"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> writes:
> Jeg overvejer at investere i en ZXR 750 fra 89..
En klassisk badboy af en motorcykel :)
> Jeg har fået tilbudt en der har gået ca. 35.000 km, med original lak, flot
> stand og rigtigt godt vedligeholdt.
> Den blev hentet til DK for et par år siden..
>
> Hvad bør prisen være for så'n en fætter..? Og er den værd at købe..? (jeg
> har desværre et begrænset budget!)
Tjah, dba foreslår en pris mellem 55-70K, men det er jo svært at sige hvad
du synes den er værd. Men generelt skal man købe billigt og sælge dyrt :)
> Alle input om modellen og årgangen er meget velkomne.
Well, affjedringen var originalt, for nu at sige det pænt, alt for hård.
Dette kombineret med den meget fremadlænede kørestiling gør at du ikke
behøver at bekymre dig om komforten - for hvorfor bekymre sig om noget
der ikke er der? Den er en bitch at køre på i byen og egner sig faktisk
bedst til en racerbane (eller en Autobahn hvis man ikke gider svinge)
Med lidt tålmodighed på eBay har jeg skiftet affjedringen på min og det
gør en verden til forskel. Kørestillingen er der ikke meget at gøre ved, så
'Spænd dunken' ((C)(TM) Bager)
http://www.zxr750.de nævner desuden som svage punkter: utætte
forgaffelpakninger, vibrationsskader på udstødning og at de forreste bremse-
skiver gerne vil blive skæve. Alt det kan naturligvis løses, men vær da
ekstra opmærksom på det.
Motoren ved jeg ikke meget om - der er lavet meget om mellem 'din' H og min J
model, men i vanlig Kawasaki stil kan det vel ikke være helt skidt.
Når alt det er sagt så har den noget de fleste andre japanske sportbikes
ikke har: attitude og sjæl. Den er kort sagt p!sse-rå og jeg elsker stadig at
køre på arbejde på min hver morgen, selvom den ikke rigtig gider at starte
fordi der ingen choker er på mine karbs, ikke rigtig gider at blinke da
relæet er ved at stå af, bruger for meget benzin og enelleranden kåbedel
vibrerer som sindsyg lige ved 4.000rpm.
Ahem, anyway, du skal ikke købe den fordi det er det bedste du kan finde
til pengene (for det er det ikke) - du skal købe den fordi du vil eje
'90ernes cooleste sportbike :)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.