Kundevilkår ved aftalens indgåelse og
Fra : Christian Andersen

Dato : 03-11-05 15:58

Hej alle.

Jeg har en ting kørende med Telia Stofa om tilbagebetaling af for meget
indbetalt abonnement. Kort fortalt: De blev med at opkræve abonnement
trods (skriftlig) opsigelse og de penge vil jeg gerne have tilbage.

Inspireret af Anders Melchiorsens sag med Tiscali

http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr

begyndte jeg at sende dem rykkerbreve.

Efter den 2. rykker vågnede de op og sendte mig et brev:

<snip>
Jf. vedlagte aftalevilkår pkt. 5.3 opkræves kunden abonnement frem til
at udstyret er retur. Vi har registreret udstyret retur den 31.08.05.
Fakturaen er dog efterfølgende blevet krediteret, således at du nu kun
skal betale frem til den 31.05.05
<snap>

Er det ikke stort af dem? De krediterer mig så de slipper for at betale
noget som helst.

Anyway - punkt 5.3 i aftalevilkårerne siger ganske rigtigt at
abonnementet løber indtil udstyret er tilbageleveret:

http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=snvilkaar

<snip>
Abonnementet fortsætter til kabelmodemet er afleveret. Denne bestemmelse
gælder ikke, hvor tilslutningen leveres over telefonnet via ADSL-modem.
<snap>

Problemet er bare at de aftalevilkår der var gældende da jeg tegnede
abonnementet (maj 2002) udelader ovennævnte sætning i det tilsvarende
punkt 4.3. Ellers er den nøjagtig ens.

Så her kommer endelig mit spørgsmål:

Givet punkt 2.0 i maj 2002-udgaven af aftalevilkårerne (punkt 2.3 i
nugældende aftalevilkår), kan de så holde mig op på senere ændringer af
aftalevilkårerne?

---------------
2.0 Definitioner
<snip>
Aftalevilkår, betyder "Aftalevilkår for StofaNet Privat version 7.0"
eller sådanne senere versioner, som måtte blive meddelt abonnenten. De
til enhver tid gældende Aftalevilkår findes på www.stofa.dk
---------------

Muligvis vigtigt punkt: De senere versioner ikke blevet "meddelt" mig -
hverken pr. post eller mail.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-11-05 00:38

Christian Andersen wrote:
-snip--

> Er det ikke stort af dem? De krediterer mig så de slipper for at betale
> noget som helst.

Jo, *især* når det er Telia

-snip-
> Givet punkt 2.0 i maj 2002-udgaven af aftalevilkårerne (punkt 2.3 i
> nugældende aftalevilkår), kan de så holde mig op på senere ændringer af
> aftalevilkårerne?

Ja. Det foregår normalt sådan at man giver kunden en frist, hvorefter
han kvit og frit kan opsige abonnementet hvis han ikke bryder sig om
det, på samme måde som med mange andre kontraktsretlige forhold. Det er
der nok også et pünkt i dine vilkår der beskriver noget om.

Så må du jo holde fast i det.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen