Lesbisk par søges af forfatterspire
Fra : Lars Poulsen

Dato : 19-09-05 10:33

Hej,

Muligvis er dette fuldstændig O.T. i denne gruppe - selv om jeg tvivler, når
jeg ser hvad der i øvrigt bliver diskuteret her

Jeg arbejder i øjeblikket på at skrive en bog. I denne indgår et lesbisk par
som en væsentlig del af handlingen. Da jeg ikke selv har erfaringer i den
retning (det er jo de færreste mænd der er lesbiske...), forsøger jeg ad
denne vej at opnå kontakt til et par som vil hjælpe mig.

Det er IKKE en roman om lesbiske pars sexvaner!!! Det er i det hele taget
ikke en bog om sex.

Jeg ønsker at give et så korrekt billede af et lesbisk par som muligt, og
vil meget gerne i kontakt med et par der har prøvet på deres egen krop hvad
det vil sige at være homoseksuel, med alt hvad det indebærer fra
omgivelserne af fordomme o. lign.

Skulle der være nogen her, der kunne tænke sig at hjælpe mig, må I meget
gerne sende mig en mail. Så skal jeg forklare i lidt flere detaljer hvad
bogen går ud på. Jeg kan ikke tilbyde noget som helst til gengæld for jeres
hjælp - udover min dybfølte tak, og et eksemplar af bogen, når den
(forhåbentlig) bliver udgivet.

Med venlig hilsen

Lars Poulsen

Fra : peter hansen

Dato : 19-09-05 11:12

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> wrote in message
> [...]
> bogen går ud på. Jeg kan ikke tilbyde noget som helst til gengæld for
> jeres hjælp - udover min dybfølte tak, og et eksemplar af bogen, når den

jeg vil forslå dig at kontakte www.lbl.dk - jeg ved de vil guide dig videre
og evt til nærmeste lbl-afdeling. De er vant til trafikken af folk der vil
vide mere om homoseksuelle og jeg ved de spørger indadtil i organisationen,
til deres medlemmer, om der er nogen der gerne vil formidle oplevelser mm
videre hvilket så vidt jeg ved aldrig er et problem - har selv fortalt om
mit eget (forholdvist korte - eller det bilder jeg mig selv om - 23 år er
næsten pensionist i mine øjne) liv som homo...
Men kontakt LBL - de er flinke folk der altid hjælper til forståelsen af
miljøet - det er trodsalt en del af deres formålsparagraf.

// peter

Fra : Lars Poulsen

Dato : 19-09-05 11:19

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Men kontakt LBL - de er flinke folk der altid hjælper til forståelsen af
> miljøet - det er trodsalt en del af deres formålsparagraf.

Hej Peter,

1000 tak skal du have - det er bare alletiders!

Mvh

Lars

Fra : peter hansen

Dato : 19-09-05 11:29

> [...]
>
> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Hej Peter,
>
> 1000 tak skal du have - det er bare alletiders!

Selv tak - miljøet er iøvrigt kæmpe stort - det er en subkultur som de
heteroseksuelle kun kender minimalt til (det er kun lige homoekstremerne der
popper op i pressen og skaber det elendige billede) - det er ihvertfald en
opfattelse jeg har efter også at beskæftige mig politisk med emnet.

Jeg håber ihvertfald at du finder hvad du skal bruge :) - miljøet er som
skrevet meget stort så mon ikke der skulle være en chance(?)

// peter

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 00:40

peter hansen wrote:
[...]
> [...]
> Men kontakt LBL - de er flinke folk der altid hjælper til forståelsen af
> miljøet - det er trodsalt en del af deres formålsparagraf.

Ka' de også noget historisk, derinde? Jeg kunne egentlig godt bruge lidt
viden om hvornår bøsserne "fik" løse håndled. Det har de jo næppe haft
helt tilbage fra jægerstenalderen...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 00:36

Lars Poulsen wrote:
> Hej,

Hej

> Muligvis er dette fuldstændig O.T. i denne gruppe - selv om jeg tvivler, når
> jeg ser hvad der i øvrigt bliver diskuteret her

Egentlig er opslag ikke velsete herinde, men mon ikke det går...?

> Jeg arbejder i øjeblikket på at skrive en bog. I denne indgår et lesbisk par

Hvad mener du med "en bog"?

Er det en roman, en novellesamling, en essaysamling eller en fagbog? Der
er ikke noget der hedder "en bog", det er upræcist sprogbrug.

> som en væsentlig del af handlingen. Da jeg ikke selv har erfaringer i den
> retning (det er jo de færreste mænd der er lesbiske...), forsøger jeg ad
> denne vej at opnå kontakt til et par som vil hjælpe mig.

Hvad med at bruge din indlevelsesevne? Det er noget man skal have, hvis
man vil nogen vegne som forfatter.

Du må i det mindste have gjort dig nogle tanker om hvordan det at være
homoseksuel kvinde adskiller sig fra at være heteroseksuel mand, i
Danmark (eller et andet sted i den vestlige verden) her tæt på
årtusindskiftet.

> Det er IKKE en roman om lesbiske pars sexvaner!!! Det er i det hele taget
> ikke en bog om sex.
>
> Jeg ønsker at give et så korrekt billede af et lesbisk par som muligt, og

Med korrekt mener du forhåbentlig at du ikke ønsker at begå den fejl at
du putter ting ind i deres samliv som er atypiske for lesbiske kvinder,
uden efterfølgende at gøre det klart i din fortælling at du godt ved at
det er atypisk (f.eks. ud fra den måde de andre lesbiske kvinder i
romanen reagerer på)?

Fra : Lars Poulsen

Dato : 20-09-05 08:47

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "en bog"?
>
> Er det en roman, en novellesamling, en essaysamling eller en fagbog? Der
> er ikke noget der hedder "en bog", det er upræcist sprogbrug.

En bog er vel en bog. Indholdets art varierer, men mediet er det samme - en
bog.

Nå, ok, jeg forstår godt hvad du mener. Der er tale om en roman, hvor et
lesbisk par har en meget fremtrædende rolle.

> Hvad med at bruge din indlevelsesevne? Det er noget man skal have, hvis
> man vil nogen vegne som forfatter.

Den bruger jeg skam også - meget.

> Du må i det mindste have gjort dig nogle tanker om hvordan det at være
> homoseksuel kvinde adskiller sig fra at være heteroseksuel mand, i Danmark
> (eller et andet sted i den vestlige verden) her tæt på årtusindskiftet.

Det har jeg også, men jeg vil gerne have disse tanker be- eller afkræftet af
nogen der ved hvad det handler om.

Nemlig

Mvh

Lars

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-05 12:42

Lars Poulsen wrote:

> En bog er vel en bog. Indholdets art varierer, men mediet er det samme - en
> bog.

Men det er forskelligt, hvordan man bør lave research til forskellige
typer bøger.

> Nå, ok, jeg forstår godt hvad du mener. Der er tale om en roman, hvor et
> lesbisk par har en meget fremtrædende rolle.

I så fald er det nok bedre at besøge den nærmeste Pan klub, som LBL nok
kan henvise til. Det er selvfølgelig også muligt, du møder en lesbisk
pige, når du henvender dig til LBL.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Lars Poulsen

Dato : 20-09-05 14:41

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> skrev i en meddelelse

> I så fald er det nok bedre at besøge den nærmeste Pan klub, som LBL nok
> kan henvise til. Det er selvfølgelig også muligt, du møder en lesbisk
> pige, når du henvender dig til LBL.

Jeg har henvendt mig til LBL, og afventer spændt at høre fra dem.

Mvh

Lars

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 14:52

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> I så fald er det nok bedre at besøge den nærmeste Pan klub, som LBL nok

Uden at have prøvet det, så kan jeg godt forestille mig at hvis en
lesbisk kvinde på Pan Klub bliver antastet af en mand, så er hendes
første tanke at han tror at han er så maskulin og sexet at han kan formå
at "omvende" hende.

Selv hvis det lykkes Lars at få fortalt, hurtigt, at han vil lave
research til en bog, så er der gode chancer for at hun tror det drejer
sig om en sexbog.

> kan henvise til. Det er selvfølgelig også muligt, du møder en lesbisk
> pige, når du henvender dig til LBL.

Henvendelse til LBL er nok vejen frem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-05 17:12

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Uden at have prøvet det, så kan jeg godt forestille mig at hvis en
> lesbisk kvinde på Pan Klub bliver antastet af en mand,

Det kan man jo ikke vide, før du har prøvet. :)

> Selv hvis det lykkes Lars at få fortalt, hurtigt, at han vil lave
> research til en bog, så er der gode chancer for at hun tror det drejer
> sig om en sexbog.

Det skal han da ikke fortælle. Han skal da bare snakke med de lesbiske
piger på samme måde, som han snakker med heteroseksuelle piger ethvert
andet sted i byen.

> Henvendelse til LBL er nok vejen frem.

Problemet er bare, at formelle oplysninger om homoseksualitet ikke
fortæller meget om, hvordan de homoseksuelle lever, hvad de føler o.s.v.
Det finder man kun ud af ved at omgås homoseksuelle.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : peter hansen

Dato : 20-09-05 21:06

> [...]
> fortæller meget om, hvordan de homoseksuelle lever, hvad de føler o.s.v.
> Det finder man kun ud af ved at omgås homoseksuelle.

Det passer altså ikke. De år jeg har rendt rundt i det homoseksuelle miljø
og været medlem af LBL har jeg efterhånden fået den opfattelse at LBL
formidler kontakten mellem vedkommende som vil have flere informationer og
så de respektive i organisationen. Dem der så vælger at lade sig interviewe,
filme osv er helt klar over at de skal have et åbent forhold og fortælle og
oplyse om hvad der er nødvendigt at vide. Om det så var sex, hverdagsliv
osv så plejer LBL at slå det op som et opslag før diverse grupper starter
deres program - fx UG (UngdomsGruppen) hvor vi tager det i starten og hvor
styrringsgruppen fortæller hvad vedkommende er ude efter og hvem der kunne
tænke sig at være behjælpsom.

Ideen med Pan-Bar/Klub er efter min mening hen i vejret - hvis man henvender
sig til LBL kan man nogenlunde forvente at blive taget seriøst fra starten
af. Man kan selv definere sit mål og hvad man søger - det er altså lidt
svært på et halvmørkt dansegulv og samtidig skulle forklare ens agenda
overfor en lesbisk som på ingen måde er interesseret i at mænd kontakter
dem, men egentlig kom for at gramse lidt på en pige der stod ved siden af.
Desuden så er det lesbiske segment sjældent så selviscenesættende så jeg
tvivler på at den metode virker.

Det skal iøvrigt siges at mange i LBL arbejder gratis og så vidt jeg ved er
det de færreste der er lønnet (i den her sammenhæng har du nok fået fat i
Hanne som er sekretær for LBL og lønnet så mon ikke du alligevel får en
hurtig ekspedition - hun plejer at være kvivk nok)...

// Peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-09-05 06:59

peter hansen wrote:

> [...]
> filme osv er helt klar over at de skal have et åbent forhold og fortælle og
> oplyse om hvad der er nødvendigt at vide.

Mit problem er stadig, at informationer og interviews peger mere i
retning af faglitteratur end skønlitteratur.

Fra : peter hansen

Dato : 21-09-05 10:59

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> wrote in message

> Mit problem er stadig, at informationer og interviews peger mere i retning
> af faglitteratur end skønlitteratur.

Jeg giver dig ikke nødvendigvis ret. Homomiljøet er i mine øjne så fjernt
fra den heteroseksuelle verden - jeg syntes det retfærdiggøre stræben efter
at få en samtale med et lesbisk par som gerne vil fortælle om deres
hverdag... der er mange overvejelser man som homoseksuel gør sig og som man
som heteroseksuel ikke kan sætte sig ind i uden at have talt med folk der er
i situationen og udfra den viden mener jeg så at skønlitteraturen sagtens
kan få plads. Det er nødvendigt at sætte sig ind i segmentets rolle for at
kunne afkode og evt skrive om det - om det så er fiktion eller ej er sagen
uvedkommende - den skønlitterere version kan sagtens få plads men den skal
på alle måder afspejle sandheden hvis det er en stræben, hvilket det i det
her tilfælde er.

// peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-09-05 11:28

peter hansen wrote:

> Jeg giver dig ikke nødvendigvis ret.

Det overrasker mig ikke.

> der er mange overvejelser man som homoseksuel gør sig og som man
> som heteroseksuel ikke kan sætte sig ind i

Og det kan netop være et problem for en romanforfatter, der laver et
interview eller beder om faktuelle oplysninger om homoseksuelle. For en
roman vil det mest interessante nok være det, som de homoseksuelle ikke
vil fortælle i et interview, fordi de gør sig mange overvejelser om,
hvordan de ønsker at fremstå.

> den skønlitterere version kan sagtens få plads men den skal
> på alle måder afspejle sandheden hvis det er en stræben,

Tja, men hvilken sandhed? I faglitteratur om homoseksualitet kan det
være godt nok at fortælle den sandhed, de homoseksuelle vil fortælle i
et interview. Jeg tvivler på, det er godt nok til en roman, som helst
skal "ind under huden" på hovedpersonerne og deres liv.

Som jeg læser dine indlæg, ønsker du netop ikke, forfatteren skal ind
under den overflade, som de homoseksuelle ønsker at vise frem. Det er
lidt af et paradoks, at homoseksualitet synes at være et større tabu for
mange homoseksuelle end for mange heteroseksuelle.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 21-09-05 15:32

> [...]
> roman vil det mest interessante nok være det, som de homoseksuelle ikke
> vil fortælle i et interview, fordi de gør sig mange overvejelser om,

Det er en god og fornuftig betragtning du gør dér.

> Tja, men hvilken sandhed? I faglitteratur om homoseksualitet kan det
> være godt nok at fortælle den sandhed, de homoseksuelle vil fortælle i

Faglitteratur holder sig stort set altid til den statistiske sandhed. I
dette tlifælde vil det sige at den beskriver den adfærd og den livsform
som er typisk for lesbiske kvinder (den type-lesbiske, eller det
type-lesbiske par).

Ud fra Lars' indlæg kan man da også antage at han netop vil have fat i
de typiske lesbiske, snarere end den lille gruppe der på den ene eller
den anden måde skiller sig ud fra flertallet.

> et interview. Jeg tvivler på, det er godt nok til en roman, som helst

Husk på at noget faglitteratur om homoseksualitet er skrevet af
heteroseksuelle, og derfor ikke nødvendigvis er med på det hypotetiske
"vi skal præsentere hetero-offentligheden for det her omhyggeligt
designede image"-projekt.

En anden ting er så at jeg generelt har svært ved at se hvorfor
forskerne stoler så meget på interviewundersøgelser, lige præcis på det
seksuelle område. Alle grupperinger, ikke kun de homoseksuelle, kan føle
et behov for at pynte lidt på sandheden, på en eller anden måde, når de
sidder og skal interviewes, også selv om de stoler på at deres svar
forbliver anonyme.

Man kan håbe at nogle pynter i den ene retning, og at cirka lige så
mange så pynter i den anden retning, sådan at det hele går lige op, men
det tror jeg ikke gælder i alle tilfælde.

Det ideelle ville være hvis man kunne observere på folks faktiske
adfærd, i stedet for at bede dem om at berette om den.

> skal "ind under huden" på hovedpersonerne og deres liv.
>
> Som jeg læser dine indlæg, ønsker du netop ikke, forfatteren skal ind
> under den overflade, som de homoseksuelle ønsker at vise frem. Det er

Bliver du ikke lidt for personlig, over for Peter Hansen, nu? Jeg kan
ikke se noget i hans svar, på dit indlæg, som indikerer at han har noget
han vil skjule.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 21-09-05 15:45

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

<Snip>
> Det ideelle ville være hvis man kunne observere på folks faktiske adfærd,
> i stedet for at bede dem om at berette om den.

Ja men så melder jeg mig da gerne til at observer folks seksuelle adfærd.

Hvor meget giver det i timen, og er det tilladt at nyde det?

Lars

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-09-05 18:52

Lars Wagner Hansen wrote:

> Ja men så melder jeg mig da gerne til at observer folks seksuelle adfærd.

Hvem har skrevet noget om seksuel adfærd?

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 22-09-05 20:51

> Hvem har skrevet noget om seksuel adfærd?

Ingen, men det er nu alligevel det jeg melder mig til, for jeg gider ikke
observere folks spisevaner, havevaner eller sovevaner.

Lars

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-09-05 07:57

Hej

> <Snip>
>
> Ja men så melder jeg mig da gerne til at observer folks seksuelle adfærd.
>
> Hvor meget giver det i timen, og er det tilladt at nyde det?

Lol det er vi vist mange, der godt kunne tænke os.
Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om, hvordan de lesbiske faktisk dyrker
sex til hverdag.

Mvh. Brian

Fra : peter hansen

Dato : 22-09-05 09:41

[CUT]
> Lol det er vi vist mange, der godt kunne tænke os.
> Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om, hvordan de lesbiske faktisk
> dyrker sex til hverdag.

Åhhh la' nu være... det er det mest åndssvage spørgsmål og i øvrigt det
hyppigst stillet... hvorfor er det relevant?
Oplys dig selv med dit rådne spørgsmål:
http://www.dr.dk/p1/klub/arkiv.asp?action=showarticle&id=42754

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-09-05 22:36

Hej

> Åhhh la' nu være... det er det mest åndssvage spørgsmål og i øvrigt det
> hyppigst stillet... hvorfor er det relevant?
> Oplys dig selv med dit rådne spørgsmål:
> http://www.dr.dk/p1/klub/arkiv.asp?action=showarticle&id=42754

Gab!
Hvad sker der for dig.
Hvor siger du, at det er det mest stillede spørgsmål og hvad er der egentlig
galt med det?
Jeg kender flere kvinder, som er nysgærige om, hvordan bøsser gør det, så
det kan jeg altså ikke se noget som helst galt i.
Jeg ved sgu godt, hvordan det foregår i P-film, men ville egentlig gerne
vide, hvordan fru og fru Danmark klare den i hverdagen.
Synd, at du har et problem med det.

Mvh. Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-09-05 11:06

Brian Olesen wrote:

> Lol det er vi vist mange, der godt kunne tænke os.
> Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om, hvordan de lesbiske faktisk dyrker
> sex til hverdag.

Har du søgt efter lesbisk sex på internettet?

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-09-05 22:37

Hej Børge

> Har du søgt efter lesbisk sex på internettet?

Arrg ja det har jeg såmænd nok på et tidspunkt, men det er ikke de
resultater man får der, som interesserer mig.

Mvh. Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-09-05 19:06

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Ud fra Lars' indlæg kan man da også antage at han netop vil have fat i
> de typiske lesbiske, snarere end den lille gruppe der på den ene eller
> den anden måde skiller sig ud fra flertallet.

Enig. En lesbisk er bare mere end blot sin seksualitet, som et interview
og faktuelle oplysninger nok vil fokusere på. Hun er også menneske, som
har et liv med hjem, måske job, venner o.s.v

> Det ideelle ville være hvis man kunne observere på folks faktiske
> adfærd, i stedet for at bede dem om at berette om den.

Enig. Netop derfor foreslog jeg research i et homoseksuelt miljø, hvor
man kan møde dem, man vil skrive om.

> Bliver du ikke lidt for personlig, over for Peter Hansen, nu?

Muligvis. Jeg læste en kraftig modstand mod tanken om research i det
homoseksuelle miljø, som om researchen skulle følge de rigtige kanaler.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-05 23:00

> Enig. En lesbisk er bare mere end blot sin seksualitet,

Er hun? Mig bekendt er det alene seksualiteten, der adskiller en lesbisk
kvinde fra en heteroseksuel kvinde. En kvinde, der betegner sig som lesbisk,
beder omverden om at fokuserere på hendes seksualitet og kun den. Samme
forhold gælder forresten også for bøsser.

Homoseksuelle identificerer sig som oftest som mennesker gennem deres
seksualitet og kun gennem den.

--
-Jens B.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-09-05 07:47

Jens Bruun wrote:

> Er hun? Mig bekendt er det alene seksualiteten, der adskiller en lesbisk
> kvinde fra en heteroseksuel kvinde.

Og? Lighederne hører vel også til beskrivelsen af lesbiske kvinder i en
roman - modsat faglitteratur om homoseksualitet.

> Homoseksuelle identificerer sig som oftest som mennesker gennem deres
> seksualitet og kun gennem den.

Netop derfor kan det være en dårlig idé at bygge en roman for meget på,
hvordan de homoseksuelle identificerer sig selv - f.eks. ved at lave et
interview.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Paul

Dato : 22-09-05 11:17

Jens Bruun skrev:

> [...]
> forhold gælder forresten også for bøsser.
>
> Homoseksuelle identificerer sig som oftest som mennesker gennem deres

Må indrømme at vi er enige i ovenstående.

M.v.h.

Paul

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-05 20:44

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Må indrømme at vi er enige i ovenstående.

Gjorde det ondt?

--
-Jens B.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 23-09-05 00:34

Jens Bruun wrote:

> Er hun? Mig bekendt er det alene seksualiteten, der adskiller en lesbisk

Ja, det ville jeg umiddelbar være enig med dig i.

> kvinde fra en heteroseksuel kvinde. En kvinde, der betegner sig som lesbisk,
> beder omverden om at fokuserere på hendes seksualitet og kun den. Samme

Man kan også opfatte det sådan at hun ved at putte "lesbisk"-etiketten
på sig sender et høfligt og velment signal til os mænd, om at vi ikke
skal spilde tiden.

(Eller, måske især mht. teenagepiger, at hun er biseksuel men ønsker
opmærksomhed fra mænd fordi hun finder den besværlig at håndtere. Det er
set)

> forhold gælder forresten også for bøsser.
>
> Homoseksuelle identificerer sig som oftest som mennesker gennem deres
> seksualitet og kun gennem den.

Jeg gætter egentlig på at de fleste primært opfatter sig selv som
mennesker, og definerer sig selv ud fra deres interesser, politiske og
religiøse standpunkter, og så videre. Og, nå ja, så er de *forresten*
osse homo'er...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-09-05 10:38

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> Man kan også opfatte det sådan at hun ved at putte "lesbisk"-etiketten
> på sig sender et høfligt og velment signal til os mænd, om at vi ikke
> skal spilde tiden.

Hvis de da nøjes med det. Etiketten kan også bruges til at skille sig ud
og forklare modstand fra andre mennesker.

> Jeg gætter egentlig på at de fleste primært opfatter sig selv som
> mennesker, og definerer sig selv ud fra deres interesser, politiske og
> religiøse standpunkter, og så videre.

Det vil jeg også, men det er nok ikke særlig interessant at snakke om,
især ikke hvis kontakten er etableret via foreningen for homoseksuelle.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : peter hansen

Dato : 22-09-05 09:32

> Det overrasker mig ikke.

Næææh - det gør det vel ikke :)

> [...]
> roman vil det mest interessante nok være det, som de homoseksuelle ikke
> vil fortælle i et interview, fordi de gør sig mange overvejelser om,

Det har du ret i - det er jeg som sådan heller ikke uenig i - min pointe er
blot at der er mange ting som gør en homoseksuel - det er ikke bare bare ens
seksuelle orientering - miljøet er stort og omfanget af de folk der er i det
ligeså

> [...]
> interview. Jeg tvivler på, det er godt nok til en roman, som helst skal
> "ind under huden" på hovedpersonerne og deres liv.

Jap... det er også det jeg som minimum forsøger at appelere til. Scenariet
er jo klart: enten er den her bog om en homoseksuel person eller også er den
her bog ikke om en homoseksuel person. Personen skal dannes for at virke som
'ind under huden' vil jeg da påstå at der skal en del viden til. Den
vidensbank opstår altså ikke ved at forfatteren ikke gør noget for at nå
den. I mine øjne er det logik at lave et forarbejde med utallige interviews,
følge et lesbisk par i hverdagen eller noget i den dur.

> [...]
> af et paradoks, at homoseksualitet synes at være et større tabu for mange
> homoseksuelle end for mange heteroseksuelle.

Det ved jeg ikke - du har nok ret. Jeg elsker kulturen og heteroseksuelle
kan pr standard nok ikke opnå samme bid af kagen. Og jeg skal da blankt
indrømme at det venskab jeg har med mine homoseksuelle venner ville jeg
aldrig kunne opnå med mine heteroseksuelle - konsensus og forståelse spiller
en væsentlig og grundlæggende rolle for venskab og omgangskreds og jeg vil
vove den påstand at mange homoseksuelle ganske enkelt møder større
forståelse i deres miljø end hos de heteroseksuelles miljø.
Rent beset ligger der nok rent grundlæggende håndgribelige begreber til
grund for ovenstående - fx forståelse, ingen fordomme, evnen til at kunne
sætte sig i hinandens sted og i samme dur.

Kulturen er anderledes og ekstremerne er større - efter min mening et
dejligt miljø men man bliver nødt til at kunnde afkode det og nøglen er i
mine øjne den seksuelle orientering.
Derfor vil en bog af en heteroseksuel nok heller ikke blive det perfekte
billede men omvendt mener jeg at der er behov for mere oplysning og derfor
er projektet i mine øjne stadig en fed tanke :)

> Med venlig hilsen
> Børge

Mvh
Peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-09-05 11:05

peter hansen wrote:

> [...]
> seksuelle orientering - miljøet er stort og omfanget af de folk der er i det

Min tvivl går på, om interviews og faktuelle oplysninger fra LBL vil
vise det.

> [...]
> den. I mine øjne er det logik at lave et forarbejde med utallige interviews,
> følge et lesbisk par i hverdagen eller noget i den dur.

Det er jeg meget enig i, bortset fra min skepsis ved interviews. Jeg ser
en risiko for, at det, der vil være mest interessant for en roman, ikke
kommer frem i et interview, fordi forfatteren ikke stiller de rigtige
spørgsmål, og dem, der bliver interviewet, ikke tænker over det.

Det bliver jo nok en meget kort eller meget kedelig roman, hvis den kun
handler om hovedpersonernes seksualitet.

I mine øjne er det derfor logisk at begynde med at opleve stemningen på
en Pan klub, som nok er den mest offentlige del af det homoseksuelle
miljø. En mandlig forfatter kan formodentlig godt snakke med mandlige
homoseksuelle, mens han betragter de kvindelige homoseksuelles adfærd.

> Kulturen er anderledes og ekstremerne er større - efter min mening et
> dejligt miljø men man bliver nødt til at kunnde afkode det og nøglen er i
> mine øjne den seksuelle orientering.

Min skepsis i forhold til interviews og faktuelle oplysninger fra LBL er
så, om de budskaber, der kommer ud af det, ikke også skal afkodes, uden
der følger en brugbar nøgle med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-09-05 13:41

> [...]

> ikke kommer frem i et interview, fordi forfatteren ikke stiller de rigtige
> spørgsmål, og dem, der bliver interviewet, ikke tænker over det.

Måske stiller forfatteren de rigtige spørgsmål, og de der bliver interviewet
tænker over det.

Måske stiller forfatteren de forkerte spørgsmål, og de der bliver
interviewet tænker over det, og påtager sig at oplyse ham yderligere på eget
initiativ.

Måske stiller forfatteren de rigtige spørgsmål, og de der bliver interviewet
tænker ikke over det, og forfatteren udvider kredsen af interviewede for at
få et mere nuanceret billed, da han fornemmer tilbageholdenhed eller andet
hos de interviewede.

Måske, måske...

Det virker fordomsfuldt at forudsætte at forfatteren ikke stiller de rigtige
spørgsmål, og de der bliver interviewet ikke tænker over det.

mange hilsner

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-09-05 15:08

nusle nuslesen wrote:

> Det virker fordomsfuldt at forudsætte at forfatteren ikke stiller de rigtige
> spørgsmål, og de der bliver interviewet ikke tænker over det.

Kald det, hvad du vil. Jeg er ligeglad. Jeg er rimelig overbevist om, at
omdrejningspunktet for de tænkte interviews vil være de områder, hvor de
homoseksuelle afviger fra vi heteroseksuelle, og der nok ikke bliver
snakket ret meget om lighederne.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : peter hansen

Dato : 22-09-05 23:21

> Min tvivl går på, om interviews og faktuelle oplysninger fra LBL vil vise
> det.

Jeg havde da forestillet mig at intervieweren brugte mere end 20 spørgsmål
til professoren-metoden (i håb om at få brugbart materiale retur)

> [...]
>
> Det bliver jo nok en meget kort eller meget kedelig roman, hvis den kun
> handler om hovedpersonernes seksualitet.

Jaja... derfor skal forfatteren da også følge nogle lesbiske par over en
periode - eller ihvertfald formå at sætte sig ind i deres situation bedre
end en omgang båndet interview. Det er jeg helt enig med dig i.

> [...]
> En mandlig forfatter kan formodentlig godt snakke med mandlige
> homoseksuelle, mens han betragter de kvindelige homoseksuelles adfærd.

Du har ret men da vedkommende startede var anmodningen om at skabe kontakt -
ihvertfald som jeg læste den. Jeg tog det som udgangspunkt at vedkommende
selvf. selv ville opsøge den stemning der er for det er som før skrevet
mindst lige så meget det der gør den homoseksuelle kultur :)

> Min skepsis i forhold til interviews og faktuelle oplysninger fra LBL er
> så, om de budskaber, der kommer ud af det, ikke også skal afkodes, uden
> der følger en brugbar nøgle med.

Tjaaaah - hvad ved jeg... LBL har praktiseret formidling i mange år. Omvendt
kan jeg da sige at min måde at snakke med heteroseksuelle på nok er på samme
måde som heteroseksuelle der snakker med mig - eller det ved jeg ikke. Det
link ( http://www.dr.dk/p1/klub/arkiv.asp?action=showarticle&id=42754 )
indeholder faktisk et temmeligt godt beskrivene program om heterosexisme -
homoerne er tvangsindlagt i et heteroseksualiseret samfund - og for mig
betyder det to kommunikationsforum: et hvor jeg kan tale om mine personlige
forhold fordi jeg ved folk kan sætte sig ind i det, det andet er det
heteroseksuelle forum hvor mine venner har svært ved at sætte sig ind i min
kærlighed til min kæreste eller andre eksempler. Jeg er nået dertil hvor jeg
ikke gider snakke intimt længere i det heteroseksuelle forum - jeg får intet
ud af det - ingen respons fordi der ikke er nogen forståelse (jo med nogen
er der men det er minimalt hvad man kan spille bold med).
Måske det i princippet er det samme der sker her - uuuhm - den
heteroseksuelle kultur kan vel kun forsøge at opnå forståelse men jeg
tvivler på at det kan lykkedes uden det bliver kliché og skitseagtigt... jeg
ved det ikke - uhm - men LBL har ihvertfald gjort et forsøg i mange år så de
må vide noget om det alligevel.

// peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-09-05 10:54

peter hansen wrote:

> [...]
> selvf. selv ville opsøge den stemning der er for det er som før skrevet
> mindst lige så meget det der gør den homoseksuelle kultur :)

Ok. Så er vi enige. :)

Mit udgangspunkt var, at vedkommende havde fået en idé til en roman, og
nu gerne ville møde nogle homoseksuelle for at finde ud af, hvordan de
var indrettet.

> [...]
> ud af det - ingen respons fordi der ikke er nogen forståelse (jo med nogen
> er der men det er minimalt hvad man kan spille bold med).

Det er næppe et specielt homoseksuelt problem. Det har mere at gøre med
berøringsangst i forhold til intimitet. Jeg mener også, det mest er de
homoseksuelle, der har valgt at bygge deres identitet på en forestilling
om, at samfundet grundlæggende er heteroseksuelt og dermed fjendtligt.

Har du gjort dig den ulejlighed at undersøge, hvordan heteroseksuelle
snakker sammen, og hvorvidt vi snakker anderledes med homoseksuelle end
med heteroseksuelle?

> jeg
> ved det ikke - uhm - men LBL har ihvertfald gjort et forsøg i mange år så de
> må vide noget om det alligevel.

Naturligvis ved de noget, men det er mest anvendeligt til faglitteratur,
som jeg nu har skrevet adskillige gange.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 14:37

Lars Poulsen wrote:

> En bog er vel en bog. Indholdets art varierer, men mediet er det samme - en
> bog.

Det er jeg ikke enig i. F.eks. synes jeg det er fjollet at folk (især
dem med adresse i Hollywood) gang på gang forsøger at transponere
historier fra roman-mediet til spillefilms-mediet. Det må bunde i en
fundamental modvilje mod at erkende at medier er forskellige fra hinanden.

> Nå, ok, jeg forstår godt hvad du mener. Der er tale om en roman, hvor et
> lesbisk par har en meget fremtrædende rolle.

Det gættede jeg da også på. Alternativerne (novellesamling,
essaysamling, fagbog) forekom mig usandsynlige.

> Den bruger jeg skam også - meget.

Rart at vide. Det er ikke alle amatørforfattere der ved at de skal.

Mange passer også ekstremt godt på med at udfordre sig selv på den kant,
ved udelukkende at vælge almindelige personer som de kender fra deres
egen hverdag.

> Det har jeg også, men jeg vil gerne have disse tanker be- eller afkræftet af
> nogen der ved hvad det handler om.

Jamen det er jo fair nok.

Hvor god er du til at skrive engelsk?

> Nemlig

Dér fik du så et argument, som du kan bruge i løbet af din research,
hvis du støder på modvilje...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Poulsen

Dato : 20-09-05 14:43

> Hvor god er du til at skrive engelsk?

Øøøhh... ret god hvis det må være tilladt at prale lidt.
Men hvad har det liiige med noget at gøre???

Mvh

Lars

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 21:25

Lars Poulsen wrote:

> Øøøhh... ret god hvis det må være tilladt at prale lidt.
> Men hvad har det liiige med noget at gøre???

Jeg befinder mig, p.t., i en pseudodadaistisk fase, hvilket indebærer at
jeg lejlighedsvis stiller folk spørgsmål som er fuldstændig uden nogen
som helst relevans for noget som helst.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Poulsen

Dato : 27-09-05 10:33

Hej igen,

Vil bare lige sige tak for de mange indlæg der er kommet på min
forespørgsel.

Desværre har jeg ikke hørt noget fra LBL, men håber stadig.
I mellemtiden har jeg læst en del artikler og bøger om og af lesbiske
kvinder, hvilket har været meget givtigt.

Mvh

Lars

Fra : peter hansen

Dato : 27-09-05 12:01

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> wrote in message
> Hej igen,
>
> Vil bare lige sige tak for de mange indlæg der er kommet på min
> forespørgsel.

Selvtak :)

> Desværre har jeg ikke hørt noget fra LBL, men håber stadig.
> I mellemtiden har jeg læst en del artikler og bøger om og af lesbiske
> kvinder, hvilket har været meget givtigt.

Prøv at skrive direkte til LBL-sekretariatet [sekretariatet@lbl.dk] - det
kunne måske hjælpe lidt på det

// peter

Fra : Lars Poulsen

Dato : 27-09-05 17:49

> Prøv at skrive direkte til LBL-sekretariatet [sekretariatet@lbl.dk] - det
> kunne måske hjælpe lidt på det

Det var den adresse jeg skrev til.

Måske jeg skulle have undladt at fortælle bogens plot

mvh

Lars

Fra : nusle nuslesen

Dato : 27-09-05 18:08

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Måske jeg skulle have undladt at fortælle bogens plot

Som er?

mange hilsner

Fra : Lars Poulsen

Dato : 27-09-05 20:00

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Som er?

Med fare for at komme seriøst off-topic her, vil jeg da gerne ridse den kort
op. Men inden da, bliver jeg nødt til at komme med lidt baggrundsstof.

Jeg selv er kristen, og tilhører "højre-fløjen" i det kirkelige landskab -
fundamentalisterne som nogen ynder at kalde os. I de kredse har man nogle
meget kontante holdninger til homoseksualitet og homoseksuelle. Det har ofte
generet mig, at man ofte er lidt for hurtige på aftrækkeren, og meget lidt
medmenneskelige. Dette tror jeg skyldes en grundlæggende mangel på
forståelse for hvad det egentlig vil sige at være homoseksuel.

På modsatte side af "hegnet", står f.eks. LBL, der er lige så hurtige på
aftrækkeren, når det gælder om at fyre den anden vej. Her tror jeg også en
grundlæggende mangel på forståelse af modparten har en stor del af skylden.

Man kan så gøre ét af to. Enten "business as usual", med alt det
ukonstruktive det medfører, eller man kan forsøge at gøre noget ved det.

I al ydmyghed, naturligvis vil jeg så forsøge mig med mulighed nr. to.
Dette ved at skrive en bog om emnet. Jeg har aldrig haft det ret godt med
faglitteratur, og har ofte selv fået meget ud af de budskaber forskellige
forfattere lægger i deres skønlitterære værker, og det er derfor romanen jeg
nu har kastet mig over.

Efter denne "lille" indledning, kommer jeg så (endelig) til selve plottet
for bogen.

Ude på landet bor et midaldrende ægtepar på en gård. De er "gode
missionsfolk", og har alle de i de kredse rigtige meninger om alting. De har
aldrig spekuleret en hel masse over hvorfor de lige mener som de gør, det
gør de bare.
Dette ældre ægtepar køber på et tidspunkt et hus som de skal flytte i indtil
gården engang skal sælges, og hvor de så skal bo på deres gamle dage. Huset
bliver købt adskillige år inden de går på pension, og i de mellemliggende år
skal huset lejes ud.

Ved et "uheld" kommer de til at leje huset ud til et lesbisk par der gerne
vil flytte uden for storbyen.

Og så har vi balladen!

Med min baggrund kan jeg meget let sætte mig ind i det midaldrende ægtepars
reaktioner, tanker og følelser i den anledning. Men jeg mangler
tilstrækkelig indsigt i hvad det helt præcist vil sige at være homoseksuel
kvinde i dagens Danmark. Jeg mangler rigtige levende mennesker at få modspil
fra undervejs i skriveprocessen.

Oprindeligt var det homoseksuelle par to mænd, men jeg oplevede at jeg, i
kraft af at jeg på ingen måde er homoseksuel, og ikke mindst fordi jeg er
mand, at jeg selv som person finder homoseksualitet mellem 2 mænd meget
"ubehageligt" (for nu at være lidt diplomatisk). Jeg kunne se at det
smittede af på mine personer i bogen, og jeg fik tegnet et skævt billede af
dem. Når der er tale om 2 kvinder i stedet, har jeg ligesom en vis distance
til selve homoseksualiteten, og har lettere ved at yde dem den retfærdighed
de skal have for at gøre historien troværdig.

Håber det var tilstrækkeligt svar, ellers må du sige til.

Mvh

Lars

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-09-05 00:15

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Med fare for at komme seriøst off-topic her, vil jeg da gerne ridse den
> kort op. Men inden da, bliver jeg nødt til at komme med lidt
> baggrundsstof.

Det er kun dejligt - og eftersom det jo et eller andet sted er omkring
religion og holdninger til seksualitet, så er det såmænd on-topic nok

Ellers skal det nok være nogle til at gøre opmærksomme på det.

> [...]
> lidt medmenneskelige. Dette tror jeg skyldes en grundlæggende mangel på
> forståelse for hvad det egentlig vil sige at være homoseksuel.

Det lyder dejligt, at du har denne holdning til det.

> Efter denne "lille" indledning, kommer jeg så (endelig) til selve plottet
> for bogen.

[Snip - et plot]

Jeg synes det lyder som et godt "plot" - med masser af muligheder for
interessante udviklinger osv.

> Håber det var tilstrækkeligt svar, ellers må du sige til.

Det var meget fint.

Nu når jeg "kender til" plottet, kan jeg ikke se, hvorfor LBL/lesbiske
skulle have noget imod at bidrage.

Måske er man ikke enige, men det behøver man da heller ikke at være.

Desværre omgås jeg hovedsageligt mænd, og kender derfor ingen lesbiske
privat

mange hilsner

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 14:28

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> wrote in message

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Det var den adresse jeg skrev til.
>
> Måske jeg skulle have undladt at fortælle bogens plot

Ja efter at ha' læst plottet har du så at sige skudt dig selv i foden og jeg
tror måske du har meget ret i din antagelse om ikke andet så tror jeg
allerhøjst du modtager en tilbagemelding med afslag. Kort fortalt: man laver
ikke miljøskadelig politik i en organisation hvis formål er stik modsat.

Desuden trækker jeg lige lidt ind fra plottet og dine tanker:

1)
[...]
-----
Jeg er ganske enig med dig. Der er for lidt forståelse og det bliver en
kamp. For de homoseksuelles synspunkt drejer kampen sig oftest sjældent om
religiøse problemstillinger (de findes dog alligvel), men om en stræben
efter lige rettigheder som heteroseksuelle. Vi lever jo unægteligt i et
tvangsseksistisk samfund som er skræddersyet til heteroseksuelle. Helt
fundamentale rettigheder mangler stadigvæk og det er blandt andet det som
LBL 'går ud på' så at sige.

Kirkens (og de religiøses) synspunkt er for mig fuldstændig ligegyldigt -
for mig handler det om mine rettigheder til at bo og blive behandlet på
samme måde som heteroseksuelle.

2)
[...]
----
Du har måske ret - LBL kæmper en kamp i retning af det jeg har nævnt
ovenover - ligestilling og atter ligestilling af mennesker og det syntes jeg
i grunden er fair.

3)
Ved et "uheld" kommer de til at leje huset ud til et lesbisk par der gerne
vil flytte uden for storbyen.
---
Ja fordi de homoseksuelle er jo faktisk dumme og hvem vil da leje et hus ud
til dem. I mit øjemed er der lidt racisme over den der:
du-må-ikke-leje-huset-men-du-må-godt

4)
[...]
Åhgud... der _er_ nok af dine typer bøger på markedet - plottet figurer i
alle former for medier. Jeg bør i samme åndedrag oplyse dig om at der skal
få personer til at vælte det som mange gennem årene har bygget op. Også
selvom du distancere dig med lesbiske som indgangsvinkel. Din debat lever i
bedste velgående: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=398696 - dog
vil jeg henvise til Lederen selvsamme dag i selvsamme avis.

// peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 14:52

> Helt fundamentale rettigheder mangler stadigvæk og
> det er blandt andet det som LBL 'går ud på' så at sige.

F.eks. retten til étkønnet reproduktion?

> Kirkens (og de religiøses) synspunkt er for mig fuldstændig
> ligegyldigt - for mig handler det om mine rettigheder til at bo og
> blive behandlet på samme måde som heteroseksuelle.

Du _er_ ikke heteroseksuel. Hvorfor vil du partout behandles som noget, du
ikke er? Dine tvangstanker om at blive behandlet som det, du ikke er,
harmonerer fint med teorierne i den kronik, du så skarpt tager afstand fra.
Du underbygger til fulde Lone Nørgaards og Kirsten Damgaards rammende og
præcise karakteristik.

> Du har måske ret - LBL kæmper en kamp i retning af det jeg har nævnt
> ovenover - ligestilling og atter ligestilling af mennesker og det
> syntes jeg i grunden er fair.

Gu' er det ej fair. Mennesker er ikke lige, og skal ikke behandles lige. Du
er åbenlyst ikke tilfreds med din egen seksualitet, og ønsker at projicere
denne utilfredshed over i noget andet. Se dig i spejlet. Problemet er dér,
og ikke i samfundet omkring dig.

> Ja fordi de homoseksuelle er jo faktisk dumme og hvem vil da leje et
> hus ud til dem. I mit øjemed er der lidt racisme over den der:
> du-må-ikke-leje-huset-men-du-må-godt

Ja, selvfølgelig synes du det. Du synes vel det er værre-end-nazi eller en
jødestjerning, for nu at bruge en anden skribents lige så overdrevne
sammenligninger.

> Din debat lever i bedste velgående:
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=398696 - dog vil jeg
> henvise til Lederen selvsamme dag i selvsamme avis.

Hvor man bl.a. spørger: "Børn har brug for kærlighed og tryghed, og et
menneskes omsorgsevne sidder vel ikke i dets seksuelle præference?"

Politiken har ikke selv svaret på ovenstående spørgsmål, man kan alligevel
skråsikkert udtale: "Der er derfor grund til at tage en dyb indånding og i
al ædruelighed konstatere, at ingen forskning har kunnet påvise psykosociale
skadevirkninger af at vokse op med enskønnede forældre."

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-09-05 16:00

> Gu' er det ej fair. Mennesker er ikke lige, og skal ikke behandles lige.
Det er dér, DU tager fejl. Du forveksler "lige" og "ens." I et demokratisk
samfund ER mennesker lige, og skal have lige rettigheder og muligheder. De
er ikke ens, og skal heller ikke tvinges til at være det.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 18:44

> Det er dér, DU tager fejl. Du forveksler "lige" og "ens."

Nej. Havde jeg ment "ens", havde jeg skrevet det.

> I et
> demokratisk samfund ER mennesker lige, og skal have lige rettigheder
> og muligheder.

Nej. Bøsser og lesbiske har bl.a. fravalgt at få børn. Det gælder forøvrigt
mange andre grupper/miljøer, hvorfra samfundet - ganske berettiget -
tvangsfjerner børn

--
-Jens B.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 18:57

> [...]
>
> Nej. Bøsser og lesbiske har bl.a. fravalgt at få børn. Det gælder
> forøvrigt mange andre grupper/miljøer, hvorfra samfundet - ganske

Smut nu med dig

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 18:59

> Smut nu med dig

Du er ikke så god til dét der med at plonke, hvad?

--
-Jens B.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 16:08

Fik jeg nævnt at du er dum?

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> F.eks. retten til étkønnet reproduktion?

Helt klart - jeg forslår du hopper ud fra nærmeste bro

> [...]
> harmonerer fint med teorierne i den kronik, du så skarpt tager afstand
> fra. Du underbygger til fulde Lone Nørgaards og Kirsten Damgaards rammende

Og du er endnu et klassisk eksempel på en klovn.

> [...]
> projicere denne utilfredshed over i noget andet. Se dig i spejlet.
> Problemet er dér, og ikke i samfundet omkring dig.

Og lige nu er du problemet. Gider du ikke skride fra min monitor?

> Ja, selvfølgelig synes du det. Du synes vel det er værre-end-nazi eller en
> jødestjerning, for nu at bruge en anden skribents lige så overdrevne
> sammenligninger.

bla bla bla...

> Hvor man bl.a. spørger: "Børn har brug for kærlighed og tryghed, og et
> menneskes omsorgsevne sidder vel ikke i dets seksuelle præference?"

Jaja... du er plonket - smut så ud og tis i vandet...

> [...]
> al ædruelighed konstatere, at ingen forskning har kunnet påvise
> psykosociale skadevirkninger af at vokse op med enskønnede forældre."

Smukt velovervejet indlæg - man skal lede længe efter lignende kvalitet -
næsten på højde med BWs...
På den internationalt kendte skala i dumhed, BW, og hvor 10 gives til
"vedkommende der har været mega dum" scorer du et smukt 10-tal med pil op.

// peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 18:41

> Fik jeg nævnt at du er dum?

Fik jeg nævnt, du er svans på den ufede måde?

Flot, bøsserøv. Du gør dine fæller ære.

--
-Jens B.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 18:57

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Fik jeg nævnt, du er svans på den ufede måde?

> Flot, bøsserøv. Du gør dine fæller ære.

yep yep og en *plonk* til dig

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 19:02

> yep yep og en *plonk* til dig

Det var så anden gang. Kommer der et tredie og evt. fjerde *plonk*, eller er
du bare en typisk se-mig-jeg-er-svans-bøsse, der gør alt for at få lidt
opmærksomhed?

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-09-05 15:59

"peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message
Helt
> fundamentale rettigheder mangler stadigvæk

Hvad er det egentlig for "helt fundamentale" rettigheder, homoseksuelle ikke
har i Danmark?

Og her taler jeg ikke om retten til at kunne gå i fred på gaden, den er der
efterhånden ikke mange afvigere, der har.

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 17:26

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message
> Helt
>
> Hvad er det egentlig for "helt fundamentale" rettigheder, homoseksuelle
> ikke har i Danmark?

Giftemål og adoption bare for at nævne nogle populære sager. Mange møder
også frasortering af jobsamtaler pga homoseksualitet - jeg har hørt enkelte
blandt venner der fx siger at DSB er temmeligt dårlige til at tackle det.

> Og her taler jeg ikke om retten til at kunne gå i fred på gaden, den er
> der efterhånden ikke mange afvigere, der har.

uhm - tjaaa... dit eget eksempel er jo godt nok (selvom du mener det ikke er
et problem). Mange bøsser tør fx ikke gå hånd i hånd ned af strøget. Trods
det faktum at ca 1/8 af alle mænd er homoseksuelle så burde der være flere
der gik hånd i hånd. I hele min levetid på 23 år har jeg set 3 par gå hånd i
hånd - to af dem i udlandet engang i 9. klasse på tur i Prag, det sidste par
i København.
Der er mange teser i spil iøvrigt. Fx i Aarhus hvor der nu er kommet
diskotek nummer to for homoseksuelle. Mange har nævnt at grunden til det
minimale antal væresteder er ikke manglende lyst til at åbne dem men hver
gang det er sket har der været for meget slåskamp mm. og til sidst har man
droppet ideen.

Der er mange flere kampe der bør kæmpes hvis du spørger mig - overstående
eksempel viser egentlig bare hvor langt vi ikke er nået :) om man vil...
iøvrigt er oplysningen for minimal omkring det - alt for mange tager det for
givet at kampen er overstået - også blandt homoseksuelle selv. Mange læner
sig tilbage og rent egoistisk tager det for default at det hele er et
tag-selv-bord men de glemmer oftest også at der ligger en kamp til grund for
deres eksisterende rettigheder. LBL har, som også nævnt før, sagt at de
håber på at kampen for ligestilling er slut inden for de næste 5 år - det er
desværre blevet en sovepude for nogle.

Yderligere kan det tilføjes at der rent politisk stadig er underlige
tanker - de partier som burde være med på vognen har mange interne
diskussioner hvor formanden tit må sætte sig selv i respekt. Sidste nye
version er Anne-Grethe Holmsgaard og (den partiskadelige) Magrete Auken der
kom med skøre holdninger. Soc. dem. har også gjort det men der er ved at
være bred enighed fornemmer man.
De liberale kommer aldrig med på vognen - det er ganske enkelt helt umuligt.
Liberalisme går ud på at fjerne systemet og sætte sig selv i centrum.
Homoseksuelles rettigheder kan ikke overleve og holdes i hævd uden systemet
indblanden fordi landet er strikket til heteroseksuelle - systemet skal
gribe ind rent juridisk med nye regelsæt, love osv. Men som sagt vil
liberalismen omvendt amputere og lade det være op til den enkelte (egen
lykkes smed) og derfor så vi heller ingen opfølgende reaktion fra Venstre da
Anders Fogh sidste år udtalte sig 'privat' (hvis en statsminister kan det)
om guld og grønne skove til Priden...

Så rent politisk er kampen stadig eksisterende - ligeså ude på gaden i det
heteroseksistiske samfund. I mine øjne er et magtskifte nødvendigt hvis
rettighederne skal sikres.

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-09-05 20:17

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Giftemål

Bøsser kan gifte sig å rådhuset. At nogle bøsser er så skizofrene, at de vil
giftes i en kirke, selv om Bibelen klart fordømmer homoseksualitet, er deres
problem.

og adoption bare for at nævne nogle populære sager.

Det er ikke en menneskeret at adoptere. Der er masser af heteroseksuelle,
der heller ikke bliver godkendt som adoptanter.

Mange møder
> også frasortering af jobsamtaler pga homoseksualitet

Det er ulovligt.

- jeg har hørt enkelte
> blandt venner der fx siger at DSB er temmeligt dårlige til at tackle det.

Så må de klage til rette vedkommende.

> uhm - tjaaa... dit eget eksempel er jo godt nok (selvom du mener det ikke
> er et problem). Mange bøsser tør fx ikke gå hånd i hånd ned af strøget.
> Trods det faktum at ca 1/8 af alle mænd er homoseksuelle

Det er ikke et faktum, men en løs påstand.

> [...]
> i hånd - to af dem i udlandet engang i 9. klasse på tur i Prag, det sidste

Det har ikke noget med rettigheder at gøre. I visse muslimske lande er det
forbudt, men ikke i Danmark.

> [...]
> gang det er sket har der været for meget slåskamp mm. og til sidst har man

Det er en politiopgave. Det har ikke noget med rettigheder at gøre. Der er
ingen lov, der forbyder bøssediskoteker.

> Der er mange flere kampe der bør kæmpes hvis du spørger mig - overstående
> eksempel viser egentlig bare hvor langt vi ikke er nået :) om man vil...

Sikkert. Men det er et spørgsmål om mentalitet, ikke om diskrimination og
rettigheder.

> [...]
> sagt at de håber på at kampen for ligestilling er slut inden for de næste
> 5 år - det er desværre blevet en sovepude for nogle.

Kampen for ligestilling er evig - hvad enten det gælder socialt eller
seksuelt. Men det vigtigste - at loven ikke stiller sig i vejen for den - ER
opnået i Danmark.

> [...]
> diskussioner hvor formanden tit må sætte sig selv i respekt. Sidste nye
> version er Anne-Grethe Holmsgaard og (den partiskadelige) Magrete Auken

At have skøre holdninger er OGSÅ en menneskeret.

> Homoseksuelles rettigheder kan ikke overleve og holdes i hævd uden
> systemet indblanden fordi landet er strikket til heteroseksuelle -

Vrøvl. Der er ingen regler og love i det danske samfund, der specielt
diskriminerer homoseksuelle. Visse grupper og samfundslag har homofobiske
normer, men det er noget helt andet - og kan i hvert fald delvis bekæmpes
med lovens hjælp.

systemet skal
> gribe ind rent juridisk med nye regelsæt, love osv.

Hvilke? Forbud mod, at folk ikke kan lide at se bøsser gå hånd i hånd?

> Så rent politisk er kampen stadig eksisterende - ligeså ude på gaden i det
> heteroseksistiske samfund. I mine øjne er et magtskifte nødvendigt hvis
> rettighederne skal sikres.

Hvem skal da til magten for at sikre de rettigheder? Og igen: Hvad er det
for rettigheder, du taler om?
Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 22:10

> [...]
> vil giftes i en kirke, selv om Bibelen klart fordømmer homoseksualitet, er

Tjaaa... personligt er det ikke mit ønske at blive gift i kirken. Men jeg
syntes nu ikke det er skitzofrent på noge måde. Seksuelle orientering kan
man som sådan ikke selv bestemme og hvis man vælger at være troende samtidig
såååehm er det vel hvad det er.
Men nej det gør det ikke lettere når politikerne også gør modstand - jeg
erindre fx Pia K's holdning og udtalelse 'Jamen hvad bliver det næste? at en
hundejer vil giftes med sin hund?"

> og adoption bare for at nævne nogle populære sager.
>
> Det er ikke en menneskeret at adoptere. Der er masser af heteroseksuelle,
> der heller ikke bliver godkendt som adoptanter.

Nej men der er trodsalt nogle der gerne vil kunne leve et normalt liv med fx
børn og det kan godt være lidt svært som bøsse hvis ikke adoption er en
mulighed.

> Mange møder
>
> Det er ulovligt.

Jaaa - alligevel sker det

> - jeg har hørt enkelte
>
> Så må de klage til rette vedkommende.

Tjaaa... og hvad får man så ud af det(?) - jeg tvivler på at udfaldet
ændres.

> Det er ikke et faktum, men en løs påstand.

Altså alt behøves jo ikke bevises for at være sandt - observeringer på det
her område mener jeg da er gode nok til at danne sig et overblik.
Selvfølgelig kan man påstå at det også kan være fordi homoseksuelle ikke
ønsker at gå hånd i hånd - jeg tvivler bare på at det er tilfældet. For mig
at se har det da klart en sammenhæng med en evt frygt for at blive banket
ned.

> så burde der være flere
>
> Det har ikke noget med rettigheder at gøre. I visse muslimske lande er det
> forbudt, men ikke i Danmark.

Du har fuldstændig ret - jeg burde ha skælnet mere mellem 'lovmæssig
rettighed' og 'kampen for almen respekt'

> Det er en politiopgave. Det har ikke noget med rettigheder at gøre. Der er
> ingen lov, der forbyder bøssediskoteker.

Jap - jeg forstår din pointe -
Men lad mig så omformulere det til at jeg savner en større forståelse og
accept så der er plads til andre.

> Sikkert. Men det er et spørgsmål om mentalitet, ikke om diskrimination og
> rettigheder.

Uhm - den store sociale accept udebliver og så længe den ikke slår igennem
vil der ikke ske noget. Diskrimination er udfaldet af, ihvertfald af hvad
jeg tror, en kulturelt afsporret debat eller mangel på samme. Den kan så
være baseret på fordomme osv men så længe den eksistere i negativ henseende
så eksistere diskriminationen også.

> Kampen for ligestilling er evig - hvad enten det gælder socialt eller
> seksuelt. Men det vigtigste - at loven ikke stiller sig i vejen for den -
> ER opnået i Danmark.

Uden at gøre mig vitterligt klog i dybden så mener jeg da at have læst at
homoseksuelle par oftest kan have bøvl med lovgivningen og komme i klemme
fordi loven tager standard udgangspunkt i heteroseksuelle forhold. Jeg ved
ikke om der er goder som heteroseksuelle par kan opnå som homoseksuelle par
ikke kan eller i den dur - men jeg mener altså at have hørt om det flere
steder.

> At have skøre holdninger er OGSÅ en menneskeret.

Jaja... jeg ved det og ytringsfriheden støtter jeg da også op omkring - men
AGH og MA argumenter var så tilpas underlige at det gennemsyrede indlægget
hvor lidt de egentlig kendte til det de snakkede om.

> [...]
> normer, men det er noget helt andet - og kan i hvert fald delvis bekæmpes

Du kan ikke tillade dig at skrive 'vrøvl' - det er sgu for groft. Det er
fair nok at mene at der er regelsæt for hvordan man omgåes hinanden i dagens
Danmark men Politiet nægter i lige så høj grad at anerkende hatecrimes
begået mod homoseksuelle, fører statistik og sætte sig ind i problemet.
Bøsser er oftest en udsat gruppe og hate crimes er en voksende del af
statistikken udelukkende på bekostning af for ringe indsats.
http://www.lbl.dk/?id=soeg&tx_indexedsearch%5Bsword%5D=hate+crimes

> systemet skal
>
> Hvilke? Forbud mod, at folk ikke kan lide at se bøsser gå hånd i hånd?

Ja lidt ironi er altid godt. Gider ikke svare dig

> Hvem skal da til magten for at sikre de rettigheder? Og igen: Hvad er det
> for rettigheder, du taler om?

Det er altså ikke fordi jeg vil være på tværs men det er simpelthen for
åndssvagt det her, men jeg gentager gerne hvis du har svært ved at sætte dig
i mit sted.
Jeg vil fx have rettigheder til at adoptere børn når jeg engang mener jeg er
voksen nok til det og har slået mig ned. Det kan jeg i øjeblikket ikke pga
lovgivningen. Jeg vil i samme åndedrag kunne tage min kæreste i hånden og gå
i byen eller hvor det nu måtte være uden frygt for at blive slået ned pga
min seksualitet. Ja gu' er det da ulovligt at slå andre ned og bla bla bla
politisag osv. Men det krænker mig da at samfundet ikke respektere min
seksuelle orientering. Jeg vil også gerne kunne møde folk hvor min seksuelle
orientering ikke afgjorde hvorvidt det er belæg for venskab - det er ikke
sjovt at blive afvist pga seksualitet.

Jeg vil egentlig bare kunne leve et ganske normalt liv hvor min seksuelle
orientering er ligegyldiggjort og renset for åndssvage fordomme som man tit
får kastet i nakken.
Jeg gider ikke at kante mig igennem livet som er den opfattelse jeg har i
øjeblikket - og det er ikke for at fordre til medynk men det er altså
lettere sagt end gjort at være homoseksuel. Du må iøvrigt gerne syntes hvad
du har lyst til - andre homoseksuelle har måske været heldige men mange
lever et dobbeltliv og det er ikke det fedeste perspektiv at se frem til.

Desuden gider jeg ikke kommentere de her tråde mere - jeg har vidst sagt
hvad jeg havde på hjertet - såååehm - tjaaa...

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-09-05 23:25

> Tjaaa... personligt er det ikke mit ønske at blive gift i kirken. Men jeg
> syntes nu ikke det er skitzofrent på noge måde.

I hvert fald hamrende inkonsekvent.

> Men nej det gør det ikke lettere når politikerne også gør modstand - jeg
> erindre fx Pia K's holdning og udtalelse 'Jamen hvad bliver det næste? at
> en hundejer vil giftes med sin hund?"

At pia K. - og mage andre homofobe narhoder - er tossede, har intet med
rettigheder at gøre.

> Nej men der er trodsalt nogle der gerne vil kunne leve et normalt liv med
> fx børn og det kan godt være lidt svært som bøsse hvis ikke adoption er en
> mulighed.

Tja. Bøsser får altså ikke børn. Det er et livsvilkår. Der er andre end
bøsser, der ikke kan få børn - eller lov at adoptere - og de må lære at leve
uden. Det er en menneskeret at få børn, hvis man kan. Det er ikke en
menneskeret at få børn, hvis man ikke kan.

> Altså alt behøves jo ikke bevises for at være sandt - observeringer på det
> her område mener jeg da er gode nok til at danne sig et overblik.

Somme tider er fakta nu et godt grundlag for en diskussion. Og at påstå ud
af den blå luft, at 1/8 af alle mænd er homoseksuelle fremmer ikke
sagligheden.

> [...]
> ønsker at gå hånd i hånd - jeg tvivler bare på at det er tilfældet. For
> mig at se har det da klart en sammenhæng med en evt frygt for at blive

Som sagt: Det er forbudt at banke nogen ned - uanset seksuel orientering.
Det er altså ikke en rettighed, der krænkes her, men loven. ALLE har ret til
at gå på gaden i Danmark uden at blive banket ned.

> Du har fuldstændig ret - jeg burde ha skælnet mere mellem 'lovmæssig
> rettighed' og 'kampen for almen respekt'

Jeg har ikke ret meget respekt for Dansk Folkeparti. Det er en af MIE
rettigheder. Ingen har krav på "almen respekt", kun på ikke at blive
forulempet.

> Jap - jeg forstår din pointe -
> Men lad mig så omformulere det til at jeg savner en større forståelse og
> accept så der er plads til andre.

Ja, ditto her. Men det gælder ikke kun homoseksuelle - det kasn endda af og
til gælde homoseksuelles accept af andre!

> Du kan ikke tillade dig at skrive 'vrøvl' - det er sgu for groft.

Gu kan jeg da så. Jeg kan skrive lige, hvad jeg harlyst til. og det du skrev
VAR noget vrøvl.

> [...]
> del af statistikken udelukkende på bekostning af for ringe indsats.

> Ja lidt ironi er altid godt. Gider ikke svare dig

Selvfølgelig ikke. Prtøv lige at tænke over det, så indser du selv i det
absurde i at regulere holdninger med lovindgreb. Love skal gelde rettigheder
og handlinger. Det er diktatur at lovgive om tanker.

> Det er altså ikke fordi jeg vil være på tværs men det er simpelthen for
> åndssvagt det her,

Du må gerne skrive, at det, jeg skriver, er åndssvagt, men jeg må ikke
skrive vrøvl om det, du skriver?

> Jeg vil fx have rettigheder til at adoptere børn når jeg engang mener jeg
> er voksen nok til det og har slået mig ned. Det kan jeg i øjeblikket ikke
> pga lovgivningen.

Det kan du så kæmpe for politisk, og held og lykke med det. Men du må
acceptere, at de, der er uenige med dig, ikke nødvendigvis er hverken
idioter eller homofobe, de har bare en anden holdning.

> [...]
> min seksualitet. Ja gu' er det da ulovligt at slå andre ned og bla bla bla
> politisag osv. Men det krænker mig da at samfundet ikke respektere min

Det er sågu da ikke SAMFUNDET, der ikke accepterer den, men nogle homofobe
idioter.

Jeg vil også gerne kunne møde folk hvor min seksuelle
> orientering ikke afgjorde hvorvidt det er belæg for venskab - det er ikke
> sjovt at blive afvist pga seksualitet.

Det er aldrig sjovt at blive afvist uanset hvorfor.

> Jeg vil egentlig bare kunne leve et ganske normalt liv hvor min seksuelle
> orientering er ligegyldiggjort og renset for åndssvage fordomme som man
> tit får kastet i nakken.

Det vil jeg også gerne. Jeg er socialdemokrat, og det bliver man tit hånet
for i mange kredse - også af og til på nettet.

> Jeg gider ikke at kante mig igennem livet som er den opfattelse jeg har i
> øjeblikket - og det er ikke for at fordre til medynk men det er altså
> lettere sagt end gjort at være homoseksuel.

Det er faktisk også tit lettere sagt end gjort at være heteroseksuel. Og
nogle - også her i gruppen - er helt alene. De har det heller ikke let.

Hvis du synes, jeg ikke tager dine beklagelser helt alvorligt, har du ret.
Jeg synes, du klynker. På den ene side påpeger du nogle reelle problemer
(hate crimes etc.), som det kræver et stykke arbejde at gøre noget ved, på
den anden side virker det, som om du forlanger, at samfundet skal gøre dit
liv problemfrit. Det gør samfundet ikke. Ikke for nogen af os uanset seksuel
religiøs eller politisk observans.

Samfundet opstiller nogle rammer, som faktisk i Danmark er ret fornuftige
sammernlignet med de fleste andre steder - også for homoseksuelle. Så er det
op til os alle samme at sørge for, at folk lever op til disse udmærkede
rammer.

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 09:38

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message

> I hvert fald hamrende inkonsekvent.

altså det faktum at seksuel orientering er tilfældig udelukker altså ikke
vedkommende for at have en overbevisning. Jeg kender ikke nok til Biblen for
at kunne quote den men kristendommen i sig har da et dilemma når den i
princippet skulle åbne døren overfor alle. Jeg selv ville iøvrigt aldrig
anvende kirken - min minimale tro døde nogle år tilbage.

> At pia K. - og mage andre homofobe narhoder - er tossede, har intet med
> rettigheder at gøre.

Tjaaa... hun er en kugle.

> [...]
> leve uden. Det er en menneskeret at få børn, hvis man kan. Det er ikke en
> menneskeret at få børn, hvis man ikke kan.

Men lad mig så høre argumentet for hvorfor vi sikke skal kunne få børn. Det
er jo dybt gonnat at sige bare fordi der ikke kommer børn ud af at bolle
hinanden i røven så *skal* man heller ikke kunne få dem, når samfundet
præcis har midler til at hjælpe folk med dårlig sædkvalitet og andre grupper
af folk der på problematisk vis må slange sig igennem samfundet for at opnå
adoption.
Det er meget muligt at et heteroskesuelt par hvor manden fx ikke kan levere
varen men i *princippet* burde kunne, er tættere på det man kalder 'at føde
børn' men når alt kommer til alt så er faktum vel at de ikke kan ligesom
bøsser og lesbiske heller ikke kan ved egen hjælp.

> Somme tider er fakta nu et godt grundlag for en diskussion. Og at påstå ud
> af den blå luft, at 1/8 af alle mænd er homoseksuelle fremmer ikke
> sagligheden.

Ja du kan sagtens tage 20 heteroseksuelle og stille dem sammen og sige at
der ikke er nogle homoseksuelle i mellem dem - men så har du også forurenet
billedet. Bortset fra det kom jeg til at vende den om men statistikken er
vidst fair nok:

"1997 lavede Gallup en undersøgelse i Danmark, som viste at ca. 12% af alle
mænd og ca. 8% af alle kvinder følte sig hovedsageligt homoseksuelle"
- http://www.ungdomsgruppen.dk/index.php?id=kort2

> [...]

> Jeg har ikke ret meget respekt for Dansk Folkeparti. Det er en af MIE
> rettigheder. Ingen har krav på "almen respekt", kun på ikke at blive

Med almen respekt mente jeg retten til at kunne figurer i gadebilledet på
samme vilkår som alle andre uden fx at blive slået ned. Min ret til at blive
opfattet som normal.

> Ja, ditto her. Men det gælder ikke kun homoseksuelle - det kasn endda af
> og til gælde homoseksuelles accept af andre!

Tro da ikke at jeg er egoist og kun kæmper min egen kamp - jeg syntes da
indvandre og deres kampe også er vigtige - men nu er det bare sådan at det
homoseksuelle bagland står med en temmelig svær dagsorden: LBL har temmelig
få medlemmer og det arbejde der forelægger nyder ingen respekt fordi mange
tager de kampe der kæmpes for default. Omvendt nyder LBL alligevel respekt
blandt partier som vejledende organ men det er jo selvfølgelig ikke godt nok
til en organisation der er baseret på dets medlemmer som pt svigter.

> Gu kan jeg da så. Jeg kan skrive lige, hvad jeg harlyst til. og det du
> skrev VAR noget vrøvl.

Det var det altså ikke...

> [...]
> rettigheder og handlinger. Det er diktatur at lovgive om tanker.

> Du må gerne skrive, at det, jeg skriver, er åndssvagt, men jeg må ikke

Nææææh men du gør jo direkte nar og det gider jeg ikke svarer på. Jeg syntes
jeg løber i ring.
Selvfølgelig skal der ikke indføres tankekontrol - det er de fleste
mennesker enige om. Det jeg ønsker er at man gør noget ved den hate cime der
eksistere og at man begynder at tage den alvorligt. Jeg linkede til en
søgning på LBL med glimrende artikler (læste selv nogle af dem).
Og for at du ikke skal misforstå det igen, selvom jeg syntes jeg forsøgte at
beklage min sammenblanding sidst så gør jeg det gerne igen:

* jeg savner at det omkringlæggende samfund acceptere homoseksuelle
* jeg savner at man forsøger at hindre hate crimes
* jeg savner at retten til rent lovmæssigt være i niveau med heteroseksuelle
når det gælder giftemål, adoption mm.

> Det kan du så kæmpe for politisk, og held og lykke med det. Men du må
> acceptere, at de, der er uenige med dig, ikke nødvendigvis er hverken
> idioter eller homofobe, de har bare en anden holdning.

Jojo og dem har jeg et par stykker af i min vennekreds. Jeg mærker helt
klart modstand hvis emnet falder på homoseksuelle og rettigheder. Trods det
lever jeg da videre og har det fint nok med dem (til en hvis grænse for jeg
klandre trods alt ikke deres seksuelle observans)

> Jeg vil i samme åndedrag kunne tage min kæreste i hånden og gå
>
> Det er sågu da ikke SAMFUNDET, der ikke accepterer den, men nogle homofobe
> idioter.

Tjaaaa... måske - det kommer lidt an på hvor meget der skal til for at man
er homofob. Jeg er ikke glad for at stemple folk som homofobe - øhm - men jo
hvis man er helt skarp så kan man vel godt kalde dem homofobe. Jeg ved det
ikke - mit grundlag for at skrive 'samfundet' var at så fik jeg alle med -
homofobe er mine øjne den ekstreme version som ikke bare har et lille
problem men som inderligt hader homoseksuelle.
Men måske er de to førnævnte venner homofobe - det har jeg aldrig tænkt så
meget over...

> Jeg vil også gerne kunne møde folk hvor min seksuelle
>
> Det er aldrig sjovt at blive afvist uanset hvorfor.

Næææh men det er da plat at gøre det pga ens seksuelle orientering (eller
pga ens tro eller pga ens påklædning osv)

> Det vil jeg også gerne. Jeg er socialdemokrat, og det bliver man tit hånet
> for i mange kredse - også af og til på nettet.

Uhm jeg er nu stolt over at være homoseksuel og jeg vælger da altid at grine
over folk der har et problem på bekostning heraf -
Problemet ved det at være homoseksuel er at stort set alle fordomme, når man
taler om bøsserne, er baseret på at bolle hinanden i røven. Det er minimalt
hvor meget viden der er blandt heteroseksuelle om hvor normale bøsser er.
Mange fordomme er baseret på skumle tanker og næsten altid fokuseret på
sex - det idiotiske er at det oftest kan forebygges hvis fx
seksualundervisningen i folkeskolen var bedre

> [...]
> liv problemfrit. Det gør samfundet ikke. Ikke for nogen af os uanset
> seksuel religiøs eller politisk observans.

Jeg syntes det er åndssvagt at nogle kan finde på at slå andre ned fordi de
ikke er som dem selv. Det ville være så dejligt let hvis man kunne komme
basale ting som ligestilling til livs. Jeg har svært ved at forstå hvordan
min seksuelle orientering er grundlag for at jeg kan blive banket for åben
skue en fredag aften hvis jeg er gået ud af døren fra Pan.
Måske jeg lyder som en hykler - men det er jeg altså langt fra. Der er sgu
mange der læner sig tilbage i det homoseksuelle miljø og tager alt for mange
ting for givet. Når jeg mener at samfundet bør hjælpe er det da klart at jeg
fordre til sammenarbejde - jeg tror ikke jeg siger at samfundet skal klare
ærterne for mig - det er ihvertfald ikke det jeg mener. Jeg vil selvfølgelig
løse det her i fred og fordragelighed og i sammenarbejde men omvendt kan jeg
ikke se hvor problemet er - hvis problemet er hvad jeg gør med min diller
engang imellem så syntes jeg personligt ikke vi er nået ret langt og det
lader faktisk til at det er der problemet er for størstedelen af dem som har
noget imod det.

> [...]
> sammernlignet med de fleste andre steder - også for homoseksuelle. Så er
> det op til os alle samme at sørge for, at folk lever op til disse

Jaja... det er så hovedpudemetoden... den kan man leve langt på...
selvfølgelig har du ret men jeg syntes også det er at lukke øjnene for det
der så rent faktisk er tilfældet for homoseksuelle lever altså ikke helt på
samme vilkår som heteroseksuelle selvom loven på det område beskytter alle.

> Per V.

Og ja jeg kom til at skrive igen :)

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 12:03

men kristendommen i sig har da et dilemma når den i
> princippet skulle åbne døren overfor alle.

Det skal den ikke "i princippet". Den er for dem, der "overholder budene."

> Men lad mig så høre argumentet for hvorfor vi sikke skal kunne få børn.

Det er ikke noget, der skal argumenteres om. Det er biologisk: To mænd eller
to kvinder kan ikke få børn sammen.

Per V

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-09-05 23:42

> [...]

> hørt enkelte blandt venner der fx siger at DSB er temmeligt dårlige til at

Jeg er aldrig til en jobsamtale blevet spurgt om min seksualitet - og jeg
har aldrig følt mig foranlediget til at anføre det i en jobansøgning.

Jeg er nysgerrig - hvordan bærer man sig ad med at blive frasorteret på
noget ingen kan se/vide umiddelbart?

Mon ikke det kun kan dreje sig om de homoseksuelle der, uvist af hvilke
årsager, føler behov for at "bære deres seksualitet udenpå"?

I så fald er de ikke hverken bedre eller ringere stillet end mennesker der
møder op piercet, tattoveret eller på anden vis "provokerende" i deres
fremtoning - og hvis man har dette behov, så har man selv valgt at skabe
"begynder"-vanskelighederne. Jeg er selv tattoveret og bliver modtaget
forskelligt alt efter om de er synlige eller ej (især da der ikke er tale om
små "in" eller "søde, feminine" tattoveringer).

Jeg møder derfor ikke op til en jobsamtale i en tank-top

mange hilsner

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-09-05 23:55

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

Hej,

> Giftemål

Homoseksuelle kan blive viet borgerlig på præcis samme vilkår som
heteroseksuelle.

Religiøs vielse har intet med rettigheder at gøre - religion er tro. Hvis
der i troen er "indbygget" afstandtagen til homoseksualitet - hvad skulle
man da ville med religionen som homoseksuel?

Jeg føler ikke behov for "Guds accept" af hverken min seksualitet, min
levevis eller et evt. giftemål - og hvis jeg var religiøs, ville jeg vide
nok om den, til at vide om jeg levede i overensstemmelse med den eller ej.
At kræve at religion tilpasser sig individer, tror jeg er at mangle
forståelse for religionernes væsen.

Jeg kan godt se behovet for accept i den problematik. Jeg synes bare, at man
i så fald vælger at søge accept det forkerte sted.

Som en ven jeg har (der er homoseksuel) sagde: "Hvorfor skulle jeg ønske at
gifte mig i en kirke, der ikke ønsker at vie mig?"

> og adoption

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 11:57

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

som sædvanlig en masse fornuftigt.

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 13:34

[CUT]

> Som en ven jeg har (der er homoseksuel) sagde: "Hvorfor skulle jeg ønske
> at gifte mig i en kirke, der ikke ønsker at vie mig?"

Det er altså ikke mig der afgører det - min pointe er hvis der er nogen der
har behovet vil jeg mene at det skal være alles ret - hvad enten din ven
siger som han gør eller ej. Desuden kan jeg kun sige at jeg er enig - jeg
vil heller ikke giftes i kirken fordi jeg ved den ikke gider mig og bare det
at debatten blusser op uden resultat er et vink med en vognstang om at
kirken ikke vil. Omvendt er det kun ministeren der står i vejen - biskopper
mm skulle vidst være klar på det (jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget stunt
der er i det).

Men andre folk står i dilemmaet hvor de gerne vil men ikke kan få kirkens
accept og det lyder åndssvagt men for mig er det mere et spørgsmål om at
kirken ikke vil trods ens tilfældige seksuelle orientering (skal man
udelukkes fordi man anderledes på et område man ikke kan gøre for)

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 15:43

> [...]
> kirken ikke vil trods ens tilfældige seksuelle orientering (skal man
> udelukkes fordi man anderledes på et område man ikke kan gøre for)

Du har tidligere givet mig ret i, at man ikke skal lovgive om holdninger.
Skulle man så ad lovens ret tvinge præster til at vie homoseksuewlle mod
deres (præsternes) overbevisning?

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 18:25

> [...]
> Skulle man så ad lovens ret tvinge præster til at vie homoseksuewlle mod

Næææh - men man møder da mange præster der gerne vil og jeg ved at København
vidst har en homoseksuel præst et eller andet sted - Årets Laks gik blandt
andet til biskoppen i Aarhus fordi han gik ind for det man kalder
homoseksuelle vielser i kirken.

Nu orker jeg ikke at skrive mere til den her tråd - jeg har vidst bidraget
nok - ikke at jeg bakker ud men jeg gider mildest talt ikke mere :)

// peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-05 22:42

> ikke at jeg bakker ud men jeg gider mildest talt ikke
> mere :)

Flot. Af en svans at være overrasker du ikke meget...

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 23:03

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Flot. Af en svans at være overrasker du ikke meget...

Det gør du heller ikke af en machostud at være. Hvorfor skriver du
overhovedet i denne gruppe, når din eneste funktion er at kaste dig over
enhver blottelse af følelser og latterliggøre den?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-05 10:33

> Det gør du heller ikke af en machostud at være. Hvorfor skriver du
> overhovedet i denne gruppe, når din eneste funktion er at kaste dig
> over enhver blottelse af følelser og latterliggøre den?

Det stimulerer mig seksuelt.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-09-05 11:49

> Det stimulerer mig seksuelt.

Det anede mih

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-09-05 18:22

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er altså ikke mig der afgører det - min pointe er hvis der er nogen
> der har behovet vil jeg mene at det skal være alles ret -

Religion handler ikke om rettigheder. Er du ikke enige i det?

Religion handler om tro, tro er holdninger, og disse kan man (efter min
mening) ikke ændre ved lovgivning.

Jeg har den holdning, at religion og stat skal holdes adskilt - det betyder
at vi ikke skal lovgive efter religionen, men religionen skal heller ikke
tvangs-ændres af staten, selvom dens virke skal overholde gældende
lovgivning.

Altså, staten står over religionen (kirken om du vil, men i fremtidens
samfund er det også moskeer mv.).

Homoseksuelle kan blive borgerligt viet, så staten har ligestillet
homoseksuelle med heteroseksuelle i den henseende.

Hvis homoseksuelle en dag skal vies religiøst, vil jeg mene det er i deres
egen interesse at det sker som følge af en bæredygtig holdningsændring og en
deraf følgende ændring af opfattelsen af religionen generelt.

Men mennesker (generelt) har svært ved at se sig selv og sine om et led i en
udvikling der rækker ud over eget individuelle univers og levetid. Med andre
ord, de ønsker at deres ideer og ønsker honoreres nu og her, gældende for
dem selv. Det er meget i tråd med min opfattelse af "tidens trend".

> [...]
> kirken ikke vil trods ens tilfældige seksuelle orientering (skal man
> udelukkes fordi man anderledes på et område man ikke kan gøre for)

Som katolik er det reelt ikke en mulighed at blive skilt - hvis man er tro
mod sin religion. Skal man så ændre den katolske religion ved statslig
indblanding - eller er det nok at staten er parat til at lade parterne blive
skilt ved lov?

Sådan er der så meget - religion er ikke lovgivning, religion er tro. Men de
kan ændres over tid, hvis man vedvarende arbejder for at skabe
holdningsændringer.

Holdningsændringer man søger gennemtvunget inden "tiden er moden", er kun
yderst sjældent holdbare - og nogle gange må man acceptere at være en del af
et forløb der rækker ud over egen levetid, hvilket (hvis man vælger at se
det sådan) kan være ganske fantastisk.

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 29-09-05 02:20

peter hansen skrev:

> [...]
> blandt venner der fx siger at DSB er temmeligt dårlige til at tackle det.

Her må du altså lige hjælpe mig lidt, da jeg ikke rigtig forstår
problemstillingen.

Hvordan opstår frasortering af jobsamtaler pga. homoseksualitet?

Du skriver selv at omkring 1/8 af alle mænd er homoseksuelle, men du
selv kun yderst sjældent har set mænd gå hånd i hånd.

Hvordan ved man så til en jobsamtale at vedkommende er homoseksuel?
Skriver de det i deres CV? Opfører de sig homoseksuelt?

M.v.h.

Paul

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 10:07

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> Her må du altså lige hjælpe mig lidt, da jeg ikke rigtig forstår
> problemstillingen.
>
> Hvordan opstår frasortering af jobsamtaler pga. homoseksualitet?

uhm - jeg har ikke lige overskud til at tage kontakt til ham som jeg havde
snakken med - men jeg gør det gerne senere - jeg er lige begyndt på nyt
studie og har temmelig travlt og ikke lige det vilde overskud til at ridse
op i gamle debatter (som det her udsprang af).

> Du skriver selv at omkring 1/8 af alle mænd er homoseksuelle, men du selv
> kun yderst sjældent har set mænd gå hånd i hånd.

Jar og? hvad er det du ikke forstår? (min pointe er at enten så har bøsser
ikke lyst til at gå hånd i hånd eller også frygter de at gøre det -
personligt tror jeg selv på den sidste - specielt når procentdelen er så
stor - det er så rent faktisk 12% - jeg havde læst forkert)

> Hvordan ved man så til en jobsamtale at vedkommende er homoseksuel?
> Skriver de det i deres CV? Opfører de sig homoseksuelt?

Det var en debat som mig en ven havde for ca et år siden - jeg kan ikke
huske så meget af indholdet udover at han nævnte at han kendte nogle stykker
som var blevet frasortet - jeg spørger ham gerne igen men - uhm - snakker
ikke så meget med ham mere - vi har vidst begge en del travlt med studie
osv. Men jeg tager den gerne op med ham når jeg har overskud :) og tid -

Og mht. hvordan det figurer så rent personligt angiver jeg da politisk
arbejde, udvalgsarbejde og evt produktioner på evt CV'er og portfolio. Der
vil det for mit vedkommende skinne igennem. Fx da jeg afleverede KOT
(Koordinerede Tilmelding) til mit studie angav jeg medlemsskab af LBL (samt
SFU) da man vidst kan få point på kvote to for medlemsskab af
organisationer...

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 11:59

- specielt når procentdelen er så
> stor - det er så rent faktisk 12% - jeg havde læst forkert)

Hvor har du læst det? Og hvordan kan man vide det?

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 13:25

> "peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message
> - specielt når procentdelen er så
>
> Hvor har du læst det? Og hvordan kan man vide det?

Jeg har linket til dig - oplys dig selv: læs hvad jeg skriver

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-05 15:43

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg har linket til dig - oplys dig selv: læs hvad jeg skriver
Gallup er ikke statistik.

Per V.

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 18:29

> Gallup er ikke statistik.

Man kan jo ikke blive ved med at betvivle kilder. Hvis nogle skriver noget
og bliver lagt på et seriøst site som oplysende om homoseksualitet. Sitet
bruges af LBL selv som referencekilde og man forsøger så vidt som muligt at
få nyudsprungene homoer til at læse sig kloge på hvad de træder ind i hvor
dette site også indgår i linksamlingen sammen med www.spring-ud.dk
Jeg er tildels ligeglad med hvad du syntes Gallup er - det er sagen
uvedkommende - jeg stoler på sites seriøsitet og er, også udfra egne
erfaringer, temmelig sikker på at de ikke skriver tilfældige tal men at
procentsatsen er angivet fair nok!

// peter

Fra : Ole Laursen

Dato : 01-10-05 17:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> "peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message
> - specielt når procentdelen er så

Tillad mig at gøre opmærksom på at 1/8 = 12,5%.

> Hvor har du læst det? Og hvordan kan man vide det?

Det undrer mig at du stiller spørgsmålstegn ved det. Vi fik da også at
vide i biologi i gymnasiet at det var omkring 10%. Sværere er det vel
heller ikke at finde ud af.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Paul

Dato : 01-10-05 20:07

Ole Laursen skrev:

> Det undrer mig at du stiller spørgsmålstegn ved det. Vi fik da også at
> vide i biologi i gymnasiet at det var omkring 10%. Sværere er det vel
> heller ikke at finde ud af.

Nå ja... Alt hvad man lærer i skolesystemet er jo kemisk renset for
politisk korrekte meninger, ikke sandt?

Meget af det skolesystemet lærer os er jo ikke ligefrem videnskabelige
kendsgerninger, men mest pseudotro præsenteret som fakta. Skolesystemet
er jo "demokratisk" styret og afspejler dermed "flertallets"
synkroniserede mening - ikke nødvendigvis virkeligheden.

Er du så også typen som tror på alt hvad du læser i aviserne og ser på TV?

M.v.h.

Paul

Fra : Ole Laursen

Dato : 02-10-05 16:25

Paul <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> writes:

> [...]
> Skolesystemet er jo "demokratisk" styret og afspejler dermed
> "flertallets" synkroniserede mening - ikke nødvendigvis virkeligheden.

Nu snakker jeg om min biologilærer i gymnasiet (gymnasielærere er til
orientering normalt videnskabeligt uddannet på et universitet) og ikke
folkeskolen, og kan du fortælle mig hvorfor i alverden de omkring 10%
skulle være forkert? Fordi du ikke ser dem i dine omgivelser? Kunne
det ikke netop hænge sammen med at de føler de er nødt til at skjule
eller undertrykke deres kærlighedsliv?

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Paul

Dato : 02-10-05 16:55

Ole Laursen skrev:

> og kan du fortælle mig hvorfor i alverden de omkring 10%
> skulle være forkert?

Fordi det lige så godt kan være 1% eller 20% - der er nemlig ikke ført
bevis for hvor stor en procentdel af befolkninger der er homoseksuel.

Det eneste vi ved med sikkerhed er at homoseksualitet eksisterer.
Hvorfor homoseksualitet eksisterer, hvad det skyldes, hvorfor det
udleves osv. mangler vi stadig at få et klart bevis for.

M.v.h.

Paul

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-10-05 17:51

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> wrote in message
> [...]
> skulle være forkert? Fordi du ikke ser dem i dine omgivelser? Kunne
> det ikke netop hænge sammen med at de føler de er nødt til at skjule

Sådan kan man jo forklare/bevise alting.

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-09-05 18:25

> [...]

> Jar og? hvad er det du ikke forstår? (min pointe er at enten så har bøsser
> ikke lyst til at gå hånd i hånd eller også frygter de at gøre det -

Det er jeg ikke sikker på kan opstilles så entydigt.

Det er sjældent at drenge går hånd i hånd som børn, sådan som piger gør - og
jeg tror derfor at drenge/mænds "behov" for dette er mindre, sådan helt
generelt.

mange hilsner

Fra : Ole Laursen

Dato : 01-10-05 17:36

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> writes:

> Det er jeg ikke sikker på kan opstilles så entydigt.
>
> Det er sjældent at drenge går hånd i hånd som børn, sådan som piger
> gør

Nu kan man jo heller ikke gøre det uden at blive beskyldt for at være
bøsse. Meget drengeleg involverer da en del kropskontakt.

> - og jeg tror derfor at drenge/mænds "behov" for dette er mindre,
> sådan helt generelt.

Tja, personligt sætter jeg da stor pris på at holde min quinde i
hånden når vi går, og så vidt jeg kan se gør det samme sig gældende
for de andre mænd jeg kender (med deres respektive kvinder, forståes).

Men det er da en meget sigende gestus, der er ikke meget at være i
tvivl om. Så det er ikke så mærkeligt hvis intolerante folk har svært
ved at snuppe det.

Alligevel kan jeg godt følge Peter i at det må være træls ikke at
kunne gøre en så naturlig ting uden at blive kaldt pervers stodder af
gamle damer eller overfaldt af machonarrøve hvis intensionen ikke er
at skilte med seksualiteten. Jeg er glad for at jeg ikke skal vogte på
enhver bevægelse jeg gør når jeg er ude med min kæreste.

Jeg kommer til at tænke på en historie vores sekretær fortalte om
hendes svigermor som ikke mere ville se et nyhedsprogram (på TV2 tror
jeg) fordi værten var sprunget ud som bøsse. Som vores sekretær sagde,
så havde svigermoren jo fem drengebørnebørn i præpubertetsalderen så
der var sådan set en pæn chance (omkring 47% så vidt jeg lige kan
regne ud hvis der ikke er nogen sammenhæng mht. arv og miljø) for at
en af dem stod i samme situation.

Der er da nogle der godt kunne trænge til lidt holdningsbearbejdelse.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Ole Laursen

Dato : 01-10-05 18:39

Ole Laursen <olau@cs.aau.dk> writes:

> [...]
> en af dem stod i samme situation.
>
> Der er da nogle der godt kunne trænge til lidt holdningsbearbejdelse.

Om ikke andet så for deres egen skyld, ville jeg have tilføjet.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-10-05 23:22

> Om ikke andet så for deres egen skyld, ville jeg have tilføjet.

Jamen det er vi da ganske enige om. Men det har ikke noget med lovgivning og
samfundets indretning at gøre. Dansk Folkepartis popularitet er et tydeligt
eksempel på, at man ikke kan lovgive sig ud af småborgerlighed og snæversyn.

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-10-05 22:17

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nu kan man jo heller ikke gøre det uden at blive beskyldt for at være
> bøsse. Meget drengeleg involverer da en del kropskontakt.

Jeg tror ikke, at børn i 3-5 års alderen tænker så meget over det - og jeg
har observeret den adfærd der (også).

mange hilsner

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 11:05

[CUT]
> Hvordan opstår frasortering af jobsamtaler pga. homoseksualitet?
[CUT]
Nåååh men opsøgte min ven trods min travlhed :) og her er en msn-log hvor
jeg er K# og min ven er Darwin:

K# - skriver komm.-opgave auto-message: sig lige til når du er online igen

Darwin (Offline) says:
Jeg er online?

K# - skriver komm.-opgave says:
hej

Darwin (Offline) says:
hey

K# - skriver komm.-opgave says:
kan du huske du engang nævnte at du kendte nogle bøsser der var blevet
frasorteret ved jobsamtale?

Darwin (Offline) says:
Ja

K# - skriver komm.-opgave says:
var det ikke hos DSB?

Darwin (Offline) says:
Jo

K# - skriver komm.-opgave says:
gider du fortælle historien igen?

Darwin (Offline) says:
De spurgte om man var homo .. "Ja".. Og så ikke mere.. Andet end, at man så
ikke får job

K# - skriver komm.-opgave says:
okay... der var ikke mere i det?

Darwin (Offline) says:
Hmm næh .. En er blevet fyret, fordi de fandt ud af det .. I [bynavn
slettet] måtte vi [K#: Darwin har selv arbejdet hos DSB] ikke fortælle, at
første manden var homo til nogen, da det er i mod DSB's politik

K# - skriver komm.-opgave says:
må jeg sige det her højt på en nyhedsgruppe?

K# - skriver komm.-opgave says:
hvis jeg indsætter censur på by

Darwin (Offline) says:
Ja gør da det ..

Darwin (Offline) says:
Men jeg kender ikke historierne til fulde.. Ham der blev fyret, ville jo
lægge sag an, og blev betalt for at holde kæft

Darwin (Offline) says:
Han var i tv i prideugen, hvor han fortalte sin historie - Uden at nævne
firmaet

K# - skriver komm.-opgave says:
kay... øhm - men nu laver du jo så den sammenhæng ingen kender - må jeg tage
det med?

Darwin (Offline) says:
ja

// peter

Fra : ThomasB

Dato : 29-09-05 17:19

> [CUT]
> [CUT]
> Nåååh men opsøgte min ven trods min travlhed :) og her er en msn-log hvor
> jeg er K# og min ven er Darwin:

Hvor er det bare synd for de homoseksuelle...

Fra : Paul

Dato : 29-09-05 18:03

peter hansen skrev:

> [CUT]
> Nåååh men opsøgte min ven trods min travlhed :) og her er en msn-log hvor
> jeg er K# og min ven er Darwin:

snip

> Darwin (Offline) says:
> Men jeg kender ikke historierne til fulde.. Ham der blev fyret, ville jo
> lægge sag an, og blev betalt for at holde kæft

Du ved godt hvad en "urban legend" (vandrehistorie) er for en størrelse,
ikk'?

Hvis DSB virkelig spørger alle ansøgere om deres seksuelle preferencer.
tror du så ikke nogen allerede ville have lagt sag an?

Specielt hvis det er en proud (pride) bøsse med integritet som ikke
lader sig spise af med betaling?

Det burde være ekstremt let at eftervise historien. Sørg for at komme
til jobsamtale og tag en diktafon med i inderlommen - så let er det at
be/afkræfte den historie.

Resten er jo bare gossip - og det køber jeg sgu ikke.

M.v.h.

Paul

Fra : peter hansen

Dato : 29-09-05 18:32

> snip

> Du ved godt hvad en "urban legend" (vandrehistorie) er for en størrelse,
> ikk'?

Jojo - hvor er relationen! - nej vent - uhm - det her bliver mit sidste
indlæg så det må du selv rode med.

> [...]
> be/afkræfte den historie.
>
> Resten er jo bare gossip - og det køber jeg sgu ikke.

Din egen hovedpine! - Dan (Darwin) arbejde sammen med begge to på en
DSB-Kiosk...

Fra : Paul

Dato : 29-09-05 22:22

peter hansen skrev:

> Jojo - hvor er relationen! - nej vent - uhm - det her bliver mit sidste
> indlæg så det må du selv rode med.

Skal der virkelig ikke mere til for at bekræfte min fordom om mange
(ikke alle) bøsser som værende overfladiske?

> Din egen hovedpine! - Dan (Darwin) arbejde sammen med begge to på en
> DSB-Kiosk...

Det her kommer sikkert bag på dig (excuse the unintended pun), men DSB's
kiosker ejes ikke af DSB. De er forpagtet af et firma i Århus, som
dermed er arbejdsgiver og står for ansættelsen.

M.v.h.

Paul

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-05 22:48

> Det her kommer sikkert bag på dig (excuse the unintended pun), men
> DSB's kiosker ejes ikke af DSB. De er forpagtet af et firma i Århus,
> som dermed er arbejdsgiver og står for ansættelsen.

Uhhh. Skal vi nu også blande fakta ind i debatten? Det tror jeg ikke, en
selvudråbt "stolt" svans (jaja, det er mindst to år siden, han sprang ud)
synes, er hensigtsmæssigt.

--
-Jens B.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 28-09-05 16:53

> [...]

> allerhøjst du modtager en tilbagemelding med afslag. Kort fortalt: man
> laver ikke miljøskadelig politik i en organisation hvis formål er stik

Formålet er jo netop det stik modsatte. Nemlig at lade begge parter forstå,
at vi skal se bag om problemet, og finde menneskene bag. De konservative
kristne skal se bag om homoseksualiteten og finde mennesket.
De "konservative" homoseksuelle skal se bag om den kristne og se mennesket.

Evner vi det, vil meget af den gensidige mudderkastning ophøre.

> [...]
> tvangsseksistisk samfund som er skræddersyet til heteroseksuelle. Helt
> fundamentale rettigheder mangler stadigvæk og det er blandt andet det som

For nogle drejer sagen sig om noget religiøst, f.eks. dem der ønsker at
kunne indgå ægteskab i kirken.

Men, hvilke rettigheder er det der mangler?

> Kirkens (og de religiøses) synspunkt er for mig fuldstændig ligegyldigt -
> for mig handler det om mine rettigheder til at bo og blive behandlet på
> samme måde som heteroseksuelle.

Rettigheder til at bo???

> Du har måske ret - LBL kæmper en kamp i retning af det jeg har nævnt
> ovenover - ligestilling og atter ligestilling af mennesker og det syntes
> jeg i grunden er fair.

Fair eller ikke fair. Det er sådan set ikke sagen. Der hvor jeg ser et
problem, er der hvor man bliver useriøs i sin argumentation, og et kig på
LBL's hjemmeside hvor der findes artikler rettet mod kristne/kirken,
bekræfter mig i den antagelse. Det samme gælder den anden vej, og jeg mener
det er et problem, at man ikke kan lade som om man er voksne mennesker, og
så tale seriøst sammen, og respektere hinanden - på trods af åbenlys
uenighed.

> [...]
> Ja fordi de homoseksuelle er jo faktisk dumme og hvem vil da leje et hus
> ud til dem. I mit øjemed er der lidt racisme over den der:

Øøøøhhh... Prøv at læse hvad jeg skriver inden du kalder mig racist.
Faktisk er det det missionske ægtepar der lader et homoseksuelt par flytte
ind i deres hus.

> [...]
> i bedste velgående: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=398696 -
> dog vil jeg henvise til Lederen selvsamme dag i selvsamme avis.

Tager jeg helt fejl, eller har du et problem med at læse?
Når jeg ændrede det homoseksuelle par til at være kvinder, skyldes det netop
ønsket om at kunne behandle parret så retfærdigt som muligt. Noget jeg
opdagede at jeg havde svært ved når der var tale om mænd.

Det er muligt du så stadig mener jeg er racist, men så er det i givet fald
fordi jeg diskriminerer bøsser på en sådan måde at jeg ikke ønsker at svine
dem til - noget jeg egentlig godt kunne forestille mig var tilfældet i din
begrebsverden, hvor du for alt i verden ønsker at blive behandlet på samme
måde som nogen du for alt i verden ikke ønsker at blive sammenlignet med.
Distancerer man sig fra at svine bøsser til er det også diskriminerende.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er man i din verden en diskriminerende
racist hvis man ikke er bøsse.

Men trøst dig - der er ikke indbygget læsepligt for min bog

Mvh

Lars

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 17:54

Heh - det kræver efterhånden en lang skærm at læse igennem og før jeg
smutter efter junkfood:

> [...]
> konservative kristne skal se bag om homoseksualiteten og finde mennesket.
> De "konservative" homoseksuelle skal se bag om den kristne og se

Ja okay - da jeg læste om det såkaldte uheld og din holdning til bøsser så
triggede det måske lidt mere i mig end hvad godt var :)

> Evner vi det, vil meget af den gensidige mudderkastning ophøre.

Kampen er som sådan ikke ens - den ene pol kaster med mudder efter den anden
på hvert sit grundlag - hvis du spørger mig hjælper det fælles forum ikke -
jeg tror det er forsøgt opnået før men pøj pøj alligevel :)

> For nogle drejer sagen sig om noget religiøst, f.eks. dem der ønsker at
> kunne indgå ægteskab i kirken.
>
> Men, hvilke rettigheder er det der mangler?

Hvis du spørger mig er der en masse små kampe. Personligt er jeg først
tilfreds når jeg kan fortælle mine venner at jeg er homoseksuel og de så
samtidig siger 'hvorfor siger du det? jeg går da heller ikke og siger at jeg
er heteroseksuel'
Men den politiske dagsorden har en selvstændig kamp og kampen på gaden er
også relevant. Ligeså er den private kamp, fx job, adoption, kunstig
befrugtning, giftemål osv.

> Rettigheder til at bo???

Jeg skrev det lidt i sammenhæng med at man kom til at lade homoseksuelle bo
på gården - hvis man ikke engang kan få lov til at leje en lejlighed i samme
dur som heteroseksuelle så er den lidt gal.

> [...]
> mener det er et problem, at man ikke kan lade som om man er voksne
> mennesker, og så tale seriøst sammen, og respektere hinanden - på trods af

Det er jo klart at det her er en gammel kamp. LBL er en organisation der vil
fremme de homoseksuelles rettigheder og hellere end gerne i en aliance med
ligestillede - fx partier der ønsker fælles valgkamp. Hvis den kristne tro
kan gå på kompromis er jeg da sikker på at LBL også kan så længe det
overholder LBLs formålsparagraffer.

> Øøøøhhh... Prøv at læse hvad jeg skriver inden du kalder mig racist.
> Faktisk er det det missionske ægtepar der lader et homoseksuelt par flytte
> ind i deres hus.

Jeg svarede vidst på dette lige i starten :)

> [...]
> netop ønsket om at kunne behandle parret så retfærdigt som muligt. Noget
> jeg opdagede at jeg havde svært ved når der var tale om mænd.

Jaja... men jeg tager den alligevel lidt tæt. Jeg forstår godt den gode
mening men - uhm - jeg bliver alligevel frasorteret fordi skribenten syntes
jeg er 'anderledes' (godt nok til fordel for det bedre men alligevel)

> [...]
> diskriminerende.
>
> Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er man i din verden en diskriminerende

Jeg kritiserede LBL i min afsluttende eksamensopgave for at være for slatne
rent politisk. Jeg hældte fordomme ned over dem og bad dem tage stilling -
mest af alt klandrede jeg dem for ikke at tage politisk parti og gøre noget
på den front. Jeg fik et svar tilbage som lød i retningen af:

det er let at stå uden for at skyde ind. Når man ikke kender situationen er
man enormt visionær og vi kæmper internt for at fjerne alle disse angreb.
Når alt kommer til alt er det hele et spørgsmål om oplysning, oplysning og
atter oplysning og når det så er gjort så vil man også indse at vi kæmper på
den rigtige måde. Derfor er det kedeligt når folk henvender sig og med
nemhed skyder løs til højre og venstre - men det er altså nemmere sagt end
gjort for oftest hænger det ikke sammen som de tror det gør.

Min pointe er lidt at det er sgu let nok at skubbe til det som andre har
bygget op og man skal gå meget forsigtigt til værks hvis man derind hvor der
kæmpes. Grunden til min udtalelse er såre simpel: du vil ikke skrive om
bøsser fordi dem væmmes du af - og nej! det er ikke specielt hyggeligt at
læse at folk væmmes af en. Jeg har da præcis de samme forudsætninger som fx
din bedste ven måtte ha (i principppet) - jeg er studerene på uni i aarhus,
jeg har gennemført min første uddannelse og lever et normalt liv som
23årige... og så væmmes du pga min seksuelle gøren i sengen som udgør en så
minimal brøkdel af mit daglige liv - hvis du havde gået i min klasse havde
du sikkert sagt for dig selv 'ham vil jeg ikke være ven med'. Se det er
problematisk i mine øjne. Måske er racisme det forkerte ord men et fravalg
på grundlag af noget som du i princippet aldrig vil være en del af foruden
du selv spørger ind til det, er problemtatisk. Jeg holder mine historier for
mig selv som jeg forventer at heteroseksuelle også gør det... men jeg
sortere da ikke de heteroseksuelle fra selvom jeg da udemærket godt ved
hvordan de laver lagengymnastik.

> Men trøst dig - der er ikke indbygget læsepligt for min bog

Næææh - jeg har skam også travlt med mit studie og nu vil jeg smutte efter
pizza hos den lokale... :)

> Mvh
>
> Lars

// peter

Fra : Lars Poulsen

Dato : 28-09-05 18:46

> [...]

> anden på hvert sit grundlag - hvis du spørger mig hjælper det fælles forum
> ikke - jeg tror det er forsøgt opnået før men pøj pøj alligevel :)

Det er sådan set heller ikke et fælles forum jeg er ude efter. Det tror jeg
er en utopi, dertil står parterne alligevel for langt fra hinanden. Men mit
håb er at kunne videregive et budskab om, at det er mennesket der er det
vigtigste, ikke hvad det gør eller tror.

> Jeg skrev det lidt i sammenhæng med at man kom til at lade homoseksuelle
> bo på gården - hvis man ikke engang kan få lov til at leje en lejlighed i
> samme dur som heteroseksuelle så er den lidt gal.

"Uheldet" er jo også set fra ægteparrets synspunkt, at de kommer til at lade
nogen bo i deres hus som de ikke kan forholde sig andet end negativt til.
Spændingerne opstår når de to forskellige parter bliver tvunget til at
fungere sammen.

> [...]
> mening men - uhm - jeg bliver alligevel frasorteret fordi skribenten
> syntes jeg er 'anderledes' (godt nok til fordel for det bedre men

Det er lige præcis her den tilter. DU bliver ikke frasorteret!!! Det er ikke
DIG jeg "væmmes" ved. Det er en lille bitte isoleret del af en seksuel
orientering - som så tilfældigvis er din - jeg har et problem med. Jeg er
helt på det rene med at homoseksuelle laver meget andet end
"lagengymnastik", ligesom hetero'er laver meget andet.
Det ubehagelige er for mig ikke den homoseksuelle, men en lille del af det
den homoseksuelle gør. Jeg har faktisk en meget god ven der er homoseksuel
(som af forskellige årsager ikke kan bruges som "model" til mine personer).

> Næææh - jeg har skam også travlt med mit studie og nu vil jeg smutte efter
> pizza hos den lokale... :)

Velbekomme :)

Mvh

Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-05 18:59

> Men mit håb er at kunne videregive et budskab om, at det er
> mennesket der er det vigtigste, ikke hvad det gør eller tror.

Du er helt galt på den. Det eneste vigtige er, hvad mennesker gør (ved
hinanden). Alt andet er rene spekulationer, der kun kan have akademisk
interesse.

--
-Jens B.

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 19:07

[CUT]
> [...]
> "lagengymnastik", ligesom hetero'er laver meget andet.
> Det ubehagelige er for mig ikke den homoseksuelle, men en lille del af det

Jeg går udfra at det er sexlivet du henviser til uden at skrive det direkte.
Men hvorfor går det dig på? - det er da en underlig hovedpine at få når du
ikke engang er en del af den. Homoseksuelle gør som heteroseksuelle: holder
det private for dem selv.
Men har jeg forstået det korrekt hvis jeg siger det svarer til at jeg ikke
kan li' det heteroseksuelle mænd gør ved deres kvindelige kærester?
Personligt tænker jeg ikke hvordan mine mandelige heteroseksuelle har sex -
og det kommer ihvertfald ikke på tværs af mine holdninger til dem eller Jer
heteroseksuelle som race.
I mine øjne er det altså en underlig forbi at ha' og jeg er temmelig sikker
på at den er kulturelt betinget...

> Velbekomme :)

Studentermad i nøddeskal :)

Fra : Lars Poulsen

Dato : 28-09-05 19:39

> Jeg går udfra at det er sexlivet du henviser til uden at skrive det
> direkte.

Jeps

> Men hvorfor går det dig på? - det er da en underlig hovedpine at få når du
> ikke engang er en del af den. Homoseksuelle gør som heteroseksuelle:
> holder det private for dem selv.

Det går mig heller ikke på. Jeg har bare voldsomt vanskeligt ved at
identificere mig med det.

> Men har jeg forstået det korrekt hvis jeg siger det svarer til at jeg ikke
> kan li' det heteroseksuelle mænd gør ved deres kvindelige kærester?

Det er lissom det jeg har forsøgt at sige hele tiden, så ja.

> Personligt tænker jeg ikke hvordan mine mandelige heteroseksuelle har
> sex - og det kommer ihvertfald ikke på tværs af mine holdninger til dem
> eller Jer heteroseksuelle som race.

Det gør jeg sådan set heller ikke. Men det jeg har hørt fra homoseksuelle
mænd, bryder jeg mig ikke om.

> I mine øjne er det altså en underlig forbi at ha' og jeg er temmelig
> sikker på at den er kulturelt betinget...

Der er heller ikke tale om en fobi. Blot en konstatering af at her er der
noget jeg ikke kan lide. Jeg lider heller ikke af hvidløgsfobi, men jeg kan
ikke fordrage skidtet.

Hvad mener du i øvrigt med at det skulle være kulturelt betinget?

Mvh

Lars

Fra : peter hansen

Dato : 28-09-05 20:43

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Jeps

> Det går mig heller ikke på. Jeg har bare voldsomt vanskeligt ved at
> identificere mig med det.

Du behøves da heller identificere dig med det - det gør jeg som sådan heller
ikke - det må folk selvom. Til gengæld er jeg tvangsindlagt til at opleve
heteroseksuelle kærestepar holde hinanden i hånden og kysse overalt... måske
man bliver lidt imun :)

> Det er lissom det jeg har forsøgt at sige hele tiden, så ja.

> Det gør jeg sådan set heller ikke. Men det jeg har hørt fra homoseksuelle
> mænd, bryder jeg mig ikke om.

ja okay - jeg har vidst gjort min pointe klar :)
Det kan vidst blive ved i en uendelighed...

> [...]
> kan ikke fordrage skidtet.
>
> Hvad mener du i øvrigt med at det skulle være kulturelt betinget?

Uhm - jeg er ret sikker på at fx grunden til at mange forældre ikke kan tåle
at høre sandheden og måske nægter at deres søn springer ud som bøsse, evt
smidder ham ud (som ikke er helt unormalt), ikke er begrundet i et had til
sønnen men en frygt eller produkt af omverdens synspunkt heraf. Altså hvis
forældre elsker deres søn før han springer ud må de givet vis også elske ham
bagefter og det der så gør at mange forældre ikke kan acceptere det er
omverdens syn på dette (som påvirker forældrene).
Lidt det samme her: hvis vi alle levede i et samfund der accepterede
homoseksuelle og gav dem rettigheder som heteroseksuelle så tvivler jeg da
stærkt på at forældre ville nægte kendskab til deres søns seksuelle
orientering. Det er, hvis du spørger mig, kulturen der bestemmer forældrenes
reaktion.
Heldigvis ser vi en skiftende kultur og en større accept. Mange danskere har
ikke så meget mod homoseksualitet mere og derfor er det heller ikke så stort
et problem længere at opnå accept blandt fx forældre (selvom det på alle
områder burde være ligegyldigt hvad omgivelserne tænkte).

Jeg sprang ud for to år siden. Min mor har lagt samtaler om mit personlige
liv på is indtil for en måned siden hvor hun havde fortalt det til resten af
hendes familie. Hun mødte accept både blandt familie og venner og jeg tror
hun blev temmelig overrasket over ikke at møde modstand. Jeg er sikker på
det er de positive tilbagemeldinger der har gjort at hun på ingen måde har
noget imod at snakke med mig om personlige forhold. Hun spørger til min
kæreste og er interesseret som aldrig før :) - jeg er sådan set ligeglad med
hvordan og hvad der skal til - jeg syntes det er lidt underligt at kulturen
omkring bestemmer forholdet men faktum er at det trodsalt går godt :)

// peter

Fra : Lars Poulsen

Dato : 29-09-05 09:20

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse