sparer vi lidt på nogle andre omskostninger på de offenlige veje

At tilbyde noget jord, til en favørpris, kunne være en løsning.

Alt andet er galimatias, men hvis Padborg Park/Jyllandsringen overtages at
den lokale (nye) storkommune) til dagspris og motor- og andre sportsgrene
nationaliseres, er det jo en helt anden sag.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-05 19:15

BJ wrote:
> "P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Blot af alm. interesse, hvem skal betale "gildet"..?

Mon ikke det skal financieres dels via brugerbetaling, dels via
offentlige tilskud (for at holde du unge væk fra gadehjørnerne (det må
også kunne give noget fra foreningen Bevar Århus smuk ). Lidt
sponsorkroner/reklameindtægter er vel heller ikke utænkeligt.

Herlev kommune er ret begejstret for dykkerklubben der bl.a. tiltrækker
og beskæftiger nogen af de unge der typisk kræver mere action end
badmintonklubben kan tilbyde. Den samme effekt kan forventes i motorsport.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 19:27

> [...]

> give noget fra foreningen Bevar Århus smuk ). Lidt
> sponsorkroner/reklameindtægter er vel heller ikke utænkeligt.

Naturligvis skal det forrentes ved brugerbetaling og sponsorindtægter.

Dernæst skal det være i privat regi.

At kommunen stiller/sælger et passen areal til vennepris er en god ting.

> Herlev kommune er ret begejstret for dykkerklubben der bl.a. tiltrækker og
> beskæftiger nogen af de unge der typisk kræver mere action end
> badmintonklubben kan tilbyde. Den samme effekt kan forventes i motorsport.

Hvis alle sports- og hobbyprægede interessegrupper skal stilles tilfreds, så
får landet noget af en økonomisk opgave...;)

Det er vel det du også mener..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MKS - 74

Dato : 03-11-05 20:17

On Thu, 3 Nov 2005 19:27:28 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Naturligvis skal det forrentes ved brugerbetaling og sponsorindtægter.

Jeg foreslår at vi får staten som hovedsponsor - Med navnet
Banedanmark, jeg har hørt at staten skulle være villig til at poste
milliarder i......

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 20:20

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg foreslår at vi får staten som hovedsponsor - Med navnet
> Banedanmark, jeg har hørt at staten skulle være villig til at poste
> milliarder i......

Jep, for alt i verden ikke Arriva...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Knud Dam

Dato : 03-11-05 23:01

> [...]

> Jeg foreslår at vi får staten som hovedsponsor - Med navnet
> Banedanmark, jeg har hørt at staten skulle være villig til at poste

*GGG*

; - )

KD

Fra : Dennis

Dato : 03-11-05 22:23

> [...]
> kan blive interessant, og jeg håber, at I allesammen vil støtte op om
> dette projekt og melde Jer ind i støtteforeningen.

Hvad med Ring Djursland, der er det da også muligt at køre engang imellem.

--
Dennis, zx6r

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 22:24

"Dennis" <dl@cont.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Ring Djursland, der er det da også muligt at køre engang imellem.
>
> --
> Dennis, zx6r

Mener helt bestemt at alt (Privat) blev forbudt her midt i sæsongen , mener
at DMU havde lejet den 5 gange i år og efter 2 løb blev den anuleret
(Nabostøj)

Det er jo sådan ar alle også KJØBENHAVNER kan lave en bane alså søge og søge
og søge , men nu er der alså nogle JYDER der har gang i det , så find nogle
der gider at arbejde med det i tja 10 år så lykkes det måske

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Dennis

Dato : 03-11-05 22:46

> Mener helt bestemt at alt (Privat) blev forbudt her midt i sæsongen ,
> mener
> at DMU havde lejet den 5 gange i år og efter 2 løb blev den anuleret
> (Nabostøj)

JEg var ude at køre på den i juli, og der har også været nogle ude at køre
senere. Det er rigtigt nok at der er problemer med støjen, vi holdte stille
det meste af tiden netop på grund af for meget støj (Folk der vil have
et billigt hus burde nok overveje konsekvenserne, men nej de får medhold så
der bliver indsat støjbegrænsninger)

Jeg syntes måske bare at det virker lidt tåbeligt at lave en ny bane når der
allerede er 2 udemærkede baner, Jyllandsringen og Ring Djursland. Så kunne
pengene måske bruges på nogle støjvolde eller andet så de kunne blive brugt
noget mere.

Dennis

Fra : Johnni

Dato : 05-11-05 13:26

Hejsa

Jeg bor 2 min fra Ring Djursland og jeg skal fandeme lige love for at det
larmer når der bliver kørt løb!!! jeg er dog ikke af den mening at der ikke
skal køres motorløb af den grund men at der skal laves noget støj
afskærmning, det er her hele problemet ligger for man vil ikke lave dette da
det går ud over udsigten fra deres bygninger!!!!!!!! Hvad helvede er det for
en mening!! vil man køre motorløb eller kigge på naturen spørger jeg
bare???? nå men så længe man ikke vil gøre noget ved støjen vil jeg
protestere mod en udvidelse af godkendelsen på 5 løb om året!! (Og jeg har
fri adgang til løb da jeg bor så tæt på)

--
Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-11-05 11:34

Godt initiativ, har meldt mig til. Men det er jo ikke fordi der mangler
baner i Jylland, vi skal bare have lov at bruge dem.
Der mangler til gengæld baner på Sjælland. Sjællænderne kan jo
lige ligge 400-500 kr. oven i prisen for en banedag pga. bro og færge.
Man slipper sjældent med mindre en 2000kr for et par timers
banekørsel. Det holder nok en del tilbage.

/Jesper
'03 CB900F