Kondylomer
Fra : Alberich

Dato : 21-10-05 20:01

Hvor kan man læse en masse om kondylomer?
Jeg har læst lidt på
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm men bliver lidt
forvirret, da de der skriver at "Kondom beskytter mod kondylomer. "
Men det synes jeg ikke stemmer helt overens med det på
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200298.htm

Medmindre de går ud fra der ikke findes andre sexuelle aktiviteter end
missionær :-/

Grunden tl jeg spørger er at jeg mødte en pige for et par måneder siden,
og vi har da haft en del hyggeligt aftener/nætter siden.
For et par dage siden fortalte hun så athun havde været hos lægen og
fået konstateret kondylomer.
Jeg smuttede så selv forbi venereaklinikken på Bispebjerg og blev
undersøgt. Der sagde lægen at der ikke var noget at se og hvis vi havde
brugt kondom hver gang (hvilket vi har) så havde jeg ikke noget at være
bekymret for.

Men igen bliver jeg så lidt i tvivl mht en verden udenfor missionær (som
f.eks. oral, anal og fingersex)

Ifølge http://www.psykeogsex.dk/kondylom01.htm kan man overføre smitte
med fingre og tunge... er det bare gået uden om Netdoktor's opmærksomhed?

Og hvis det smitter ved hud-til-hud kontakt, så skal man jo næsten have
hele underlivet pakket ind i plastik?
Så undrer det mig også at lægen kunne udtale sig så sikkert bare ved at
kigge på fætteren (altså ingen eddikesyreopløsning eller lign).

Der er ikke rigtig nogen af os der har lyst til at droppe de hyggelige
aftener/nætter, men omvendt igen har jeg heller ikke lyst til pludselig
at stå med noget herpes-lignende, som det tilsyneladende er ifølge
http://premium.netdoktor.com/dk/discussion/category/forum/topic/index.jsp?forumId=1097&threadId=943449

Sex er sjovt, men man kan også købe guld for dyrt :-/

Nu vil jeg ihvertfald holde en måneds cølibat og se om der dukker noget op.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-10-05 00:25

On Fri, 21 Oct 2005 21:00:49 +0200, Alberich <your@email.here> wrote:

> [...]
>undersøgt. Der sagde lægen at der ikke var noget at se og hvis vi havde
>brugt kondom hver gang (hvilket vi har) så havde jeg ikke noget at være

ingen grund til panik jeg haft kondylomer fra jeg var 18 til jeg var
38 i den tro det var vorter jeg var har sammen med masser hvoraf ingen
har fået det - men nu var de så også indkapslet i hus så ... men hvis
i ellers har brugt gummi så skulle du være home free ...

>--
Mv.
Bo M Mogensen
When he hears you speak And says, "How does it feel
To be such a freak?" And you say, "Impossible".Dylan 1965

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-10-05 08:55

"Alberich" <your@email.here> skrev i en meddelelse
> Nu vil jeg ihvertfald holde en måneds cølibat og se om der dukker noget
> op.

Der kan nemt gå 3 måneder før der dukker paddehatte op
MvH Steen
At have det

Jeg har det som l@rt, men jeg tror jeg ved hvorfor!

I nogle uger har jeg haft det ret skidt - og i går slog det mig pludseligt:
Jeg har leget lidt med doseringen af min medicin, jeg har skåret mine
daglige 60mg lykkepiller ned til 40mg om dagen. Det gør man ikke ustraffet
(utroligt jeg aldrig lærer det). Det vender tilbage lige i nakken på mig,
som en våd søndagsudgave af Berlingske Tidende...BANG!

Denne uges ferie vil derfor blive brugt på at restituere mig, og der vil nok
ikke blive daglige opdateringer på denne side, før ferien er slut.

Fra : enkvinde

Dato : 22-10-05 13:53

"Alberich" <your@email.here> skrev i en meddelelse

> Hvor kan man læse en masse om kondylomer?
> Jeg har læst lidt på ... "en masse forskellige links."

Velkommen i klubben for forvirrede sjæle, som søger oplysning om kønsvorter.
Jeg husker så tydeligt den frustrede fornemmelse der opstod, da jeg selv
søgte efter yderligere information fordi jeg selv var blevet smittet. *suk*

I dag har jeg så 5 - 6 års erfaring med kønsvorter og har prøvet lidt af
hvert, for at blive bekendtskabet kvit.

Her lidt om, hvad jeg i tidernes løb har lært om mine følgesvende.

Som du har læst, så smitter de via seksuelt samværd. Områder som kan blive
angrebet er slimhinderne. Ikke bare forneden, men også slimhinderne i mund
og øjne. Det sker dog heldigvis ikke særlig ofte, at smitten angriber mund
og øjne, men muligheden er altså tilstede. Så ja - når du slikker fisse, så
kan du risikere at blive smittet i munden. Og ved vaginalt og anal sex uden
kondom risikerer du, at blive smittet forneden.

For at blive smittet kræver det dog, at vorterne væsker. Og det gør de da
heldigvis yderst sjældent. Faktisk generer de ofte overhovedet ikke. De
lever deres eget stille og rolige liv, uanseelige og flade, gemt under
masser af kønshår, så ingen rigtig bemærker dem. Netop fordi ingen bemærker
dem, er mit bud, at mange slet ikke er klar over at de er smittet. Først når
de bliver rigtig store, eller breder sig til anus finder man ud af, at her
er et problem som man nok skal søge læge for.

Sådan var det i alt fald for mig og derfor tog det også 1½ år, fra jeg blev
smittet til at jeg fik konstanteret kønsvorter.

Siden da, har jeg haft flere skiftende sexpartnere og sågar kærester over
længere tid. Ingen af dem er blevet smittet. Sexpartnerne fordi de fik
besked på at bruge kondom, men selv kæresterne som efter 3 mdr ikke syntes
at kondom var sagen og droppede det, blev faktisk ikke smittet. Og det på
trods af, at vi legede "sjove" avancerede lege, nemlig Sm hvor kun fantasien
sætter grænser for udfoldelserne.

Så jo - de smitter, men de smitter ikke alle og ikke altid. Til gengæld er
det værd at gøre en indsats for, at man IKKE får dem. For når de først er
kommet, så er de dælme svære at slippe af med igen..... siger kvinden, som
fik brændt sine væk sidste år i december, men nu har konstanteret, at de er
dukket op igen *dybt suk*

> Nu vil jeg ihvertfald holde en måneds cølibat og se om der dukker noget
> op.

Altså.... jeg er ked af at skuffe dig, men hvis du er blevet smittet, så kan
de sagtens vente længe med at dukke op. Rigtig længe endda. Faktisk kan det
vare op til 2 år før du kan se dem, hvis...... Og cølibat i SÅ lang tid, er
skisme da kedeligt ..... Så mit bedste råd er - På med kondomet de næste
par år, uanset partner og slik ikke fisse, hvis vorterne væsker..... så
krads ikke i dem og hold dig fra dem, når hun er i behandling med creme,
for cremen giver netop væskende sår forneden.

Og nyd så ellers livet - det er DET vi har fået det til

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-10-05 01:25

"enkvinde" <enkvinde@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I dag har jeg så 5 - 6 års erfaring med kønsvorter og har prøvet lidt af
> hvert, for at blive bekendtskabet kvit.

Det tog næsten 10 år og jeg havde dem i røven, et af de midler jeg prøvede
skulle smøres på og fjernes efter en ½ time
en gang glemte jeg at fjerne det og jeg lignede en resus abe den næste uge
Der gik 2½ år og så kom de tilbage igen og igen og----
Jeg var sikker på at nu var det forbi men---Man kan sige at det var det mest
stabile i de knap 10 år
MvH Steen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-10-05 02:38

Steen Johansen wrote:

HI min skat

> Det tog næsten 10 år og jeg havde dem i røven,

ja de er væk nu så meget kan jeg da fortælle !!!

> et af de midler jeg
> prøvede skulle smøres på og fjernes efter en ½ time
> en gang glemte jeg at fjerne det og jeg lignede en resus abe den
> næste uge

Det tænder mig nu lidt sveske

> Der gik 2½ år og så kom de tilbage igen og igen og----
> Jeg var sikker på at nu var det forbi men-

ja ja det skal nok gå al sammen ...

>--Man kan sige at det var
> det mest stabile i de knap 10 år

men nu har du jo mig ...SÅ er det ikke så slemt mere !