TDC spærrer for børneporno
Fra : Steen Jensen

Dato : 18-10-05 09:07

Hvis det er så let, hvorfor er det så ikke sket før - og hvorfor er det
ikke obligatorisk?
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=403167

Håber det bliver fulgt op af en gennemgang af diverse nyhedsgrupper, det
er vist ikke lige fint i kanten, noget af det der bliver postet i de
binære grupper.
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : PerX ...

Dato : 18-10-05 18:39

In article <1h4mha8.12fi1o51dp7874N%panther@os.dk>, panther@os.dk
says...
> Hvis det er så let, hvorfor er det så ikke sket før - og hvorfor er det
> ikke obligatorisk?
> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=403167

Måske fordi det er et skråplan når de begynder at censurer folk?

Iøvrigt hvis de skal så og scanne alle forbindelser må det nødvendgivis
også gøre forbindelsen langsommere - gad vide om folk får penge igen.

> Håber det bliver fulgt op af en gennemgang af diverse nyhedsgrupper, det
> er vist ikke lige fint i kanten, noget af det der bliver postet i de
> binære grupper.

Det er jo oplagt fortsættelse, men så stopper det jo nok ikke der - de
kommercielle firmaer vil sikkert gå til politikerne og forlange at de
også blokere når folk drister sig til at download de seneste udgydelse
fra Hollyweird.

Fra : Steen Jensen

Dato : 18-10-05 19:02

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Måske fordi det er et skråplan når de begynder at censurer folk?

Har du noget imod, at børneporno bliver censureret væk?
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : XXX

Dato : 19-10-05 16:14

panther@os.dk (Steen Jensen) wrote in news:1h4n8y3.sjevwp10ngcwqN%
panther@os.dk:

> Har du noget imod, at børneporno bliver censureret væk?

Det kan da kun være de pædofile, som kan have det.

Fra : #2066

Dato : 20-10-05 00:52

"Steen Jensen" <panther@os.dk> wrote in message

> Har du noget imod, at børneporno bliver censureret væk?
> --
> Steen
> http://isteen.blogspot.com

Har du noget imod at instanser, som du hverken har indsigt i eller kontrol
med, skal bestemme hvad du maa se paa Internettet, ud fra kriterier der ikke
underlagt offentligt tilsyn?

Sporene skraemmer fra Peacefire's (http://www.peacefire.org/, som ioevrigt
ogsaa giver anvisninger til hvordan filtre kan omgaas) afsloeringer af at
diverse kommercielle pornofiltre ikke kun bortfiltrerer porno, men ogsaa
sider der ikke er i overensstemmelse med filterfabrikanternes politiske
eller oekonomiske interesser.

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-10-05 09:08

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> diverse kommercielle pornofiltre ikke kun bortfiltrerer porno, men ogsaa
> sider der ikke er i overensstemmelse med filterfabrikanternes politiske

Sandt. Den form for censur svarer til at behandle feber med at slå
termometret i stykker.

Per V,

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-10-05 09:26

#2066 wrote:
> [...]
> diverse kommercielle pornofiltre ikke kun bortfiltrerer porno, men ogsaa
> sider der ikke er i overensstemmelse med filterfabrikanternes politiske

Lige netop. Falske positive er et alvorligt problem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-05 17:06

"Steen Jensen" <panther@os.dk> skrev i en meddelelse

> Har du noget imod, at børneporno bliver censureret væk?

Det har jeg. Hvad gør det mig til? Pædofil børnepornobruger?

Du får rigtig pudset glorien, hva'?

--
-Jens B.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-10-05 19:00

Hej,

On Tue, 18 Oct 2005 10:06:56 +0200, panther@os.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Hvis det er så let, hvorfor er det så ikke sket før - og hvorfor er det
>ikke obligatorisk?
>http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=403167

Tjaeh, det lyder jo meget fikst. Men i praksis så er det nok et
spørgsmål hvor meget det nytter - dem der vil finde og få adgang skal
nok få det.

Der findes mindst én nem måde at omgå det på, du browser via en proxy
server som tilmed giver dig anonym og krypteret forbindelse til de
ønskede sider. Står proxyserveren i det rette land vil myndighederne
aldrig få udleveret så meget som en logfil fra den og vil have endnu
sværere ved at bevise noget, end de havde før.

Men klart, den der blot lige søger den type indhold "for sjov" vil nok
blive hindret. Om censur er vejen frem, tjaeh, det er jo et
temperamentsspørgsmål. Men hvor går grænsen? Der kan nok ikke herske
nogen tvivl om at børneporno er ækelt, frastødende og ulovligt, men
hvad så med andre ulovligheder - medicin, kopiure, opskrifter på
bomber, amerikanske nyhedsmedier...

** Lars

Fra : Ulrich Valera

Dato : 19-10-05 18:20

> Håber det bliver fulgt op af en gennemgang af diverse nyhedsgrupper

Ja, men det kommer også snart! -
Så får vi effektiv censur på al Internet-indhold, og vi kommer
allesammen til at se de samme få ting, som censorerne mener, er godt for
os at se!

Det bliver Højskolesangbogen, Grundtvigs salmer i Jubilæumsudgaven samt
udvalgte digte af Oehlenschlager - og ikke mere!

Ulrich Valera
Smagsdommer

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-10-05 09:29

Ulrich Valera wrote:
> Ja, men det kommer også snart! -
> Så får vi effektiv censur på al Internet-indhold, og vi kommer
> allesammen til at se de samme få ting, som censorerne mener, er godt for
> os at se!

Faktisk ville det være okay smart hvis al pornografi (eller i hvert fald
al billedpornografi[1]) blev samlet på "xxx" top-level-domænet. Så
bliver det nemt for forældre, skoler og biblioteter at filtrere fra.

Man skal bare passe på - passe *rigtig* godt på - at det *kun* er
pornografien man flytter derhen,og hverken saglig oplysning eller sjove
bikinipiger.

[1] www.asstr.org, f.eks., ville måske ikke have råd til et .xxx-domæne.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henri Gath

Dato : 23-10-05 00:44

> [...]
>
> Håber det bliver fulgt op af en gennemgang af diverse nyhedsgrupper, det
> er vist ikke lige fint i kanten, noget af det der bliver postet i de

Du er vist helelr ikke helt fin i kanten, så jeg håber, de komemr på besøg
hos dig....