Valg af lygte
Fra : Kews

Dato : 02-11-05 21:13

Hejsa,

Jeg er ved at se på en primær-lygte og er meget i tvivl om hvad jeg skal
vælge. Budgettet ligger på 2000-4000.

Jeg har set på:

Treble Light MX10
http://www.treble-light.com/en/produkt.php?id=12

Green Force A12 + Pro lygtehovede
http://www.green-force.com/arrow/A12.php?lang=en

Kowalski speed 12100-5
http://www.taucherlampen.de/index-e.htm

Det kunne være fedt med en lygte, hvor batteriet kan sidde på tanken og
man kun har lygtehovedet i hånden. Er det det eneste man får ekstra når
man køber en Green Force?

Nogen der kan nævne noget om performance på lygter? Jeg synes, at Treble
Light MX10 lyser godt på niveau 3. Nogle som har idé om hvordan Green
Force'en er i forhold til?

....kort sagt...alle gode råd modtages med kyshånd

/Kewin

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-11-05 21:19

Jeg er utrolig glad for denne, jeg har haft den i ca. 10 år.

http://www.jmdtechnologies.co.uk/

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : KC

Dato : 02-11-05 23:32

Den er f... også smart den "boldskyder" så behøver du ikke engang din
allerbedste squashboddyven

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-11-05 21:26

Kews wrote:
> [...]
>
> Det kunne være fedt med en lygte, hvor batteriet kan sidde på tanken og
> man kun har lygtehovedet i hånden. Er det det eneste man får ekstra når

Korrekt, jeg har selv en HID100 med 2 stk 6v batterier koblet sammen,
jeg kan ikke huske modellen af batterierne, men de er tilsammen +
koblingen ca 50 cm lange og ret tynde.
Hvilket jeg klart synes er en fordel frem for de batterier mange andre
lygter har, hvor der er en ret stor klump de spænde fast. Mine batterier
er lange og tynde og giver ingen nævneværdig vandmodstand.

Jeg er UTROLIGT glad for min HID lygte, men folk bliver tid 'sure' da de
opdager i forhold til den er deres lygte med 'alm' pære eller halogen
pære ret svage og meget gule i lysfarven.

Så hvis du vil havde en rigtig god lygte spar lidt extra sammen og køb
en med HID pære.

> Nogen der kan nævne noget om performance på lygter? Jeg synes, at Treble
> Light MX10 lyser godt på niveau 3. Nogle som har idé om hvordan Green
> Force'en er i forhold til?

Det kommer helt an på det lygtehoved du vælger.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 03-11-05 17:29

Hej Kewin

Jeg har en Green Force, hvor batteriet sidder på mine flasker og et
Goodmanhåndtag på lygtehovedet. Det er ret godt og jeg kan kun anbefale det.

M.v.h.
Søren

Fra : Kews

Dato : 03-11-05 18:14

hej Søren,

Hvilken model har du af GF ?

/Kewin

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 03-11-05 22:19

Hej Kewin

Green Force er ikke en speciel model. du køber en række elementer.

Jeg bruger:

1 stk. 12 V batteri Arrow A12
1 stk. HID 50 pro
1 stk. mellemstykke
1 stk. "navle-kabel" (De kalder det en "Umbilical", der jo som bekendt
betyder navle)
1 stk. Goodmann håndtag

Fra : andersHJ

Dato : 03-11-05 20:01

Kews skrev:

> [...]
> Force'en er i forhold til?
>
> ...kort sagt...alle gode råd modtages med kyshånd

Hej Kewin !
Jeg har en lygte fra Z-Lights - 50w Halogen med en 14,4 v, 4Ah
batteripakke - ca. 1 time på 100% (fås også i HID 10w og med to
forskellige batteripakker) - lyser utrolig godt, handy lygtehoved,
leveres med snapkobling, standard pærer der kan købes i enhver
lampebiks, kun to O-ringe og er rigtig pænt forarbejdet og så er den
nydeligt designet !
Se mere: www.z-diving.dk

med venlig hislen

Anders

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-11-05 20:35

Jeg overvejer lidt at sælge min brugte Green Force Arrow 12, med HID50 (10w)
hoved og ekstra batteri canister.
Den fejler intet, jeg vil sælge da jeg muligvis er ved at købe 30w HID (også
Green Force).

Hvis du er interesseret, kan du sende en PM.

mvh
Johnny Christensen