|
| tomgangsproblemer med gs500 Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 02-11-05 17:43 |
|
Hej
jeg har på det sidste haft problemer med en meget ujævn tomgang på min
gs500.
efter jeg slår chokeren fra efter 1-2km ser den ud til at kunne holde
omdrejinger fint men derefter er jeg nødt til at give den gas for at holde
den i live, har prøvet at justere tomgangshastigheden flere gange men den er
enten for høj eller lav når jeg så skal køre på den igen, og syntes jeg kan
fornemme at udstødningen er begyndt at "prutte" lidt.
når den er kold skal jeg heller ikke give for meget gas for at cyklen hugger
og det har jeg aldrig haft problemer med før.
jeg har prøvet at rense luftfiltret, karburatoren er blevet renset for
mindre end et halvt år siden og ventilerne er stillet for 6kkm siden
nogle som har et forslag til hvad problemet er?
mvh Patrick
| |
Martin Guld Thomsen (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 02-11-05 17:56 |
|
"Patrick Westergaard" <patrick@gyxi.dk> wrote in message
news:dkaq8g$14a6$1@gnd.k-net.dk...
> jeg har prøvet at rense luftfiltret, karburatoren er blevet renset for
> mindre end et halvt år siden og ventilerne er stillet for 6kkm siden
Nu er det jo muligt at der er kommet lidt vand i karburatorene på et ½ år,
så prøv at tømme dem og hæld evt. noget karburatorsprit i tanken.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
Ukendt (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-05 17:59 |
|
Patrick Westergaard wrote:
> Hej
>
> jeg har på det sidste haft problemer med en meget ujævn tomgang på min
> gs500.
> efter jeg slår chokeren fra efter 1-2km ser den ud til at kunne holde
> omdrejinger fint men derefter er jeg nødt til at give den gas for at holde
> den i live, har prøvet at justere tomgangshastigheden flere gange men den er
> enten for høj eller lav når jeg så skal køre på den igen, og syntes jeg kan
> fornemme at udstødningen er begyndt at "prutte" lidt.
> når den er kold skal jeg heller ikke give for meget gas for at cyklen hugger
> og det har jeg aldrig haft problemer med før.
>
> jeg har prøvet at rense luftfiltret, karburatoren er blevet renset for
> mindre end et halvt år siden og ventilerne er stillet for 6kkm siden
>
> nogle som har et forslag til hvad problemet er?
>
>
>
> mvh Patrick
>
Tændrør måske? Det er min standardløsning efter at have haft en 2-takter
for et par år siden.
Mvh Jesper G
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 02-11-05 19:39 |
|
"Jesper G" <super_gSnabelAesenetPrikdk> skrev i en meddelelse
news:4368f070$0$41137$14726298@news.sunsite.dk...
> Patrick Westergaard wrote:
> > Hej
> >
> > jeg har på det sidste haft problemer med en meget ujævn tomgang på min
> > gs500.
> > efter jeg slår chokeren fra efter 1-2km ser den ud til at kunne holde
> > omdrejinger fint men derefter er jeg nødt til at give den gas for at
holde
> > den i live, har prøvet at justere tomgangshastigheden flere gange men
den er
> > enten for høj eller lav når jeg så skal køre på den igen, og syntes jeg
kan
> > fornemme at udstødningen er begyndt at "prutte" lidt.
> > når den er kold skal jeg heller ikke give for meget gas for at cyklen
hugger
> > og det har jeg aldrig haft problemer med før.
> >
> > jeg har prøvet at rense luftfiltret, karburatoren er blevet renset for
> > mindre end et halvt år siden og ventilerne er stillet for 6kkm siden
> >
> > nogle som har et forslag til hvad problemet er?
> >
_____________________________
Følger trop med forslaget om sporit i tanken, det er jo ikk sommer mere, men
nærmer sig kuldegraderne, og der dannes nemt karburator is..
Så hvis du vil køre vinteren igennem på din cykel, så fyld hellere 1/2L
karbunadesprit i tanken...
Sidebemærkning. Det kan også være hoveddyserne der er faldet ud, og hænger
løst an mod karb huset og der hvor den skal skrues fast(prøvede jeg da jeg
købte min, som nyjusteret, klart klart)
MVH
Johan
| |
Per (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 02-11-05 20:04 |
|
> jeg har på det sidste haft problemer med en meget ujævn tomgang på min
> gs500.
> efter jeg slår chokeren fra efter 1-2km ser den ud til at kunne holde
> omdrejinger fint men derefter er jeg nødt til at give den gas for at holde
> den i live, har prøvet at justere tomgangshastigheden flere gange men den
> er enten for høj eller lav når jeg så skal køre på den igen, og syntes jeg
> kan fornemme at udstødningen er begyndt at "prutte" lidt.
> når den er kold skal jeg heller ikke give for meget gas for at cyklen
> hugger og det har jeg aldrig haft problemer med før.
Kan evt. skyldes falsk luft et sted ved en eller begge indsugningsstudse...
for at konstatere det, så køb en flaske Pronto (startgas), lad cyklen gå i
tomgang - så godt du kan - spray Pronto ind omkring indsugn. studse og
registrer om den stiger markant i tomgang... Hvis den gør, så suger den
Pronto'en ind der hvor den osse tar falsk luft.
Vh. Per
| |
Futte & Co. (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 02-11-05 20:22 |
|
Per wrote:
> Kan evt. skyldes falsk luft et sted ved en eller begge indsugningsstudse...
> for at konstatere det, så køb en flaske Pronto (startgas), lad cyklen gå i
> tomgang - så godt du kan - spray Pronto ind omkring indsugn. studse og
> registrer om den stiger markant i tomgang... Hvis den gør, så suger den
> Pronto'en ind der hvor den osse tar falsk luft.
>
> Vh. Per
>
>
Du Per, er Pronto ikke noget ikke brændbart, fugtfortrængende stads,
eller husker jeg forkert
Ellers ville noget såkaldt dieselstart (lugter af æter) klare opgaven
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine, sårede, årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Per (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 02-11-05 20:26 |
|
> Du Per, er Pronto ikke noget ikke brændbart, fugtfortrængende stads,
> eller husker jeg forkert
> Ellers ville noget såkaldt dieselstart (lugter af æter) klare opgaven
Du skal ha tak for din hurtige hjælp
- Jo!!!! - det er helt korrekt det du er ude i... Det er naturligvis
dieselstart/æter-dimmelims der skal bruges.
Tænkte lige i farten at Pronto var det "smarte" navn på produktet, men det
er det IKKE. Pronto vil ikke lokalisere en hujende papsk..!
Håber i øvrigt at du får al den hjælp og opbakning i forbindelse med din
horror-historie fra tanken.
- Lige i den forbindelse: er en Ford P100 den der Sierra-lignende tingest
med lad?
Vh. Per
| |
Futte & Co. (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 02-11-05 20:41 |
|
Per wrote:
> Håber i øvrigt at du får al den hjælp og opbakning i forbindelse med din
> horror-historie fra tanken.
> - Lige i den forbindelse: er en Ford P100 den der Sierra-lignende tingest
> med lad?
>
Hej Per!
Lige præcis, en såkaldt sierra pick up, kaldet P100, og i dette tilfælde
med en top med ruder i, på ladet, så det ligner en lukket van.
Kender du ham stodderen ?
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Per (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 02-11-05 20:45 |
|
>
> Hej Per!
> Lige præcis, en såkaldt sierra pick up, kaldet P100, og i dette tilfælde
> med en top med ruder i, på ladet, så det ligner en lukket van.
> Kender du ham stodderen ?
Desværre ikke!! men så ved jeg hvad jeg skal kigge efter, når jeg er på de
kanter - kommer der jævnligt. Han skal f..... ikke slippe ustraffet !
Vh. Per (Middelfart)
| |
Futte & Co. (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 02-11-05 20:59 |
|
Per wrote:
>>Hej Per!
>>Lige præcis, en såkaldt sierra pick up, kaldet P100, og i dette tilfælde
>>med en top med ruder i, på ladet, så det ligner en lukket van.
>>Kender du ham stodderen ?
>
>
> Desværre ikke!! men så ved jeg hvad jeg skal kigge efter, når jeg er på de
> kanter - kommer der jævnligt. Han skal f..... ikke slippe ustraffet !
>
Ja ja , men diskret ikk', du sku jo nødig komme ud i noget snavs
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine, sårede, årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Per (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 02-11-05 21:05 |
|
> Ja ja , men diskret ikk', du sku jo nødig komme ud i noget snavs
Det lover jeg
| |
Dak (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 02-11-05 23:01 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> wrote in message
news:43691bd9$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja ja , men diskret ikk', du sku jo nødig komme ud i noget snavs
>
> Det lover jeg
men han er ignag med at sælge den så skynd dig at kigge efter den.
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=780055&page=8
Dak
Suzuki GS500Ev
| |
Torben Scheel (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-11-05 07:28 |
|
Per wrote:
>
> Desværre ikke!! men så ved jeg hvad jeg skal kigge efter, når jeg er på de
> kanter - kommer der jævnligt. Han skal f..... ikke slippe ustraffet !
>
Ja, det er jo fint. Så skal vi allesammen bevæge os ned på deres niveau
- det skal nok få stoppet roadrage :-/
Lad politiet gøre deres arbejde er min holdning.
--
vh
Torben
| |
Ronni (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Ronni |
Dato : 03-11-05 09:52 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4369ae80$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, det er jo fint. Så skal vi allesammen bevæge os ned på deres niveau -
> det skal nok få stoppet roadrage :-/
Må jeg høre dit forslag til hvordan man stopper roadrage?
Mvh
Ronni
| |
Torben Scheel (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-11-05 14:06 |
|
Ronni wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> news:4369ae80$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>Ja, det er jo fint. Så skal vi allesammen bevæge os ned på deres niveau -
>>det skal nok få stoppet roadrage :-/
>
>
> Må jeg høre dit forslag til hvordan man stopper roadrage?
>
Næh
| |
Moller (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-11-05 14:22 |
|
Torben Scheel wrote:
> Ronni wrote:
>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
>> news:4369ae80$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>> Ja, det er jo fint. Så skal vi allesammen bevæge os ned på deres
>>> niveau - det skal nok få stoppet roadrage :-/
>>
>>
>> Må jeg høre dit forslag til hvordan man stopper roadrage?
>>
> Næh
Sådan set nok det eneste rigtige svar om den slags ;) vi har med en
gruppe hvor det er svært at komme med en simpel løsning.
At synke ned på samme nivau, er lige som mange 0-tolerance løsnigner,
at det geiler op til endnu mere af samme problem. På den anden side, så
er komplet ignorering også med til ikke at forbygge det, så det med bare
at gå videre osv. er næsten lige så slemt som at synke ned på
personernes nivau. Eneste man kan tænke på er så at ringe til politiet,
og få det anmeldt, men det er jo svært når politiet ikke har tid til at
komme pga. de har travlt med at klippe i folks kørekort, og det er jo
vigtigere end at bekæmpe voldelige snævertsynet personer :( som er til
fare for alt og alle i trafikken.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-11-05 15:00 |
|
Moller wrote:
> Sådan set nok det eneste rigtige svar om den slags ;) vi har med en
> gruppe hvor det er svært at komme med en simpel løsning.
>
> At synke ned på samme nivau, er lige som mange 0-tolerance
> løsnigner, at det geiler op til endnu mere af samme problem. På den
> anden side, så er komplet ignorering også med til ikke at forbygge det,
> så det med bare at gå videre osv. er næsten lige så slemt som at synke
> ned på personernes nivau. Eneste man kan tænke på er så at ringe til
> politiet, og få det anmeldt, men det er jo svært når politiet ikke har
> tid til at komme pga. de har travlt med at klippe i folks kørekort, og
> det er jo vigtigere end at bekæmpe voldelige snævertsynet personer :(
> som er til fare for alt og alle i trafikken.
>
Jeg bilder mig ikke ind at jeg har opskriften på at fjerne roadrage -
jeg er bare modstander af selvtægt og tæskehold. At Ronni ikke er enig
kunne han jo så starte med at uddybe.
Det er muligt at der var gang i gaden i 70'erne når sådan noget skete -
men ærlig talt - hvor mange er tilhængere af det der skete f.eks. på
Ellebjergvej i Valby for ikke så længe siden? (Lidt kammeratligt
slåskamp/knivstikkeri et par grupper imellem). Det er vist det der
kommer nærmest i vore dage IMHO. Og nej, jeg har heller ikke løsningen
på dét problem, andet end at de grupper også bliver mindre med tiden -
for nogens vedkommende pga. fremskreden modenhed, for andres vedkommende
dumhed nok til at Darwin tager dem.
--
vh
Torben
| |
Moller (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-11-05 15:18 |
|
Torben Scheel wrote:
> Jeg bilder mig ikke ind at jeg har opskriften på at fjerne roadrage -
> jeg er bare modstander af selvtægt og tæskehold. At Ronni ikke er enig
> kunne han jo så starte med at uddybe.
Opskriften må være et politisk problem ;) og hverken mit, Ronni, dit
eller en anden alm. borgers problem. Det er jo trodsalt det vi har vores
regering til at klar :) via politiet.
> Det er muligt at der var gang i gaden i 70'erne når sådan noget skete -
> men ærlig talt - hvor mange er tilhængere af det der skete f.eks. på
> Ellebjergvej i Valby for ikke så længe siden? (Lidt kammeratligt
> slåskamp/knivstikkeri et par grupper imellem). Det er vist det der
> kommer nærmest i vore dage IMHO. Og nej, jeg har heller ikke løsningen
> på dét problem, andet end at de grupper også bliver mindre med tiden -
> for nogens vedkommende pga. fremskreden modenhed, for andres vedkommende
> dumhed nok til at Darwin tager dem.
Yeps, så må vi håbe Darwin holder sig til dem som er problemet, og ikke
for taget uskyldige med.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Per (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 02-11-05 20:37 |
|
> Kan evt. skyldes falsk luft et sted ved en eller begge
> indsugningsstudse...
Mener i øvrigt at GS500 har så'n nogen gummitutter der hvor man tilslutter
karb-sync-meter. De sidder øverst lige foran karbunaderne på
indsugn.studsen. - De kan være revnet - eller ganske enkelt være væk!!
Vh. Per
| |
Jes Vestervang (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 02-11-05 23:45 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> writes:
>> Hej Per!
>> Lige præcis, en såkaldt sierra pick up, kaldet P100, og i dette tilfælde
>> med en top med ruder i, på ladet, så det ligner en lukket van.
>> Kender du ham stodderen ?
>
> Desværre ikke!! men så ved jeg hvad jeg skal kigge efter, når jeg er på de
> kanter - kommer der jævnligt. Han skal f..... ikke slippe ustraffet !
Hov, pas nu på - min far har to P100'er! (som ingen tør køre helt til
Kbh. i, for lige at få det på det rene )
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Patrick Westergaard (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 03-11-05 10:45 |
|
jeg takker for hjælpen, jeg vil starte med at tømme karburatoren og smide
noget karburatorvæske i og kigge på det andre ting hvis de ikke hjælper
Patrick
| |
Martin Guld Thomsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 03-11-05 12:33 |
|
Hej
Du bliver ved med at skrive "karburatoren", så vidt jeg husker er der TO!!
Så hvis det ikke er en skrivefejl tror jeg meget vel at fejlen kunne være at
det kun var den ene karburator som blev renset for et halvt år siden :)
Tomgangsproblemer er ofte relateret til karburatorene, og da det trods alt
er en lille operation at tømme dem for benzin, er det et godt sted at
starte, men HUSK som sagt at tømme BEGGE TO.
Mvh.
Martin Guld Thomsen.
| |
Moller (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-11-05 13:09 |
|
Martin Guld Thomsen wrote:
> Hej
>
> Du bliver ved med at skrive "karburatoren", så vidt jeg husker er der TO!!
>
> Så hvis det ikke er en skrivefejl tror jeg meget vel at fejlen kunne være at
> det kun var den ene karburator som blev renset for et halvt år siden :)
GS500 kaburatoren sider jo samlet som en klods, ja der er to, men de
sider sammen... hvis man kun for renset den ene kaburator af de to ved
afmontering, skal man være ualmindelig S... D... fordi man så skal
skille dem fra hindanden :)
> Tomgangsproblemer er ofte relateret til karburatorene, og da det trods alt
> er en lille operation at tømme dem for benzin, er det et godt sted at
> starte, men HUSK som sagt at tømme BEGGE TO.
Det er klart ;) begge skal være tomme... men ligepræcis GS500
kaburatorene har en vacum studs som tit blir oversæt, og mange gange
ryger proppen af som skulle side på den :) og den laver rigtig lort i
tomgang :) men det er jo bare at lede...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Martin Guld Thomsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 03-11-05 13:41 |
|
Ok, jeg giver mig :)
Tænkte ikke lige over at de sad sammen.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
Der nu ikke er helt så kæphøj længere.
| |
Patrick Westergaard (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 03-11-05 16:00 |
|
> Du bliver ved med at skrive "karburatoren", så vidt jeg husker er der TO!!
>
> Så hvis det ikke er en skrivefejl tror jeg meget vel at fejlen kunne være
> at det kun var den ene karburator som blev renset for et halvt år siden :)
>
> Tomgangsproblemer er ofte relateret til karburatorene, og da det trods alt
> er en lille operation at tømme dem for benzin, er det et godt sted at
> starte, men HUSK som sagt at tømme BEGGE TO.
>
> Mvh.
> Martin Guld Thomsen.
jaja ved skam godt der er 2 men nu er der kun en drænudgang, og nu var
det ikke mig som rensede karburatoren(ne) men en mekaniker så går udfra det
er gjort ordentligt
| |
Torben Scheel (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-11-05 16:19 |
|
Patrick Westergaard wrote:
> jaja ved skam godt der er 2 men nu er der kun en drænudgang, og nu var
> det ikke mig som rensede karburatoren(ne) men en mekaniker så går udfra det
> er gjort ordentligt
>
Lige der ville mine forventninger være lige modsat
--
vh
Torben - med tillidsproblemer - særligt overfor mekanikere..
| |
Patrick Westergaard (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 04-11-05 10:57 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:436a2ae8$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Patrick Westergaard wrote:
>
>> jaja ved skam godt der er 2 men nu er der kun en drænudgang, og nu var
>> det ikke mig som rensede karburatoren(ne) men en mekaniker så går udfra
>> det er gjort ordentligt
>>
> Lige der ville mine forventninger være lige modsat
>
> --
> vh
> Torben - med tillidsproblemer - særligt overfor mekanikere..
det vil jeg så give dig ret i, har ihvertfald haft utroligt dårlige
erfaringer med søborg mc
de kan ikke finde ud af at sætte en benzinslange fast, da de skiftede
kædekit satte de bagakslen HELT tilbage så jeg efterfølgende ikke kunne
stramme den uden der blev fjernet et led
| |
Jacob Larsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 04-11-05 10:44 |
|
"Patrick Westergaard" <patrick@gyxi.dk> wrote in message
news:dkd8iu$1pcm$1@gnd.k-net.dk
> > Du bliver ved med at skrive "karburatoren", så vidt jeg
> > husker er der TO!! Så hvis det ikke er en skrivefejl tror jeg meget vel
> > at
> > fejlen kunne være at det kun var den ene karburator som
> > blev renset for et halvt år siden :) Tomgangsproblemer er ofte relateret
> > til karburatorene,
> > og da det trods alt er en lille operation at tømme dem
> > for benzin, er det et godt sted at starte, men HUSK som
> > sagt at tømme BEGGE TO. Mvh.
> > Martin Guld Thomsen.
>
>
> jaja ved skam godt der er 2 men nu er der kun en
> drænudgang, og nu var det ikke mig som rensede
> karburatoren(ne) men en mekaniker så går udfra det er
> gjort ordentligt
Jeg mener 99% sikkert at der er to drænudgange. Kan nemlig huske det fra en
gang jeg blev nødt til at tømme svømmehusene ude på landevejen (pga vand i
tanken efter vinteropstaldning). Jeg kunne kun få den ene skrue løs med det
værktøj jeg havde, men det viste sig nu at være nok.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Patrick Westergaard (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 04-11-05 10:55 |
|
hmm kan være mig der tager fejl, men skal ud og kigge på den nu har endelig
fået tid
> Jeg mener 99% sikkert at der er to drænudgange. Kan nemlig huske det fra
> en gang jeg blev nødt til at tømme svømmehusene ude på landevejen (pga
> vand i tanken efter vinteropstaldning). Jeg kunne kun få den ene skrue løs
> med det værktøj jeg havde, men det viste sig nu at være nok.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
| |
Armand (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-11-05 19:02 |
|
Patrick Westergaard wrote:
>
>
> jeg har prøvet at rense luftfiltret, karburatoren er blevet renset for
> mindre end et halvt år siden og ventilerne er stillet for 6kkm siden
>
> nogle som har et forslag til hvad problemet er?
Du skulle vel ikke tilfældigvis have været på reservetank for første
gang i lang tid?
Ifald kan du have fået vand i svømmerhusene ved dén lejlighed. Og så
nytter det jo ikke at den er blevet renset for nyligt
Alternativt kan jeg forestille mig at (mindst) en af choker-ventilerne
hænger - Kig på karburatorerne og se hvad det er der sker når du trækker
chokeren og undersøg derefter om begge ventiler kommer helt i bund når
chokerbetjeningen er "fjernet"!
--
Armand.
| |
Patrick Westergaard (05-11-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 05-11-05 23:16 |
|
øv det hjalp ikke at tømme karburatorerne og fylde karburatorsprit på
men har noteret alle forslagene ned så jeg kan kigge på det til vinter da
jeg smider den til opbevaring om en uges tid
tak for hjælpen her i gruppen, det er kanon man kan få noget hjælp
mvh
Patrick
| |
|
|