Hviloken printer?
Fra : Søren Straszek

Dato : 10-06-01 10:19

Hvilken inkjetprinter skal jeg vælge hvis 90% af det jeg skriver ud er
tekst er sort tekst?

Det er altså vigtigt at den skriver knaldskart i tekst, Photores og
andre farve funktioner er knap så vigtige, den må ligelede gerne være
forholdsvis støgsvag.

Forslag modtages gerne.

M.v.h Søren

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-06-01 14:31

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er altså vigtigt at den skriver knaldskart i tekst, Photores og
> andre farve funktioner er knap så vigtige, den må ligelede gerne være

Epson-printere har vist generelt overtaget, når det kommer til
udskrivning af fotos, men de nye HP-printere er stort set lige så gode.

HP-printere har til gengæld også den fordel at de er næsten totalt
lydsvage. Epson-printere kan godt støje en hel del og er meget længe om
at starte op, hvor HP-printere er klar med det samme.

Det skal dog lige siges, at jeg ikke har prøvet de sidste nye
Epson-printere, så det kan jo være at de har ændret lidt på det. De
bruger dog samme teknik som altid, så det er næppe sandsynligt.

--
René

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 10-06-01 14:55

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> [...]
> lydsvage. Epson-printere kan godt støje en hel del og er meget længe om
> at starte op, hvor HP-printere er klar med det samme.
Epson printere i den billigere ende, udskriver ikke billeder bedre end
HP, tværtimod. Og de støjer som en i helvede.

Pas dog på når du køber HP du kan ikke stole på dem. Deres
printerdrivere dutter ikke altid. Kompabilitet staves som zstupiditet
hos dem.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-06-01 00:34

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Epson printere i den billigere ende, udskriver ikke billeder bedre end
> HP, tværtimod. Og de støjer som en i helvede.

Yep!

> Pas dog på når du køber HP du kan ikke stole på dem. Deres
> printerdrivere dutter ikke altid. Kompabilitet staves som zstupiditet
> hos dem.

Det er rigtigt, det glemte jeg lige at nævne. Jeg har i flere år haft en
HP DeskJet 850C, som er en gammel men hurtig fætter. Den har fungeret
perfekt hele tiden, men et konstant irritationsmoment var den dårlige
driversoftware, som bestemt ikke var perfekt til at multitaske.

Jeg har siden anskaffet mig en billig Epson Stylus Color 850, som var på
tilbud til 600 kr. Det er en længe udgået model, men til mit private
behov er den fin nok og driversoftwaren var meget bedre end HP's.

Jeg ved dog ikke, om software til de nyere HP-printere er bedre. Under
Mac OS X kan problemerne med multitasking næppe dukke op igen!

Jeg skal forresten ud og finde en ny printer igen, da Stylus'en ikke har
USB-port og så "dutter" den ikke så fint med min Cube...

--
René