IDE brænder på Imac rev. c ??
Fra : Carsten

Dato : 10-06-01 08:06

Hajsa

Jeg har netop købt mig en IDE brænder til min spilledåse (læs: PC) og så
tænkte jeg om via lidt fusk jeg kunne tilslutte den min(e) imacs også,altså
kan der sidde flere enheder på den interne controller?...
Havde tænkt mig at sætte et længere fladkabel på og så føre det ud af siden
på imac'en og så lige brænde lidt...

Mvh

Carsten Matzon

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-06-01 15:26

Hej Carsten

Det skulle ikke være noget problem, svjv er der da 2 IDE bus i c-revisionerne,
så du kan vælge, hvilket ID du vil bruge '0' eller '1' på 'Bus 1'.

Men hvorfor ikke sætte et ATA/IDE kabinetstik på iMac'en istedet? Hvis jeg da
ellers husker rigtig, er der et sted på iMac'ernes kabinet sammen med de andre
stiktilslutninger, hvor der er afmærket et udstansningshul til et SCSI stik.
Den burde du så kunne bruge istedet for og montere et IDE-kabinetstik.

mvh. ERik Richard

Carsten wrote:

> [...]
> kan der sidde flere enheder på den interne controller?...
> Havde tænkt mig at sætte et længere fladkabel på og så føre det ud af siden

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Carsten Matzon

Dato : 10-06-01 15:46

On Sun, 10 Jun 2001 16:26:13 +0200, Erik Richard Sørensen wrote
(in message <3B238380.32C4E9EE@mail1.stofanet.dk>):

> [...]
> Den burde du så kunne bruge istedet for og montere et IDE-kabinetstik.

Kan ikke umiddelbart se det udstansningshul du snakker om hvis du mener det
sidder på siden hvor USB/Ethernet osv. portene sidder.Men må da være muligt
at føre et fladkabel ud af siden...
Men takker for svaret...

Mvh

Carsten

Fra : Jesper

Dato : 10-06-01 16:06

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> sidder på siden hvor USB/Ethernet osv. portene sidder.Men må da være muligt

Det er _kun_ rev. a og b der har sådan et hul.

--
mvh Jesper

-> http://homepage.mac.com/biddet
-> http://homepage.mac.com/jmfink

Fra : Steen Villumsen

Dato : 10-06-01 16:45

> [...]
> Den burde du så kunne bruge istedet for og montere et IDE-kabinetstik.

<snip>

Er der nogen der ved hvor man kan købe dette 'kit' til rev. a og b'erne?
Jeg kan godt huske at have læst om det, noget med at bruge det
"mezzaine" stik der sidder på bundkortet eller lign....
Men hvor kan man købe sættet - hvis man kan købe det endnu.

Venligst,

Steen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-06-01 19:55

supersteen@mac.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>"mezzaine" stik der sidder på bundkortet eller lign....
>Men hvor kan man købe sættet - hvis man kan købe det endnu.

Jeg har en iDock til min iMac, som er fra foråret altså ca 8-9 mdr. efter
de første der kom på markedet.
Hvis jeg gad afmontere min brænder fra min G3, og installeree den
nødvendig software på min iMac, så er jeg overbevist om, at jeg kunne
bruge min brænder via iDocken på til min iMac.

På iDocken er der 4 USB stik - 2 serielle udgange + 1 x SCSI stik
Jeg har aldrig brugt SCSI stikket, men alt det andet har fungeret meget
godt. Det tog 2 min. at installere software og sætte stikket i, så var jeg
kørende. Den kostede ca. kr.1300. Senere erfarende jeg, at man også kan få
den med diskettedrev. Men så koster den vist lidt mere. Har set den i
udenlandske macblade.

Jeg har aldrig set nogen annoncere med dem herhjemme. Men jeg købte min
hos Officeline i Kbh.
De vidste ikke meget om den, havde kun haft et par stykker og havde ikke
hørt noget om dem.

Jeg fik lov til at købe den og komme tilbage inden 8 dage, hvis den ikke
duede.
Men jeg har været utrolig glad for den og den meget pænere end en hub med
hundredeogsytten ledninge. Her sidder det altsammen bagpå.

Jeg har ikke prøvet, men jeg kan slet ikke forstille mig andet end, hvis
jeg en dag skulle bræde noget på min SCSI-brænder fra min Pismo, så vil
jeg kunne bruge den iDock også til den.
Jeg kan ihvertfald ikke forstå, hvis det ikke kan lade sig gøre.

venligste hilsener Hanne,

Som synes det er synd, at der ikke er blevet gjort noget herhjemme for at
markedføre iDocken.