trøffelolie
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 08:44

Hej NG.

Jeg har fået noget trøffelolie i gave men har ikke rigtigt nogle ideer
hvordan eller hvad det kan bruges til. Hvad bruger i andre det til.

Venlig hilsen Lasse

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-05 10:16

Lasse N. Larsen skrev:

> Jeg har fået noget trøffelolie i gave men har ikke rigtigt nogle
> ideer hvordan eller hvad det kan bruges til. Hvad bruger i andre
> det til.

Jeg kommer af og til et par dråber i "dejen" når jeg laver omelet
eller scrambled eggs.

Mvh,

// Klaus

PS: Man kan bruge trøffelolie alle steder hvor man ellers ville
benytte ornesæd.
--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Padre

Dato : 02-11-05 12:24

>PS: Man kan bruge trøffelolie alle steder hvor man ellers ville
>benytte ornesæd.

Uden at have undersøgt det nærmere, vil jeg tro, at en del
svineavlere vil være uenige med dig

--
padre

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-05 13:29

Padre skrev:

> Uden at have undersøgt det nærmere, vil jeg tro, at en del
> svineavlere vil være uenige med dig

Hæhæ, jeg skulle naturligvis have skrevet "i alle retter hvor ...".

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Peter Westh

Dato : 02-11-05 14:27

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Hæhæ, jeg skulle naturligvis have skrevet "i alle retter hvor ...".

Har du en opskrift hvor denne lidet kendte delikatesse indgår - og nogle tip
ti, hvor i Køenhavnsområdet man kan købe den?

/P

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 02-11-05 15:45

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev:

>Hæhæ, jeg skulle naturligvis have skrevet "i alle retter
> [...]
Kan man få den frisk? Og hvordan får man svinet op på
køkkenbordet. Kom nu med nogle opskrifter og tips.
Trøffelolie er en delikatesse, som kan pifte f.eks. carpatio og
tynde skiver skinke op. Bruges meget på italiensk skinke
(lufttørret) sammen med store flager parmesan eller anden reven
ost.
TPB

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-11-05 23:09

[Lasse N. Larsen | Wed, 2 Nov 2005 08:44:01 +0100]

>Jeg har fået noget trøffelolie i gave men har ikke rigtigt nogle ideer
>hvordan eller hvad det kan bruges til. Hvad bruger i andre det til.

Mange cremede supper får et helt særligt pift af et par dråber trøffelolie
ovenpå ved serveringen - og så ser det tillige pænt ud :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 16-11-05 15:08

Trøffelolie er ikke lavet med trøffel... nej det er desværre ikke en joke.
Duften kommer fra en syntese stof (hydrocarb... something) tilsat dårlig
olie, og herligheden sælges til uhyrlige priser ift. hvad der egentlig er i
flasken...

Sandra

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 17:29

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olie, og herligheden sælges til uhyrlige priser ift. hvad der egentlig er

Sikkert men nu bad jeg om ideer til hvad det kan bruges til.

Lasse