Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototips - på dansk
Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-11-05 22:52

Jeg har lovet en veninde, at finde noget dansk materiale med fototips
(www.fototips.dk er ikke megen hjælp) så hun kan udnytte hendes
analoge SLR-camera bedre (Canon EOS) - er der nogen der kender nogle
hjemmesider ?

Har forsøgt at google lidt men synes ikke rigtig der kommer noget op.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-11-05 23:06

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> (www.fototips.dk er ikke megen hjælp) så hun kan udnytte hendes
> analoge SLR-camera bedre (Canon EOS) - er der nogen der kender nogle

Dit lokale bibliotek er en guldgrube. Og det er helt gratis, såfremt du
husker at aflevere bøgerne tilbage til tiden Især nu hvor alle
skyder med digitale kameraer, er der masser af de "gamle" bøger på
hylderne. Desuden er det i mine øjne langt federe at læse i en bog, end
at glo på en skærm, men hver sin smag - heldigvis

Clausens bog om "Spejlrefleks kamera", der er 20-25 år gammel
efterhånden, er i mine øjne en guldgrube hvad forståelse af fotolingo og
fototeori angår. Alt bliver beskrevet på en måde så selv et barn kan
forstå det.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-11-05 13:19

On Wed, 02 Nov 2005 23:06:10 +0100, Thomas Schreiber
<NOSPAM_fish@iddx.net> wrote:

Hmmmm - det skal helst være noget elektronisk - en hjemmeside e.l.

Gerne noget om blænder-teknik.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-11-05 15:48

Karsten Jensen wrote:
> Hmmmm - det skal helst være noget elektronisk - en hjemmeside e.l.

Hvorfor ?

Det er da mere behageligt at sidde mageligt tilbagelænet i en lænestol med
en bog

Man kan også trage den med i seng og læse den - det er lidt svært med
computerskærmen

Og der er som Thomas nævner mange gode danske fotobøger - betydelig flere og
bedre end der er hjemmesider.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-11-05 17:30

Jan Vestergaard wrote:

> Man kan også trage den med i seng og læse den - det er lidt svært med
> computerskærmen

Nåeh, det ved jeg da ikke. Man medbringer bare sin la^H^Hbellytop - og så
varmen den vommen noget så dejligt her i de kommende kolde vintermåneder!

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-11-05 18:53

Jan Bøgh wrote:
> Nåeh, det ved jeg da ikke. Man medbringer bare sin la^H^Hbellytop -
> og så varmen den vommen noget så dejligt her i de kommende kolde
> vintermåneder!

Det lyder egentlig rart

Det må jeg prøve til vinter !

Fra : Karsten Jensen