Hjælp! Udsat for pågående blotter
Fra : Catrine Dahl

Dato : 18-10-05 11:24

Hej og god formiddag

Jeg ville bare høre, om der er andre, der har haft lignende oplevelser
og hvad I i så fald gjorde. Jeg er lige (juni) flyttet hjemmefra og
bor tæt på Utterslev mose, som jeg nogle gange tager en løbetur ved.
Her har jeg fire gange prøvet, at den samme ca. 50-årige mand på
forskellige måder blotter og/eller onanerer sit erigerede lem foran
mig. Jeg blev selvfølgelig skræmt og sad og følte mig totalt udnyttet,
da jeg kom hjem, over hvad fanden der får ham til at tro, at han kan
tillade sig at bruge mig til at tilfredsstille sin perverse lyster.
Han stod enten i buskadset og var nøgen under jakken, når han trak den
til side, når jeg løb forbi, ellers har han en enkelt gang siddet på
den samme bænk, og åbnet jakken og spillet den af, helt åbenlyst, når
jeg kom tæt på. Men grunden til, at jeg skriver, er, at jeg i torsdags
opdagede, at han har fundet ud af, hvor jeg bor! Han stod og ventede
ved mit busstopsted med den samme jakke på, men der var heldigvis to
andre, der også skulle med bussen. Inden i bussen satte han sig så på
sædet på den anden side af midtergangen, og vendte front mod mig og
åbnede jakken igen, for at onanere imod mig på hele busturen. Og ikke
nok med det; da jeg åbnede posten i går, så var der et brev, hvor han
havde lagt tre closeups af hans lem i helt stiv tilstand!
Jeg er virkelig nervøs og er stoppet med mine løbeture og sørger i det
hele taget for ikke at begive mig ud om aftenen, med mindre jeg er
sammen med nogen. Jeg ved ikke, om jeg skal ringe til politiet, for de
kan jo ikke stå vagt foran min lejlighed, og jeg aner ikke, hvem han
er, eller hvor han bor. Derfor ville jeg høre, om der er andre, der
har været i samme situation, og hvad fanden jeg skal gøre?

På forhånd tak og håber I nyder efteråret.

Catrine

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-05 11:34

"Catrine Dahl" <catdahl_nuser@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På forhånd tak og håber I nyder efteråret.

Næste gang du ser hans pik, skal du kigge på den og grine højt (og længe) og
sige "hold da kæft en lille grim pik". Og så bare gå din vej.

Så tror jeg ikke at det vil være så interessant for ham at vise dig pikken
igen.

Fra : preben nielsen

Dato : 18-10-05 16:58

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Næste gang du ser hans pik, skal du kigge på den og grine højt
> (og længe) og sige "hold da kæft en lille grim pik". Og så bare
> gå din vej.

Nej, hun skal sige "den ligner en penis - bare mindre"

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 13:42

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> [...]
> vej.
>
> Så tror jeg ikke at det vil være så interessant for ham at vise dig

Måske al opmærksomhed er stimulerende, men vigtigst er at det er
svineri at ulejlige politi med så¨dan bagatel , hvis man ikke har
gidet åbne munden og søge at klare ærterne selv - det er jo ikke vold

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-10-05 11:38

Hej Catrine
Det er egentlig ret enkelt. Hvis du føler dig krænket og det ser det ud til,
så anmeld svinet.

Blottere er sjældent farlige. Du kan faktisk ødelægge det for ham ved at
virke interesseret i det han gør, eller ved at konfrontere ham, men der skal
jo en del nerver til for at gøre sådan.

Hvis det kan få dig til at føle dig mere tryg, så anskaf en pebberspray.
Men jeg synes du bør anmelde det, for han kan ikke tillade sig at forulempe
andre.

Mvh. Brian

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 12:50

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote in message
> Hej Catrine
> Det er egentlig ret enkelt. Hvis du føler dig krænket og det ser det
> ud til, så anmeld svinet.
>
> Blottere er sjældent farlige.

Har man nogensinde i verdenshistorien hørt om et blotter, altså en
egosvag ekshibitionistisk mand, som blev voldelig?

Jeg ville ærligt sige til ham "JEg vil helst ikke være nær dig"

Fra : Gert

Dato : 18-10-05 11:57

On 18 Oct 2005 10:23:56 GMT, Catrine Dahl <catdahl_nuser@hotmail.com>
wrote:

>Her har jeg fire gange prøvet, at den samme ca. 50-årige mand på
>forskellige måder blotter og/eller onanerer sit erigerede lem foran
>mig.

Snup lynhurtigt et billede af ham næste gang han optræder

Sig til ham at billedet havner hos politiet næste gang du ser ham..

Fra : Full name

Dato : 18-10-05 12:56

On 18 Oct 2005 10:23:56 GMT, Catrine Dahl <catdahl_nuser@hotmail.com>
wrote:

Kontakt politiet omgående - du har jo gode beviser på han krænker dig
med hans breve.

Fra : ABB

Dato : 18-10-05 16:39

Hej du

Kan du så få finger ud af gaskanalen, og gå til politiet med det samme !

Han er ikke kun en blotter, der brugt dig tilfældigt, han har udset DIG.

At du skriver til en flok ligegyldige som ( under tegnet ) og skal ha lov
til at handle,

kunne tyde på, groft sagt, at du måske er lillepigen som kan manipuleres
med, da det er forbudt at sige nej

bryd ud af din rolle som den pæne pige, det vil tjene dig bedst i dit liv !

Hilsen

ABB Mand38Fyn

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-05 10:30

"ABB" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> ABB Mand38Fyn

Er vi mon ude på at score?

--
-Jens B.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-10-05 10:49

> [...]
> Her har jeg fire gange prøvet, at den samme ca. 50-årige mand på
> forskellige måder blotter og/eller onanerer sit erigerede lem foran

Du skal anmelde det her af tre grunde.

1. Han har krænket dig
2 Han kan have eller vil krænke andre, det er jo ikke sikkert at du er den
eneste han er brændt varm på.
3. Sexforbrydere starter ofte som blottere. Lad gå hvis han gjort det her én
gang, men at han gentager det her er ikke godt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-05 11:36

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 3. Sexforbrydere starter ofte som blottere.

Øh, nej.

--
-Jens B.

Fra : Gert

Dato : 19-10-05 13:13

Hvad startede du så som ?

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-05 13:29

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad startede du så som ?

Er du holdt op med at slå din kone?

Fra : Gert

Dato : 19-10-05 14:09

On Wed, 19 Oct 2005 14:29:16 +0200, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>Er du holdt op med at slå din kone?

Ahvah ???

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-05 16:30

> Ahvah ???

Så det er du altså ikke.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-10-05 13:55

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, nej.
>
> --
> -Jens B.

Ku du ikke lige uddybe det lidt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-05 14:41

> Ku du ikke lige uddybe det lidt.

Nope. Kan du ikke? Du slynger en fuldstændig udokumenteret påstand ud, som
forresten er ganske forkert.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-10-05 15:07

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nope. Kan du ikke? Du slynger en fuldstændig udokumenteret påstand ud, som
> forresten er ganske forkert.

Sådan lidt i stil med "alle drankere er begyndt med mælk."

Per V.

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-05 17:41

Hej

> Sådan lidt i stil med "alle drankere er begyndt med mælk."

Hihih den passer sgu da meget godt. Fik du da vand i flasken?
Hvis du gjorde, så er det jo derfor du er sådan.

Mvh. Brian

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-10-05 15:14

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nope. Kan du ikke? Du slynger en fuldstændig udokumenteret påstand ud, som
> [...]

Jamen så må du lige forklare hvorfor politiet påstår at næsten alle
alvorlige sexforbrydere startede som blottere og at de derfor måtte fange
blotterne før end at de gik videre til mere voldelige sexforbrydelser.
Venter på dit seriøse svar, vandmanden behøver ikke at svare da vi er
velforsynede med kværulanter.

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-05 16:28

> [...]
> blotterne før end at de gik videre til mere voldelige sexforbrydelser.
> Venter på dit seriøse svar, vandmanden behøver ikke at svare da vi er

Du påstår at sexforbrydere starter som blottere, du har bevisbyrden.

Er der noget du kan henvise til?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-10-05 20:25

> Du påstår at sexforbrydere starter som blottere, du har bevisbyrden.
>
> Er der noget du kan henvise til?

Nej det gør jeg ikke, politiet påstår at sexforbrydere starter som blottere,
du har bevisbyrden siden du kan påstå det stik modsatte. Åbn nu dit gab og
lad din visdom flyde.

Fra : Peter Juhl

Dato : 20-10-05 21:47

Poul Nielsen wrote:

> [...]
> blottere,
> du har bevisbyrden siden du kan påstå det stik modsatte. Åbn nu dit

Sabinalogik[tm]

Fra : Sabina H.

Dato : 20-10-05 21:53

Peter Juhl wrote:

> Sabinalogik[tm]

hvad i alverden har det med mig at gøre??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Peter Juhl

Dato : 20-10-05 22:57

Sabina H. wrote:

> hvad i alverden har det med mig at gøre??

Poul's logik ligner din logik som ikke ligner normal logik.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 00:03

Peter Juhl wrote:

> Poul's logik ligner din logik som ikke ligner normal logik.

hvordan kan _du_ konkludere hvad "normal" logik er??.....
må være trist at leve i en verden hvor alle er ens.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 21-10-05 06:46

Sabina H. wrote:

> hvordan kan _du_ konkludere hvad "normal" logik er??.....
> må være trist at leve i en verden hvor alle er ens.....

Rolig nu, John.

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 21-10-05 18:20

Ejvind Kruse wrote:

> Rolig nu, John.

HA HA HA

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 15:27

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan kan _du_ konkludere hvad "normal" logik er??.....
> må være trist at leve i en verden hvor alle er ens.....

Hehe, der var den igen :)

1+2 = 3 <= det er logik. Men du kommer måske frem til noget andet?

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 15:35

ThomasB wrote:

> Hehe, der var den igen :)
>
> 1+2 = 3 <= det er logik. Men du kommer måske frem til noget andet?

jamen så må du jo kunne uddybe hvad det er der har med mig at gøre?? når du
nu har den mest logiske indgangsvinkel til sagen.....
jeg har overhovedet ikke blandet mig i denne debat, fordi jeg oftere og
oftere finder gruppen her ender i fnidder.... men hey, der må være nogen der
keder sig, så skal de jo også have et sted at lufte deres kedsomhed, og hvis
det mest nærliggende nu engang er at prikke til/svine/fornærme/trolle efter
andre mennesker helt uden grund.... fair nok.....

men det MÅ da være kedeligt at leve i en verden hvor alt og alle skal have
samme logik og tankegang.... det giver jo netop ikke plads til forandring og
udvikling.... lærdom og nysgerrighed og ville i sagens natur helt eliminere
debatgrupper som denne.....
måske man kunne overveje om der ikke skulle være plads til en smule
variation i hverdagen......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 16:09

> [...]
> samme logik og tankegang.... det giver jo netop ikke plads til forandring
> og udvikling.... lærdom og nysgerrighed og ville i sagens natur helt

Så du mener at omvendt bevisbyrde er godt?

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 16:26

ThomasB wrote:

> Så du mener at omvendt bevisbyrde er godt?

jeg gentager... jeg har ikke deltaget i denne debat og har ingen intentioner
om at gøre det. jeg så bare ingen grund til at mit navn pludselig skulle
gøres til en fornærmelse.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 16:51

> jeg gentager... jeg har ikke deltaget i denne debat og har ingen
> intentioner om at gøre det.

Sabinalogik[tm]

> jeg så bare ingen grund til at mit navn
> pludselig skulle gøres til en fornærmelse.....

Det er da ingen fornærmelse. Vi lever heldigvis i en verden, hvor der er
plads til forskellighed.

--
-Jens B.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 18:00

Jens Bruun wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Sabinalogik[tm]

> Det er da ingen fornærmelse.

det er jo et spørgsmål om fortolkning.... som jeg læser det var det en
fornærmelse, både mod mig og den person den blev brugt imod....

> Vi lever heldigvis i en verden, hvor der
> er plads til forskellighed.

hvad skulle det så gøre godt for??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 22:14

> jeg gentager... jeg har ikke deltaget i denne debat og har ingen
> intentioner om at gøre det.
> jeg så bare ingen grund til at mit navn pludselig skulle gøres til en
> fornærmelse.....

Og derfor blev du simpelthen nødt til at reagere?

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 23:02

ThomasB wrote:

> Og derfor blev du simpelthen nødt til at reagere?

ja da..... wouldent you?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-05 00:18

> ja da..... wouldent you?

nej

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-10-05 17:25

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> men det MÅ da være kedeligt at leve i en verden hvor alt og alle skal have
> samme logik og tankegang

Stedet, hvor kæden knækker, KUNNE være, når du skriver, at "alle skal have
samme logik."

Selvfølgelig skal alle have samme logik. Enten er noget logisk, eller også
er det ikke.

Det er ikke det samme som, at alle har samme mening eller "tankegang,", men
de logiske grundprincipper må følges, for at en diskussion overhovedet er
muligt. Udtrykket "hver sin logik" er simpelthen nonsens.

Per v.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 18:16

Per Vadmand wrote:
> [...]
> have samme logik."
>
> Selvfølgelig skal alle have samme logik. Enten er noget logisk, eller

den holder jo altså ikke i virkeligheden.... hvad der er logiskt for en
atomfysiker er sikkert ikke logisk for en alternativ behandler og omvendt...
selv logik er udsat for en subjektiv vurdering....

> [...]
> "tankegang,", men de logiske grundprincipper må følges, for at en
> diskussion overhovedet er muligt. Udtrykket "hver sin logik" er

læs: http://www.emu.dk/erhverv/udvikling/oversigter/fouprojekter/hvaderfou
Der findes mange former for logikker der indbyrdes kan konflikte. Man taler
om lønmodtagerlogik, kompetencelogik, forskningslogik, karrierelogik,
forretningslogik, imagelogik, administrativ logik, dovendyrlogik, politisk
logik og udviklingslogik m.m

her skriver de: http://www.ateist.org/artikler/introateisme.html
Logik er et brugbart værktøj til at analysere data og at udlede hvad der
sker, men hvis logik og virkelighed ikke stemmer overens så er det
virkeligheden der vinder.

måske du skulle bruge en lille historie lektion om logik:
http://www.id.cbs.dk/~mtk/logik/noter/lektion1.html

til konklution.... nej, udtrykket er ikke nonsens ;) idet der findes mange
forskellige former for logik.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 19:00

> den holder jo altså ikke i virkeligheden.... hvad der er logiskt for
> en atomfysiker er sikkert ikke logisk for en alternativ behandler og
> omvendt... selv logik er udsat for en subjektiv vurdering....

Stop nu, Sabina. Nogle ting skal man holde sig fra, hvis man ikke ved, hvad
man taler om. Logik er tydeligvis et emne, du skal holde dig fra.

Og så går det stadigvæk ikke så godt for dig med at lade være med at deltage
i denne debat. Sabinalogik[tm]?

--
-Jens B.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 20:16

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Stop nu, Sabina. Nogle ting skal man holde sig fra, hvis man ikke
> ved, hvad man taler om. Logik er tydeligvis et emne, du skal holde

har du overhovedet kigget på de links jeg har fremlagt??
prøvet at læse lidt af det?
det kunne jo være du kunne lære noget...

Logik er ikke en entydig størrelse, men en diciplin, en teknik, en
udregningsmetode...

at DU mener logik er ensidigt og tydeligvis sammenligner det med en lige så
subjektiv ting som "virkelighed" er faktisk en smule sørgeligt... det viser
kun at du ikke er villig til at lære.... hvilket faktisk er en helt
essentiel ting for menneskets eksistens... uden vilje til at lære ville
mennesket ikke være hvor vi er i dag......

har du bedre argumenter? har du NOGEN argumenter for hvorfor logik er
anderledes end mine ellers udemærkede links fremlægger det?
i så fald må du jo i gang med bevisbyrden.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 21:42

> har du bedre argumenter? har du NOGEN argumenter for hvorfor logik er
> anderledes end mine ellers udemærkede links fremlægger det?
> i så fald må du jo i gang med bevisbyrden.....

Du er nu ganske sød, Sabina. Vi må hellere stoppe her. Ellers ender det med
indlæg fra dig, hvor du undlader dit "Knus, Sabina".

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 13:01

> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Du er nu ganske sød, Sabina. Vi må hellere stoppe her. Ellers ender
> det med indlæg fra dig, hvor du undlader dit "Knus, Sabina".

Selv mine uindpakkede sårende meninger har aldrig kunne få Sabina til
at droppe den søde sig
så frygt ikke

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 22:53

> har du overhovedet kigget på de links jeg har fremlagt??
> prøvet at læse lidt af det?
> det kunne jo være du kunne lære noget...

Måske du selv skulle læse lidt på det?

> [...]
>
> at DU mener logik er ensidigt og tydeligvis sammenligner det med en lige
> så subjektiv ting som "virkelighed" er faktisk en smule sørgeligt...

Logik bruges til at tænke sig til ny viden..

Her er et par eksempler hvor det kan gå galt:
1. Men hvis den nye viden ikke passer på virkeligheden, så har man brug en
forkert logik.
2. Man kan opstille forkerte præmisser, så man drager den forkerte
konklussion.
3. Man kan ikke opstille kun ét præmis, og så drage en konklussion.

**OG**

Poul Nielsens logik (det nogen kalder sabinalogik(tm)):

Jeg kommer med påstanden
----------------------------
Du skal bevise
(altså forkert logik iht pkt. 3,
da der mangler et præmis)
===================

Modargument:

Du kommer med påstanden. +
Man kan ikke bevise nogets ikke-eksistens
(sexforbrydere der starter som blottere)
Du skal selv bevise påstanden
=============================

Modargumentet er inden for rammerme af Aristoles logikbegreb.
Poul Nielsens logik falder udenfor, og er altså en forkert logisk slutning.

> det viser kun at du ikke er villig til at lære.... hvilket faktisk er en
> helt essentiel ting for menneskets eksistens... uden vilje til at lære
> ville mennesket ikke være hvor vi er i dag......

Jeg er nu ret sikker på at Jens godt ved hvad logik er.

> har du bedre argumenter? har du NOGEN argumenter for hvorfor logik er
> anderledes end mine ellers udemærkede links fremlægger det?
> i så fald må du jo i gang med bevisbyrden.....

Logik er ikke "anderledes end dine links".
Logik er præcis som dine links beskriver.

Logik er som den har været de sidste 2400 år.

Men du har ret i at forskellige mennesker har forskellige præmisser til at
opstille et logisk "regnestykke".

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 23:03

ThomasB wrote:
> Men du har ret i at forskellige mennesker har forskellige præmisser
> til at opstille et logisk "regnestykke".

tak!

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-10-05 21:34

> [...]

> omvendt...
> selv logik er udsat for en subjektiv vurdering....

Jo, det gør den netop - for atomfysikeren holder sig til fakte, mens en
"alternativ behandler", der ikke går ind for logik, er en svindler.

> [...]
> karrierelogik, forretningslogik, imagelogik, administrativ logik,
> dovendyrlogik, politisk logik og udviklingslogik m.m

Det er altsammen underafdelinger af den formelle logik, eller også er ordet
"logik" brugt ironisk-

Per v.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 22:03

Per Vadmand wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> Jo, det gør den netop - for atomfysikeren holder sig til fakte, mens
> en "alternativ behandler", der ikke går ind for logik, er en svindler.

du har tydeligvis samme opfattelse af "logik" som Jens....

> Det er altsammen underafdelinger af den formelle logik, eller også er
> ordet "logik" brugt ironisk-

så må jeg jo gentage til dig som jeg skrev til Jens....

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-10-05 09:16

> du har tydeligvis samme opfattelse af "logik" som Jens....

Det er ikke en "opfattelse", men en konstatering af, hvad logik er.

Logik er ligesom de fire regningsarter: en metode til at stille
kendsgerninger op imod hinanden. Der findes lige så lidt "individuel logik"
som der findes "individuel multiplikation."

Per V.

Fra : andropov

Dato : 22-10-05 06:59

On Fri, 21 Oct 2005 19:16:23 +0200, "Sabina H." <sabina@websetter.dk>
wrote:

>den holder jo altså ikke i virkeligheden.... hvad der er logiskt for en
>atomfysiker er sikkert ikke logisk for en alternativ behandler og omvendt...
>selv logik er udsat for en subjektiv vurdering....

Logik er logisk for alle. Men folk bruger ofte ordet logik forkert.
Ind imellem kan man måske indimellem have svært ved at se det logiske
i f.eks. sandsynlighedsregning. Men det er så en anden sag.

> [...]
>om lønmodtagerlogik, kompetencelogik, forskningslogik, karrierelogik,
>forretningslogik, imagelogik, administrativ logik, dovendyrlogik, politisk

Men ofte bliver ordet logik misbrugt. Logik er noget som ligger helt
fast og kan ikke bruges til noget subjektivt.

>Logik er et brugbart værktøj til at analysere data og at udlede hvad der
>sker, men hvis logik og virkelighed ikke stemmer overens så er det
>virkeligheden der vinder.

Men det er nok ofte sådan nogle sociologifiduser som misbruger ordet
logik, hvorimod anstændige matematikere ved hvad logik er :)

Fra : Sabina H.

Dato : 22-10-05 15:31

andropov wrote:

> Men det er nok ofte sådan nogle sociologifiduser som misbruger ordet
> logik, hvorimod anstændige matematikere ved hvad logik er :)

nu er matematisk logik ikke den eneste logik der findes....
et af de sites jeg henviste til før belyser det faktisk ganske udemærket
her:

a.. Filosofi, videnskabsteori og retorik: Hvordan kan vi udlede ny viden
ud fra eksisterende viden? Hvordan ved vi om et argument er godt eller
skidt?

b.. Matematik: Hvordan kan vi lave en logisk kalkule så vi nemt kan
udtrykke en hvilken som helst argumentrække i kalkulen og afgøre om
argumentrækken er logisk gyldig?

c.. Sprogvidenskab og psykologi: Hvad er det for
betydningsrepræsentationer vi som sprogbrugere benytter i vores sprog og
tænkning? Hvordan kan vi konstruere logiske kalkuler der er velegnede til at
modellere disse betydningsrepræsentationer? Hvis vi tilskriver hvert eneste
ord i en ytring en logisk-semantisk repræsentation, hvordan kan vi så
udregne den logisk-semantiske repræsentation for den samlede ytring?

d.. Datalingvistik og kunstig intelligens: Hvordan kan vi konstruere
logiske kalkuler der vil sætte computere i stand til at tænke og tale lige
som os mennesker -- ikke nødvendigvis perfekt, men bare godt nok til at vi
kan lave nyttige maskinoversættelses- og dialogsystemer?
det er stillet op som spørgsmål, men belyser i høj grad de forskellige
vinkler til logik der findes....

derudover: Formålet med den matematiske logik var ikke at skabe en god model
for vores dagligsprog. Logikken var et utvetydigt og universelt sprog som
matematikere og videnskabsmænd kunne bruge til at udtrykke deres
observationer og antagelser med, og til at uddrage universelt gyldige
følgeslutninger ud fra deres kendte viden.

men hey.... hvis du vil bilde dig selv ind at den matematiske logik er den
eneste der findes, værsgo......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ole Laursen

Dato : 22-10-05 21:58

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> writes:

> [...]

Det her er en hentydning til at hvis ens model af verden siger en ting
og verden siger noget andet, så er det tid til at revidere ens model
(dvs. præmisserne i de logiske slutninger); ikke at forkaste logisk
tankegang.

> nu er matematisk logik ikke den eneste logik der findes....

I snakker ikke om det samme, ordet logik bliver brugt på forskellige
måder. De logikker du her har fremdraget, er forskellige formelle
sprog. Det andet citat du gravede frem

[...]

bruger ordet i betydningen "tankegang ud fra nogle interesser". De
andre her i gruppen bruger ordet i betydningen hvordan man når frem
til et sandt resultat ud fra nogle antagelser; altså hvilke
slutningsmønstre der er gyldige, og hvilke der ikke er.

Der kan konstrueres mange forskellige formelle sprog, og der findes
omtrent lige så mange interesser som der findes personer, men der er
kun én accepteret måde at opnå sande slutninger ud fra antagelser på.
Det var den grækerne beskæftigede sig med. Det du kalder matematisk
logik, er blot et formelt sprog der gør det muligt at skrive gyldige
(og ugyldige) slutningsmønstre ned på en kort måde så det er lettere
at have med at gøre når det bliver indviklet.

Håber det lykkedes at lægge en dæmper på fnidderet,

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 12:54

Politi leverer halvkvædet vise om at man KAN TÆNKE SIG
men har vistnok INGEN STATISTIK om at en eneste blotter er gået videre
ved at blive ignoreret.

Politiet vil gerne skabe nemt-opklarlig kriminalitet ud af disse nemme
fjolser, der giver dem flot opklarings&
Det kan de med narko - forbud mangedobler

Men intet tyder på at man kan få så egosvage til at blive andet end
blottere, ligesom at børnepornobrugere aldrig bliver misbrugere mht
levende børn

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 15:26

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Sabinalogik[tm]

He he..

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 15:21

> [...]
> blottere,
> du har bevisbyrden siden du kan påstå det stik modsatte. Åbn nu dit gab og

Hvordan vil du have jeg skal kunne bevise nogets ikke-eksistens?

Hvordan vil du modbevise at blottere ikke bliver sexforbrydere?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 22:33

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Du påstår at sexforbrydere starter som blottere, du har bevisbyrden.
>
> Er der noget du kan henvise til?

Skulle jeg det??.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 22:36

> Skulle jeg det??.

Sabina? Nej, hun har trods alt charme. Noget, du tydeligvis er blottet for.

--
-Jens B.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-10-05 23:04

Jens Bruun wrote:
> Sabina? Nej, hun har trods alt charme. Noget, du tydeligvis er
> blottet for.

sig mig engang, Jens.... er du hemmeligt forelsket i mig eller sådan?? du
plukker da mit navn ud af den blå luft igen og igen.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:33

> sig mig engang, Jens.... er du hemmeligt forelsket i mig eller
> sådan?? du plukker da mit navn ud af den blå luft igen og igen.....

Hmm. Hemmeligt er det vel ikke længere, når jeg sådan bare bralrer ud med
det. Desuden var det ikke mig, der gjorde det første gang i denne tråd.
Ama'r og halshug!

--
-Jens B.

Fra : Sabina H.

Dato : 23-10-05 12:57

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Hmm. Hemmeligt er det vel ikke længere, når jeg sådan bare bralrer ud
> med det. Desuden var det ikke mig, der gjorde det første gang i denne

kodeordet her er vist "i denne tråd"......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-05 13:54

> kodeordet her er vist "i denne tråd"......

Jamen så ta'r vi den da derfra. Har du et link til en anden tråd, hvor jeg
plukker dit navn ud af den blå luft? Jeg er oprigtigt interesseret. Jeg
mindes ikke at have gjort det nogen sinde, men jeg kan jo huske galt.

--
-Jens B.

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 22:58

> fange

> Skulle jeg det??.

Du kommer med en løs påstand, som du på ingen måde kan dokumentere, så ja,
hvis du ikke vil fremstå som en der er fuld af løgn, så ville jeg, hvis jeg
var dig, skylde mig at henvise til et eller andet, der understøtter dit
argument.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 23:33

> [...]
jeg
> var dig, skylde mig at henvise til et eller andet, der understøtter dit

Jamen hvorfor det? er du da blotter ?.

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-05 00:11

> sexforbrydelser.

> jeg
>>
> Jamen hvorfor det? er du da blotter ?.

Nej, og det gør heller ikke dit udsagn mere korrekt.

Fra : sdsf

Dato : 20-10-05 22:03

> [...]
> blotterne før end at de gik videre til mere voldelige sexforbrydelser.
> Venter på dit seriøse svar, vandmanden behøver ikke at svare da vi er

Det her lyder bare helt rigtig.
Først og fremmest må vi have fanget alle blottere,
først derefter kan man gå videre, og fange de voldelige
sexforbrydere.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 08:26

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Det her lyder bare helt rigtig.
> Først og fremmest må vi have fanget alle blottere,
> først derefter kan man gå videre, og fange de voldelige

Så politiet tager fejl ? når de konkluderer at næsten alle voldelige
sexforbrydere starter som blottere. Jeg har ikke materialet, men hvis der
findes noget materiale eller nogen indlysende påstande der dokumentere det
modsatte så lad os høre de argumenter som jeg nu fire gange har spurgt
efter. Det du siger er "du tager fejl men jeg siger ikke hvorfor". Det er
ikke godt nok.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 22:31

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nope. Kan du ikke? Du slynger en fuldstændig udokumenteret påstand ud, som
> [...]

Okay skal vi forstå det sådan at du enter er blotter der endnu ikke har
begået grovere sexovergreb, eller har du voldtaget kvinder men aldrig
blottet dig overfor dem.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 22:33

> Okay skal vi forstå det sådan at du enter er blotter der endnu ikke
> har begået grovere sexovergreb, eller har du voldtaget kvinder men
> aldrig blottet dig overfor dem.

Ja. Det er netop sådan, du skal forstå det.

Ingen er forpligtet udover egne evner.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 13:17

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Det er netop sådan, du skal forstå det.
>
> Ingen er forpligtet udover egne evner.

Jeg kan til nød forestille mig at en blotter der er blevet træt af
voksnes ligegladhed med ham, ku gå til børn og klappe dem på håret

Men at en så svag mand, der på afstand hiver slapt lem frem, skulle
have gåpåmod til at voldtægtsforsøg - det lyder helt urealistisk.
Kendes case?

Fra : ThomasB

Dato : 21-10-05 23:01

> Okay skal vi forstå det sådan at du enter er blotter der endnu ikke har
> begået grovere sexovergreb, eller har du voldtaget kvinder men aldrig
> blottet dig overfor dem.

Tror du ikke nærmere at vi er ude i samme logik som du bruger om beviser?

Jeg tror du er sexforbryder, der er startet som blotter og tror at alle
andre også er sådan.

Projektiv identifikation kalder politiet det.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 23:34

> [...]
> andre også er sådan.
>
> Projektiv identifikation kalder politiet det.

Kan du henvise til et link eller lign.

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-05 00:16

> Kan du henvise til et link eller lign.

Se nu er det jo sådan at jeg skrev "jeg tror du er..", hvilket betyder at
det er noget jeg tror. Du kom med en påstand, hvilket er en væsentlig
forskel.

Men jeg kan godt henvise til et link eller lign.
http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&id=35 pkt. 13.
"Projektiv identifikation: I hovedtrækkene lig med Projektion - men med den
forskel, at her er personen ikke ganske ubevidst om, hvad der projiceres.
Ivividet er klar over sine egne følelser eller drifter, men tilskriver dem
fejlagtigt til andre, hvilket retfærdiggør hans adfærd over for dem.
Samtidig identificerer han sig ubevidst lmed netop de sider af den anden,
han selv har tildelt ham. Forholdet kan blive mere kompliceret, fordi den
anden ubevidst kan acceptere, hvad der bliver gjort mod ham. Og således kan
det næsten blive "sandt"."

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 12:58

> [...]

> alle andre også er sådan.
>
> Projektiv identifikation kalder politiet det.
De er så stupide som læger, fine ord, nul gavn

" Når lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den
i hvert fald et smukt navn " Voltaire

Fra : ThomasB

Dato : 23-10-05 15:30

> De er så stupide som læger, fine ord, nul gavn
>
> " Når lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den i
> hvert fald et smukt navn " Voltaire

Projektiv identifikation er ikke en sygdom, men en mekanisme.

Fra : XXX

Dato : 20-10-05 14:59

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in news:435793a5$0$41141$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ku du ikke lige uddybe det lidt.

Vælg selv:

1. Jens Bruun er sexforbryder, men har aldrig været blotter.
2. Jens Bruun er blotter og har ingen planer om at blive sexforbryder.

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-05 17:50

Hej
> 3. Sexforbrydere starter ofte som blottere. Lad gå hvis han gjort det her
> én
> gang, men at han gentager det her er ikke godt.

Hmm hvor ved du det fra?

Mvh. Brian

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 22:15

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hmm hvor ved du det fra?
>
> Mvh. Brian

Politiet hævder at de ved det fra de de interwiews som de lavet med de dømte
sexforbrydere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 22:30

> Politiet hævder at de ved det fra de de interwiews som de lavet med
> de dømte sexforbrydere.

Hvor hævder politiet det? Hvilke interviews er det, politiet laver med dømte
sexforbrydere?

Jeg har flere betjente i min omgangskreds. Ingen af dem hævder noget så
åndssvagt som det, du påstår. Ingen af dem har hørt om interviews med dømte
sexforbrydere. Hvad er det, du ved, vi andre ikke ved?

--
-Jens B.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-10-05 23:42

> [...]
dømte
> sexforbrydere. Hvad er det, du ved, vi andre ikke ved?

Er du sikker på at du ikke bare er en taber der er fyldt med løgn og at du
er misundelig på os andre fordi vi har et liv der er værd at leve.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-10-05 09:17

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Er du sikker på at du ikke bare er en taber der er fyldt med løgn og at du
> er misundelig på os andre fordi vi har et liv der er værd at leve.

Er du sikker på, at du ikke lige løb tør for argumenter, så du blev nødt til
at være uforskammet i stedet for?

Per V.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-10-05 16:16

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Er du sikker på, at du ikke lige løb tør for argumenter, så du blev nødt
> [...]
Jamen hvad er der nu galt i at ære uforskammet?, du har jo altid selv sat en
ære i at være uforskammet over for de der ikke havde den samme mening som
dig selv.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:36

> Jamen hvad er der nu galt i at ære uforskammet?, du har jo altid selv
> sat en ære i at være uforskammet over for de der ikke havde den samme
> mening som dig selv.

Q.E.D.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-10-05 23:11

> [...]

> en
> ære i at være uforskammet over for de der ikke havde den samme mening som

Jeg er aldrig KUN uforskammet - jeg prøver altid at hæfte uforskammethederne
op på en slags argumentation.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:35

> [...]

> Er du sikker på at du ikke bare er en taber der er fyldt med løgn og
> at du er misundelig på os andre fordi vi har et liv der er værd at

Ja, jeg er ganske sikker.

Er du forresten sikker på noget som helst?

--
-Jens B.

Fra : Nette

Dato : 19-10-05 13:56

"Catrine Dahl" skrev

Derfor ville jeg høre, om der er andre, der
> har været i samme situation, og hvad fanden jeg skal gøre?

Han skal anmeldes Catrine!
Det er muligt politiet ikke kan stå vagt ude foran din dør eller følge dig
over alt.

Jeg kunne fristes til at sige, du skulle stille dig op, grine og pege og
kommentere hans lille vedhæng. Jeg kunne også fristes til at sige, du burde
tage et billede og true ham med politiet. Det var de første to tanker jeg
havde. Men jeg tror ikke, det hjælper noget. Han forsvinder fra dig,- men
han gentager det vel overfor en anden, en tredje osv.
Han krænker igen og igen hvis ikke han bliver stoppet.

Nette

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-05 14:18

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> han gentager det vel overfor en anden, en tredje osv.
> Han krænker igen og igen hvis ikke han bliver stoppet.

Principielt er det klogest blot at ignorere blottere. 99% af dem er
uskadelige og sølle stakler, og i vores frijorte samfund tager ingen skade
af et se en nøgen tissemand.

Men i dit tilfælde ville jeg anmelde det, da fyren lader til at tilhøre den
ene procent, der truer med at gå videre, og da han jo også krænker dit
privatliv, sender dig billeder etc. bør han bestemt anmeldes, så han kan
komme under behandling.

Du skal nu lige have en sød historie fra min tid som pædagog (det ligger en
del år tilbage).

En treårs pige ankom til børnehaven sammen med sin mor og fortalte
glædestrålende, at de ovre i Fælledparken havde set en trold, der stod og
trak sig selv i halen.
Moderen fortalte mig så stilfærdigt, at det var en blotter, men at hun ikke
syntes, der var nogen grund til at piske en stemning op, da den lille
tydeligt ikke var blevet spor bange.

Det syntes jeg, var en fornuftig reaktion - og vi hørte ikke siden noget om
sagen - eller blotteren.

Per V.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-10-05 09:24

Per Vadmand wrote:
> Principielt er det klogest blot at ignorere blottere. 99% af dem er
> uskadelige og sølle stakler, og i vores frijorte samfund tager ingen skade
> af et se en nøgen tissemand.
[...]

Indledningsvis, da jeg lige havde læst Catrines indlæg, var jeg stærkt
fristet til at svare hende som om hun var en lille sart jomfru på 11 år,
som naturligvis havde et moralsk krav på at blive beskyttet mod uønsket
voksenseksualitet.

Men et eller andet sted, så har ham blotteren jo alligevel været
usædvanligt påtrængende.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-05 17:51

Hej

> Jeg kunne fristes til at sige, du skulle stille dig op, grine og pege og
> kommentere hans lille vedhæng.

Det er da både morsomt og tankevækkende, at I går ud fra, at den er lille.

Mvh. brian

Fra : Nette

Dato : 19-10-05 23:23

"Brian Olesen" skrev

> Det er da både morsomt og tankevækkende, at I går ud fra, at den er lille.

Kan den næsten være andet? Når han bruger den på sådan noget?

Nette

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-05 00:01

Hej

> Kan den næsten være andet? Når han bruger den på sådan noget?
>
> Nette

Det er selvfølgelig fristende at mene det, men jeg tror bestemt ikke kun det
er mænd med anormalier som praktiserer den slags griseri.

Brian

Fra : XXX

Dato : 20-10-05 00:03

> "Brian Olesen" skrev

> Kan den næsten være andet? Når han bruger den på sådan noget?

Så må jeg også være blotter.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-10-05 01:29

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote in message
> Hej

> Det er da både morsomt og tankevækkende, at I går ud fra, at den er lille.
>
> Mvh. brian

Med de temperaturer vi har for tiden ville det da være mærkeligt andet! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-10-05 09:25

Brian Olesen wrote:
> Det er da både morsomt og tankevækkende, at I går ud fra, at den er lille.

Det er irrelevant om den *er* lille. Ideen er at såre hans ego, så han
holder inde med sin adfærd.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-05 14:43

Hej

> Det er irrelevant om den *er* lille. Ideen er at såre hans ego, så han
> holder inde med sin adfærd.

Ja man kan da altid prøve.

Brian

Fra : Ulrich Valera

Dato : 20-10-05 01:02

"Catrine Dahl" <catdahl_nuser@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er, eller hvor han bor. Derfor ville jeg høre, om der er andre, der
> har været i samme situation, og hvad fanden jeg skal gøre?

------------------------------------

Dette er da helt utroligt !!!!

Er der da slet ingen mennesker eller kvinder, der kan finde ud af, at
åbne kæften og sige til den mand, at man ikke gider at glo på hans
latterlige pik - altså hvis man ikke gider at glo på den. - Ellers skal
man selvfølgelig ikke sige noget -

Består hele nationen da af latterlige kvindemennesker med
krokodilletasker, der kun kan tiske og hviske med hinanden og derefter
slå storalarm til Politigården og Landets øverste ledelse, fordi de har
set en tissemand. Skulle det være første gang, er det sandelig heller
ikke for tidligt.

Det er ikke særlig almindeligt, at folk går rundt og viser deres ædlere
dele frem, men det kan enhver da lynhurtigt bringe til ophør ved at sige
noget til den pågældende, der kun bliver ved, fordi han ikke hører nogen
kommentarer.

Blottere er svage personer, der søger noget opmærksomhed.

Lav noget grin med ham - så ser du ham aldrig mere - heller ikke i
morgenposten!

Venlig hilsen

Ulrich Valera
Missionær i Stilling