Vildledende markedsføring
Fra : HKN

Dato : 02-11-05 15:07

Hej,

Begrebet "Danmarks Billigste Internetbutik" er det fleste af os vel stødt
på, på et eller andet tidspunkt. Men man kan jo ikke blot bruge en sådan
betegnelse, uden at være sikker i sin sag, hvilket må betyde at man
dagligt
skal tjekke op på om andre der sælger de samme varer er billigere end en
selv.
Spørgsmålet er så - er det en sag for forbrugerstyrelsen, når man støder

nogen der benytter sig af den slags reklame uden at det har hold i
virkeligheden, eller bør man bare henstille til den pågældende, at deres
priser ikke er de bedste når man ved en simpel søgning på google finder de
samme varer andetsteds 20% billigere?

Mvh
Henrik

It has removed 57 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-05 18:44

ja det gad jeg også godt få opklaret... Skulle selv bruge nogle
hvidevarer reservedele.. hvor jeg fandt et sted på nettet hvor der
stod "spar mindst 50-70% på dine hvidevarer reservedele... Men de var
10%dyrere end det firma som producenten henviste til!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-11-05 13:51

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> priser ikke er de bedste når man ved en simpel søgning på google finder de

Du skal have fat i markedsføringslovens §2
(http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL).
Stk. 4. siger "Rigtigheden af angivelser om faktiske forhold skal kunne
dokumenteres", hvilket den pågældende butik næppe kan når de hævder at være
"Danmarks Billigste Internetbutik" og du kan finde deres varer 20% billigere
andre steder.