Opkald til Tyskland
Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-05 22:40

Jeg har forgæves forsøgt at ringe til Tyskland. Da det ikke ligefrem er
noget jeg gør hver dag, så vil jeg gerne vide hvorfor jeg ikke kan komme
igennem.
Det oplyste nummer er 01379/6x xx xx (jeg har selvfølgelig de numre der er
udskiftet med x).
Er det ikke korrekt at trykke 0049 for landekode og dernæst 01379 6x xx xx ?
Jeg får en optaget-tone allerede efter 0049 013.
Telefonen er ikke udlandsspærret.

Hvad går der galt?

hilsen ole

Fra : Claus Skaarup

Dato : 01-11-05 22:55

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
?
> Jeg får en optaget-tone allerede efter 0049 013.

0'et i 01379 skal ikke tastes. Så burde det virke.

--
M.v.h. Claus
www.skaarup.nl

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-05 22:58

Claus Skaarup wrote:
> 0'et i 01379 skal ikke tastes. Så burde det virke.

Det har jeg også prøvet, men stadig ingen kontakt. Kan man gå ud fra, at
01379 er områdenummeret?
Ved opkald til Tyskland står der i telefonbogen: 00 49 + områdenr. + abo.nr.

hilsen ole

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 14:19

Hvis du bruger en IP-adaptor kan det være din Dialplan der spærre for
opkaldet.

mvh

Martin

Fra : Pongo

Dato : 02-11-05 18:49

Ole Sørensen wrote:

> Det har jeg også prøvet, men stadig ingen kontakt. Kan man gå ud fra,
> at 01379 er områdenummeret?
> Ved opkald til Tyskland står der i telefonbogen: 00 49 + områdenr. +
> abo.nr.

0049137xxx er sikkert premium rate numre i Tyskland. De svare altså til
vores 90-numre, og kan sikkert ikke tilringes fra udlandet.
Tilsyneladende bruges numrene til Televoting ifølge det tyske
Bundesnetzargentur.
Passer det mon med de oplysninger du har ?

kilde:
http://www.bundesnetzagentur.de/enid/47393a59eaa098b980093f54f6b45fa1,0/1k0.html

/Klaus

Fra : Ole Sørensen

Dato : 02-11-05 19:38

Pongo wrote:
> [...]
> Tilsyneladende bruges numrene til Televoting ifølge det tyske
> Bundesnetzargentur.
> Passer det mon med de oplysninger du har ?

Jeg tror du har ret. Det var til en telefonquiz, så det har uden tvivl været
et betalingsnummer. Tak for opklaringen.

hilsen ole