Geforce 4200 går i sort
Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 08:58

Hej NG

Er der en eller flere der har et bud på hvad som kan være galt. Jeg har et
geforce 4 4200 som går i sort skærm (hvorefter at skærmen bare slukker), når
jeg installerer nvdia driverne. Det virker "fint" indtil da som alm. vga
kort. For at komme tilbage i windows er jeg nødt til at lave en fejlsikret
tilstand og afinstallere nvidia driverne igen.

Det er et MSI bundkort og jeg har installeret de drivere der findes til det

ps. Grafikortet virkede glimrende på mit gamle Soltek system, men har lavet
samme nummer på en anden computer som jeg forsøgte at afsætte det til. Her
troede jeg dog at det var onboard grafikkortet der drillede, men det er der
intet af på dette bundkort

Mvh

Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-11-05 09:19

Hej

Thomas wrote:
> [...]
> kort. For at komme tilbage i windows er jeg nødt til at lave en fejlsikret
> tilstand og afinstallere nvidia driverne igen.

Er bundkortet og grafikkortet AGP-kompatible? Kører både bundkort og
grafikkort samme AGP-hastighed?

Bruger du de seneste drivere?

mvh
Karsten

Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 10:30

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Hej

> Er bundkortet og grafikkortet AGP-kompatible? Kører både bundkort og
> grafikkort samme AGP-hastighed?
>
> Bruger du de seneste drivere?

Hej

Ja jeg har både brugt de seneste bundkort drivere og den seneste nvidia
driver 81.85.

Jeg går ud fra at AGP kører med den rigtige hastighed. Der er ingen jumpere
på bundkortet, og i Biosen, står den vist også som den skal ( bushastigheden
133 (og (33.**) i parantes, den viser først agp når jeg skruer op til 134,
så derfor usikkerheden)) så de er låst sammen og følges ad

lidt mere info

Bundkort MSI http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/K7T266_Pro.htm
GFX Albatron 4200 8*agp
xp 1600
512 mb Kingston
13 gb IBM HD
350 W psu

(beklager de underlige/gamle specs, men det er en jeg lige har klampet
sammen af overskydende dele jeg ved der virker) eller... ja jeg skal jo
ikke udelukke at der er opstået en defekt på gfx'et )

Mvh

Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-11-05 10:52

Hej

Thomas wrote:
> Bundkort MSI http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/K7T266_Pro.htm

Dette er et AGP x4 bundkort. Det står klart og tydeligt på siden.

> GFX Albatron 4200 8*agp

Ifølge Albatrons hjemmeside kan x8 kortene godt køre x4.

> 350 W psu

Burde være rigeligt.

> (beklager de underlige/gamle specs, men det er en jeg lige har klampet
> sammen af overskydende dele jeg ved der virker) eller... ja jeg skal jo
> ikke udelukke at der er opstået en defekt på gfx'et )

Jeg oplever lige for tiden lidt det samme på min maskine, hvis jeg
belaster grafikkortet og har vist nok fundet frem til at bundkortet og
grafikkortet ikke er så superkompatible som de bør være (grafik x8 og
bundkort x4). Jeg får et nyt bundkort i aften og kan så fortælle tilbage
senere om det var løsningen.

Der findes sikkert en setting i din bios som hedder AGP Aparture size.
Sørg for at der er afsat nok hukommelse til det. Gerne det samme som dit
grafikkort har. Se eventuel en lille tråd her:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=49652

Har du mulighed for at prøve hver del for sig. Altså bundkortet med et
andet grafikkort og grafikkortet i en anden maskine?

mvh
Karsten

Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 12:29

> Hej

Hej igen

> [...]
> grafikkortet ikke er så superkompatible som de bør være (grafik x8 og
> bundkort x4). Jeg får et nyt bundkort i aften og kan så fortælle tilbage

Glæder mig til at høre nærmere. Troede bare at 8x sagtens virkede i et 4x.

> [...]
> Sørg for at der er afsat nok hukommelse til det. Gerne det samme som dit
> grafikkort har. Se eventuel en lille tråd her:

Har sat den til 128, prøver at se om den kan komme højere op. Jeg har
desuden prøvet at sætte AGP til både "auto" og "4X" i Bios men det gjorde
ingen forskel

> Har du mulighed for at prøve hver del for sig. Altså bundkortet med et
> andet grafikkort og grafikkortet i en anden maskine?

yup, smider et Geforce 1 i maskinen senere i dag og måske g4'eren over i min
anden

Mvh

Thomas

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-11-05 15:28

> yup, smider et Geforce 1 i maskinen senere i dag og måske g4'eren over i
> min anden

PAS PÅ - dit "Geforce 1"(?) skal være min 4xAGP-kompatibelt, ellers
risikerer du at ødelægge dit bundkort...

AGPx4 og AGPx8 skærmkort og bundkort kan som regel bare 'samles' uden
problemer.
AGPx8 bundkort må svjh ikke monteres med AGPx2 skærmkort
AGPx2 bundkort må svjh ikke monteres med AGPx8 skærmkort

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 16:16

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> AGPx8 bundkort må svjh ikke monteres med AGPx2 skærmkort
> AGPx2 bundkort må svjh ikke monteres med AGPx8 skærmkort

Ja det er bare et Geforce ddr, skrev bare "1" for forståelsen

Du har vist helt ret der. Kom også i tanke om at der er noget med
forskellige spændninger så man kan ødelægge et nyere bundkort med et ældre
agp kort.

Jeg vil prøve at lede efter en ældre nvidia driver

Mvh

Thomas

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-05 16:59

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-11-05 15:30

> Ja jeg har både brugt de seneste bundkort drivere og den seneste nvidia
> driver 81.85.

....har haft problemer med Nvidia 5x.xx drivere til GF4-kort
....prøv om systemet kan funke med en Nvidia 4x.xx driver

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 17:10

Hej igen

Tak for alle jeres råd

Nu har jeg fumlet lidt rundt.... Jeg syntes at der stod i opstarten at
netkort og gfx brugte samme IRQ. (11).. jeg pillede netkortet ud, men ingen
forskel.... så prøvede jeg at pille gfx ud og sætte det i igen og vupti så
virkede det !? :O

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 03-11-05 17:21

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> netkort og gfx brugte samme IRQ. (11).. jeg pillede netkortet ud, men
> ingen forskel.... så prøvede jeg at pille gfx ud og sætte det i igen og

og nu har jeg så smidt det netkort i igen.... og det virker fint, så der
var nok ingen sammenhæng her....

Så et godt råd til alle derude.... virker det ikke, så pil ud og sæt i, igen

Mvh

Thomas