sexkunders kriminalisering
Fra : andropov

Dato : 23-10-05 17:44

Der var et debatprogram på dr2 om hvorvidt sexkunder skulle
kriminaliseres.

Debat med blandt andre den radikale Lone Dybkjær, den tidligere
prostituerede, nu forfatter og foredragsholder, Odile Poulsen,
Venstres Hans Andersen og debattøren Lone Nørgaard
http://www.dr.dk/debatten/cms/default.asp

Interessant at høre bl.a. Lone Nørgaard som bl.a. mente at det var
ikke sikkert at så mange prostituerede tog skade ved at være
prostituerede.

Er der nogen som så udsendelsen og hvad mener i om den ?

Hvad mener kvinder her i nyhedsgruppen om Lone Nørgaards udtalelser ?
Havde hun ret i hvad hun sagde eller hvad....

De andre kvinder i udsendelsen var vist ikke helt enige med hende :)

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-10-05 20:44

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Havde hun ret i hvad hun sagde eller hvad....
>
> De andre kvinder i udsendelsen var vist ikke helt enige med hende :)

Det står vel altid en kvinde frit at tilbyde seksuelle ydelser for penge
eller lade være med dette.
Er der så kunder der er dumme nok til at betale for disse ydelser så lad dem
dog...

Personligt mener jeg dog der findes prostitution sted i meget større
stil...... kvinder der lader mænd betale deres drinks en hel aften før de
går (kører) med dem hjem på en one-night-stand: prostitution!! Kvinder der
lader mænd købe dem dyre gaver og "betaler" med en tur i høet....
Eksemplerne er utallige.... Det ses også at rollerne er byttet om...det gør
det ikke mindre til prostitution bare med ombyttede roller.

Generelt er det kunderne der har et problem.....man kan ikke købe sig til
kærlighed men til udløsning...evt også til lidt spænding inden
udløsningen....men sex er altså udover at tjene forplantningen (og dermed
udløsningen) også en kærlighedserklæring mellem to mennesker der skal styrke
båndene imellem dem..og her hjælper en prostitueret ikke!

Om kvinder undertrykkes ved at udføre prostitution? tja for mig at se har de
da en magtposition: de udbyder en serviceydelse som der er et marked
for....de kan selv vælge deres kunder jo (f.eks. nøjes med dem de tænder
seksuelt på!)

Kriminaliserer man prostitution rejser kunderne bare derhen hvor det er
lovligt (og tit billigere: f.eks. Bulgarien, hvor man kan købe sig til en
lille times sex for ca. en hund)

Noget andet er at indtægterne ved prostitution tit ikke opgives til
skattevæsenet. Dette uvæsen må vi selvfølgelig til livs. Desværre vil det så
nok få priserne til at stige og dermed mindske kundeunderlaget for
branchen....men nogen skal jo betale for vores velfærdssystem!

Selvfølgelig skal man ikke kriminalisere kunderne for det at de køber en
seksuel ydelse. men begge parter skal forpligtes til at sørge for at der
ikke er tale om sort økonomi. Det kan kun sikres hvis der forekommer
fakturaer og CVR numre til de prostituerede. For selvfølgelig skal de
momsregistreres!

Fra : andropov

Dato : 23-10-05 20:58

On Sun, 23 Oct 2005 21:44:01 +0200, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]

>går (kører) med dem hjem på en one-night-stand: prostitution!! Kvinder der
>lader mænd købe dem dyre gaver og "betaler" med en tur i høet....

Ja, ældre mænd med pengepungen i orden flokkes flotte unge kvinder om.

> [...]
>udløsningen) også en kærlighedserklæring mellem to mennesker der skal styrke
>båndene imellem dem..og her hjælper en prostitueret ikke!

Men mænd køber så folkevognen fordi de ikke har råd til
mercedes'en....

> [...]
>da en magtposition: de udbyder en serviceydelse som der er et marked
>for....de kan selv vælge deres kunder jo (f.eks. nøjes med dem de tænder

Måske ikke så ofte det foregår på den måde...

>Kriminaliserer man prostitution rejser kunderne bare derhen hvor det er
>lovligt (og tit billigere: f.eks. Bulgarien, hvor man kan købe sig til en
>lille times sex for ca. en hund)

Der var dog en dansk forretningsmand tidligere i sportsverdenen som
levede don juan livet med masser af sex i østland. Han glemte vist at
betale til pigens forældre og så endte han i en blodpøl erindre jeg
fra avisskriveri.

>Noget andet er at indtægterne ved prostitution tit ikke opgives til
>skattevæsenet. Dette uvæsen må vi selvfølgelig til livs.

Det måske skyld i at jobaktiveringsvæsenet griber fat i dig hver 3
måned :)

> Desværre vil det så
>nok få priserne til at stige og dermed mindske kundeunderlaget for
>branchen....men nogen skal jo betale for vores velfærdssystem!

jo, jo

Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-10-05 22:45

> Det måske skyld i at jobaktiveringsvæsenet griber fat i dig hver 3
> måned :)

aktivering? behøver jeg ikke det offentlige til at hjælpe mig med....

Men generelt er problemet med prostitution at det er sort økonomi for det
meste...det må vi lave om på....

Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-10-05 22:46

Fra : Jan Pedersen