Tobakslugt i haven!!
Fra : Aksel Petersen

Dato : 02-11-05 19:59

Når vi går igennem et enkelt afsnit i vores have, mærkes en tydelig
tobakslugt - nærmest som røgen fra en god pibe.
Der er imidlertid ingen piberygere - eller andre nikotinhungrende i
nærheden.
Det er noget, vi bemærker meget tit, og kun samme sted.
Vi tror, at det er en eller anden plante, der genererer lugten.
Umiddelbart
i nærheden står rigeligt med tusindstråle, skt. Hansurt,
Violfrøstjerne og Rejnfang. Når vi lugter til hver enkelt af planterne
konstateres ingen tobakslugt.
Er der nogen, som har gjort lignende erfaring eller har en ide om, hvad
det
kan skyldes.
Venligst
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-11-05 20:08

"Aksel Petersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> konstateres ingen tobakslugt.
> Er der nogen, som har gjort lignende erfaring eller har en ide om, hvad

Du har vel checket Tobakspibeplanten, om den gør noget i smug?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel Petersen

Dato : 05-11-05 15:50

> Du har vel checket Tobakspibeplanten, om den gør noget i smug?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

He - He !
Men det er virkelig mærkeligt med den lugt. Først troede jeg, at det var
en
nabo, som røg pibe, men vi ved nu med sikkerhed, at det må komme
fra jorden eller planterne i det mindre område i haven. Ikke altid lige
tydeligt - det er ligesom vejrliget, lufttryk ect. måske spiller ind. Ikke
et
ubehageligt problem, for lugten er bedre end den fra røgen fra mange
piberygeres sure piber.
Aksel