Trækning af ledning fra omstillingsanlæg
Fra : Claus Skaarup

Dato : 01-11-05 20:30

Der, hvor jeg arbejder, skal vi have sat en ekstra telefon op på et sted,
hvor der ikke er et vægudtag. Det vil vi selv sætte op og føre ledningen ind
til vores telefonanlæg. Spørgsmålet er bare hvordan pokker det skal
forbindes i anlægget.
Vi har et oldgammelt anlæg ved navn "Alpha 1" og vi troede egentlig bare,
der ville være 8 udtag med numrene 1-8 i boksen. (Vi har 8 lokalnumre)
Det er der bare ikke... Der sidder 4 rækker, hver med tallene 1-9 og vi kan
sgu ikke gennemskue logikken i, hvordan de øvrige ledninger er sat i...

Derfor spørger jeg jer: Hvor skal de sølle 2 ledninger sættes i i boksen,
hvis vi for eksempel skal have trukket et kabel til lokalnummer 8?

Lige et PS. Der sidder en lille boks under boksen med ledningerne og der går
også nogle ledninger ud fra. Hvad er det?

Enhver hjælp påskønnes!!
--
M.v.h. Claus
www.skaarup.nl

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-11-05 20:53

> [...]
>sgu ikke gennemskue logikken i, hvordan de øvrige ledninger er sat i...

Nu er det godt nok noget tid siden jeg har bakset med en Alpha 1!!

Jeg MENER dog at der er nogen yderligere betegnelser ved stikkene,
f.eks. CL eller LL. Kan du undersøge dette?
Hvis betegnelsen LL bruges, er dette lokalnumrene. Så kan du jo bare
koble telefonen på en tilfældig, og så "ringe dig frem" til nummeret!
Hvis der er brugt andre forkortelser, vil jeg gerne prøve at tyde dem.

>Lige et PS. Der sidder en lille boks under boksen med ledningerne og der går
>også nogle ledninger ud fra. Hvad er det?

Tjah.. afhængigt af størrelsen er det nok det gamle
monopolskillepunkt, hvor linierne kommer ind fra gaden.

MVH
Kent Glerup

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-11-05 21:56

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:3u5im1pgq67ca0ncjdpt4u3bpap3hdrn27@4ax.com...

> [...]
>
> Tjah.. afhængigt af størrelsen er det nok det gamle
> monopolskillepunkt, hvor linierne kommer ind fra gaden.

Hej.

Det kan også være strømforsyningen til Alpha'en.

Jensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-11-05 19:41

On Wed, 02 Nov 2005 20:52:31 +0100, Kent Glerup
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>koble telefonen på en tilfældig, og så "ringe dig frem" til nummeret!
>Hvis der er brugt andre forkortelser, vil jeg gerne prøve at tyde dem.

Nøjj.. det kunne faktisk være sjovt om ens råd faktisk hjalp...