(Sikkerheds)Kopi af harddisk
Fra :    ab©

Dato : 02-11-05 09:13

Hvilket program vil I foreslå til at kopiere en harddisk (4GB indhold) over
på en større disk - systemet kører på W2000, men jeg kan ikke starte op på
den nye PC (sikkert p.g.a. anden IDE-controller ?) Jeg har også mulighed for
at koble disken op som ekstern disk via USB-porten.

ab (-c:)

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 02-11-05 15:23

ab© wrote:
> [...]
> den nye PC (sikkert p.g.a. anden IDE-controller ?) Jeg har også mulighed for
> at koble disken op som ekstern disk via USB-porten.

Mon ikke ntbackup kan klare det?

Fra : HBS

Dato : 02-11-05 20:26

hej

Brug norton ghost http://www.symantec.com/region/dk/product/ng_index.html
har brugt det i flere år, og er hurtigt og nemt at bruge
Desuden kan du kopiere din image fil direkte over på en dvd skive hvis du
ønsker dette..

hbs

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-11-05 21:36

" ab©" wrote:

> Hvilket program vil I foreslå til at kopiere en harddisk (4GB indhold) over
> på en større disk - systemet kører på W2000, men jeg kan ikke starte op på
> den nye PC (sikkert p.g.a. anden IDE-controller ?)

Snakker vi om en ny disk i samme computer eller en helt
ny computer?

Hvis vi snakker om en ny disk i samme computer, så ville
jeg sætte begge diske i og boote fra en Linux CD. En
passende cat kommando kan så kopiere de 4GB råt fra den
lille til den store disk (man skal naturligvis passe på
man ikke kommer til at kopiere den forkerte vej).

Dernæst kan man bare tage den lille disk ud og boote
fra den store. Så er det bare at lave en ny partition
på den ekstra plads.

Er det en meget gammel computer siden disken kun er på
4GB? I så fald kan man risikere, at BIOS ikke kan
håndtere diske af den størrelse, der sælges i dag.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : ab© - På Forlaget

Dato : 07-11-05 15:00

Tak for jeres svar - jeg er nu "sprunget ud" i Ghost - og det er jo helt
OK - Bortset fra, at jeg (i en anden forbindelse) vil tage en backup og
backupprogrammet ser ud til at låse, hvis jeg samtidigt laver noget som
helst på PC´en. Jeg troede faktisk, at programmet ville komme med en
"advarsel" om låst fil / fil i brug eller lignende ?

ab©