Fastnet/modem
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-11-05 18:59

Hej NG.

En bekendt har et spøjst problem med sit modem.
Ved opkald til tdc (16101) får han fejlen "Nummeret er optaget". Dette sker
på to forskellige adresser. Almindelig telefoni fungerer problemfrit på
begge adresser. Telefonisk opkald til 16101 kommer fint igennem.

Hos mig kommer opkaldet fint igennem hver gang. Samme computer, samme
opsætning, samme modem, samme ledning. Alle tre linier er i samme område og
samme central.

Har nogen et link til en beskrivelse at hvilke spændinger/frekvenser jeg kan
forvente at måle i de forskellige faser af et opkald?
Eller ligefrem et bud på problemet?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : KsNa

Dato : 02-11-05 19:51

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen et link til en beskrivelse at hvilke spændinger/frekvenser jeg
> kan forvente at måle i de forskellige faser af et opkald?

Bruger din bekendte evt. forvalgsnummer til en anden teleudbyder?

Samme ... alting !! Har du flyttet hans/hendes computer, modem m.m. over til
dig?

Alle 3 linier !! Hvor/hvad er den tredie?

Mvh
Kim

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-11-05 21:21

KsNa wrote:
> Bruger din bekendte evt. forvalgsnummer til en anden teleudbyder?

Intet forvalg. Udbyder tdc.

> Samme ... alting !! Har du flyttet hans/hendes computer, modem m.m.
> over til dig?

Ja.

> Alle 3 linier !! Hvor/hvad er den tredie?

Hans, hans mors og min. 3 forskellige adresser.

Fra : KsNa

Dato : 03-11-05 18:32

> Intet forvalg. Udbyder tdc.

> Ja.

> Hans, hans mors og min. 3 forskellige adresser.

Der må være nisser på spil.

Prøv at kontakte fejlmeldingen, det kan være at de kan kaste lidt lys over
sagen.

Mvh
Kim

Fra : Sørensen

Dato : 04-11-05 14:19

"Carsten invalid> skrev i

Jeg tror ikke det er så spøjst, s.v.j.v. virker Netbasis kun på det
telefonnummer hvor det er tilmeldt da det takseres via telefonregningen.

opret et nyt abonoment på den nye adresse.

vh.
Sørensen