Fejl igen igen :-(
Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-05 09:26

Jeg ved ikke om i kan huske tråden "Kabelfejl - ventetid på tekniker" fra
maj/juni måned ...

Men ca 8:45 imorges forsvandt min isdn linie. Fejlservice kunne ikke måle på
linien, så det er sikkert et kabelbrud undervejs ...Siden i sommers er
ventetiden på en teknikker faldet fra de ca. 10 dage til 3 dage - Så hvis
linien ikke er oppe "ad sig selv" inden fredag kommer der en teknikker
forbi....

Efter sidste episode overvejde jeg at tegne et service abb, men gjorde det
ikke ....

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-05 12:37

> Men ca 8:45 imorges forsvandt min isdn linie. Fejlservice kunne ikke måle
> på linien, så det er sikkert et kabelbrud undervejs ...

Nå men af nysgerrighed tog jeg lige en frokosttur på mc'en. Et par km
hjemmefra mødte jeg et gravesjak. De var igang med at udskifte nogle kabler
for TDC - Dvs det var planlagt arbejde at de havde klippet min telefon. De
forventede at de fleste fik telefoni igen idag ....

TDC har sikkert i deres abb. betingelser taget forbehold for sådan noget.
Men squ da træls at spilde tid på at fejlsøge egen installation og at
fejlservice intet ved om planlagt nedetid. Det ville have været god service
at ringe og tilbyde viderestilling til et andet nummer istedet for at man
som abb. selv skal opdage at de har planlagt at man skal undvære sin telefon

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-05 16:46

TDC servicemedarbejderen jeg talte med imorges på fejlservice ville lave en
viderestilling til min mobil. Det fandt jeg ud af nu at det ikke har virket.
Hun har godt nok forsøgt noget og min kones mobil viste at nummeret blev
viderestillet og fik så en optaget tone (Det er min mobil der skulle
viderestilles til så jeg har ikke selv kunnet teste det). Jeg ringede derfor
til kunderservice igen.

- De kan/vil ikke lave en viderestilling til min mobil. Hun kunne dog sætte
en besked på (og det virker på hovednummeret men ikke på ekstra nummeret
.....)
- De 3 dages ventetid på en teknikker var kun hvis der var en fejl på
installationen.
- Hvis det er en kabelfejl er der pt. 14dages ventetid, men da hun ikke kan
måle at det er en kabelfejl kan den ikke registereres som sådan. Det kan så
ikke ske før fredag mellem 8-12 hvor teknikkeren der kan fejlsøge min
installation kommer.

Gravesjakket er gået hjem for idag og hverken jeg eller mine naboer har
telefoni ...

Så er jeg heldig er det gravesjakket der er ved at udskifte kablet til mig
(og mine naboer) 3km herfra, og jeg får nok telefoni igen i løbet af et par
dage. Er jeg uheldig og de er kommet til at ødelægge et kabel til mig (og
mine naboer) ved et uheld*, vil der gå 14dage inden de vil begynde at rette
det, medmindre en af mine naboer har været så forudseende at abb. på bedre
fejlrettelse ....

*Altså et andet kabel end det de arbejder på at udskifte.

Jeg er s** ved at være lidt træt af TDC - men der er ligesom ikke nogen
alternativer ... (jo GSM, GPRS (10kr/MB)eller WIMAX (3000kr/måneden) men det
er jo ligesom smådyrt)

Fra : N

Dato : 01-11-05 00:40

> Jeg er s** ved at være lidt træt af TDC - men der er ligesom ikke nogen
> alternativer ... (jo GSM, GPRS (10kr/MB)eller WIMAX (3000kr/måneden) men
> det er jo ligesom smådyrt)

Så må du jo gå til toppen. Dét plejer at hjælpe i de tilfælde jeg har set.
Eller gå til pressen. Så plejer der at ske noget

Good Luck.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-05 16:37

> Gravesjakket er gået hjem for idag og hverken jeg eller mine naboer har
> telefoni ...

Så er der gået en dag mere.

Klokken 16:15: Der er nu "hul" igennem. Dvs det kan lade sig gøre at
telefonere men der er meget skratten og dataopkald er ikke muligt (mere end
få sekunder). Beskedvagten på hovednummeret er fjernet (men ikke på ekstra
nummeret).

Så jeg ringer til fejlservice. Fejlen er afmeldt og teknikkeren fredag er
aflyst. Jeg beder om at få fjernet beskedvagten på ekstranummeret og målt
linien. Målingen tager væsenligt længere end normalt men gennemføres siger
hun - og kvaliteten er ikke iorden. Så hun fejlmelder linien igen ...

Mit mobilnummer var registreret som kontaktnummer, men de har ikke haft
ringet på det ...

Mvh
Anders Majland

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-05 17:13

> Klokken 16:15: Der er nu "hul" igennem. Dvs det kan lade sig gøre at
> telefonere men der er meget skratten og dataopkald er ikke muligt.

Jeg fortsætter lige med at "ventilere" her - jeg skal jo tale pænt til
damerne på fejlservice selvom det er lidt svært.

Linien er helt død igen, så jeg har lige talt med fejlservice og fået besked
på igen. På telefonen derhjemme var første ubesvarede opkalde idag 14:25
(fra teknikeren) og 14:38 er fejlen lukket...

Så kort (slettet for brok):
01/11/2005 17:00 Linien er igen helt død og jeg får besked på.
16:30 Fejleservice åbner den igen pga dårlig
liniekvalitet
14:38 Fejlen lukkes
31/10/2005 8:45 forsvinder linien og jeg fejlmelder

Fra : Anders Majland

Dato : 02-11-05 09:18

> Linien er helt død igen

Nu er der så hul igen men med knas på ... Så jeg kontrollerede lige med
fejlservice at de ikke havde lukket

2/11/2005 0900 Linien "virker" men med knas på - forssat fejlmeldt.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-11-05 17:44

Ved middagstid virkede linien igen - men de havde ikke af egen drift fjernet
videretsilling til en besked på ekstranummeret - det var jeg igen nødt til
at ringe til fejlservice for at bede om så jeg kunne få indgående opkald på
nummeret...

Konklusion: Fejlservice ved ikke meget om hvad der foregår "i virkeligheden"
og man er nødt til selv at følge op på _alt_

Specielt er jeg utilfreds over:
- Kabelarbejdet var planlagt men TDC havde ikke oplyst mig om at jeg ville
være uden telefoni nogle dage.
- Fejlservice havde intet kendskab til gravearbejdet (før jeg havde været
ude og finde gravesjakket)

Når det så er sagt så er det for ringe:
- Viderestilling virkede ikke efter første fejlmelding.
- De slettede fejlmeldingen uden at vi havde telefoni og uden at rette
henvendelse til mig
- De kan ikke finde ud af selv at slette viderestilling til beskeder på et
ekstranummer.

/A - ikke imponeret af kunderservice/fejlservice