Metroseksuelle mænd
Fra : Zeki

Dato : 18-09-05 00:27

Jeg kunne godt tænke mig at høre kvindernes syn herinde på metroseksuelle
mænd.

Har du erfaring med at date, eller være i et forhold, med én? Eller kender
du typen?

Hvad tænder dig/tænder dig af ved dem?

Er den metroseksuelle mand fremtidens ideal?

Lidt blandede opfattelser:

Fra Dansk Sprognævn:

" Metroseksualitet (2003): det at en heteroseksuel mand lader sig inspirere
af livsstilen blandt homoseksuelle i storbyen.
På den anden side af Atlanten taler man om "metroseksualitet", hvilket
dækker over, at metropolernes mænd bruger mere og mere tid foran spejlet og
skæver til bøssemiljøet for mode- og stiltips. Tendensen er så tydelig, at
den har fået et navn, 'metroseksualitet', som dækker over gruppen af unge
storbymænd, der har penge på lommen og tid til at bruge dem - på sig selv.
Den metroseksuelle mand er så at sige modstykket til The Marlboro Man."
http://www.dsn.dk/nfs/2004-1.htm

Fra 'Dagens Medicin':

"Trendspottere mener at have identificeret den såkaldt metroseksuelle mand -
et begreb, der dækker over den veluddannede storby-han, der tør udfordre de
vante kønsroller, og som gerne adopterer kvindelige vaner og uvaner, uden at
han føler, at han sætter sin maskulinitet over styr. »Det mest
karakteristiske ved den måde, kønsrollerne har udviklet sig på de
seneste årtier, er, at kønnene har nærmet sig hinanden, så mænd og kvinder i
vid udstrækning både kan og gør mange af de samme ting. På samme tid er
spændet inden for de to køn blevet udvidet, så der for mændenes vedkommende
både er plads til hanbavianen med den ekstreme maskuline adfærd og den
moderne mand, der et langt stykke af vejen har taget traditionelle
kvindeværdier til sig,« siger Svend Aage Madsen, chefpsykolog på
Rigshospitalets Klinik for Psykologi "
http://www.dagensmedicin.dk/art.asp?ID=3047

R.Rasmussen fra 'Kommunikationsforum':

"Den metroseksuelle mand er død. Ved dødstidspunktet var den metroseksuelle
mand iført sarong og guldørering. Han blev identificeret på sit
karakteristiske botoxsmil og glatbarberede bryst. Ved dødstidspunktet var
metromand samboende med citygirl, og han efterlader sig en komplet samling
af cremer fra Jean Paul Gaultier samt skødehunden Coco [...] Hvis
metromanden er død så må hans arvtager utvivlsomt være den retroseksuelle
mand. Forskellen på metroen og retroen er slående. Hvor den forfængelige
metroseksuelle mand nærmest definerede sig gennem natcreme, så er den
retroseksuelle mand bange for natcreme. Meget bange, endda. Men man må ikke
forveksle retromanden med den klassiske mandschauvinist af Flemming
Fadøls-kaliberen. Retromanden er nok en moderne mand, men han kender i
modsætning til metromanden ikke forskel på "chai" og "moccachino". Og han
har det faktisk fint med sin uvidenhed på dette punkt. "
http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=11787

Niels Ulrik Sørensen, Danmarks Pædagogiske Universitet:

" De metroseksuelle mænd befinder sig forrest i seksualitetens og kønnets
forandringsproces. Det er noget af en balanceakt. På den ene side skal deres
kroppe bearbejdes, omformes, modelleres. På den anden side skal de undgå at
blive opfattet som feminiserede og homoseksualiserede. "
http://www.dpu.dk/site.asp?p=6647&newsid1=2317

Mvh
Zeki

Fra : Mette

Dato : 18-09-05 11:48

"Zeki" <Zeki@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du typen?
>
> Hvad tænder dig/tænder dig af ved dem?
>
> Er den metroseksuelle mand fremtidens ideal?

Jeg har datet nogle få metroseksuelle og jeg fandt, at selvom de nok var
lækre at se på, så var det tydeligt, at de havde en kærlighedaffære. Ikke
med mig, men med sig selv og spejlet. En mand, der bruger timevis på
badeværelset og får ordnet negle og barberer sine brysthår tænder mig helt
af. Måske er resultatet lækkert, men der er noget ucharmerende narcissistisk
over denne voldsomme krops- og selvoptagethed, som jeg ikke kan forlige mig
med.
Naturligvis gør det ikke noget, at en mand er opmærksom på, at næsehårende
ikke kan flettes, eller at tåneglende ser pæne ud, men en MAND, hviler nok i
sig selv til ikke at definere sig selv udfra sit glatte udseende. En mand
bør definere sig selv udfra sin personlighed og handlekraft - ikke ud fra
det rigtige jakkesæt eller de "produkter" han smører i ansigtet hver morgen.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 13:41

On Sun, 18 Sep 2005 12:47:39 +0200, "Mette" <Mette@dk> wrote:

> [...]
>over denne voldsomme krops- og selvoptagethed, som jeg ikke kan forlige mig

Sådan har vi mænd haft det med kvinder, siden ruder konge var knægt.
Hele hemmeligheden er, at den metroseksuelle mand er opfundet for at
give kvinderne igen med samme mønt. Så kan I lære det :D

/Alex

Fra : Zeki

Dato : 18-09-05 13:59

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Hele hemmeligheden er, at den metroseksuelle mand er opfundet for at
> give kvinderne igen med samme mønt.

Ih ja, så visse mænd barberer ben og plukker øjenbryn blot for at "give
igen"? Med hvilket formål? Mænd vil da generelt foretrække en kvinde med
pæne negle, barberede ben, flot hår, make-up og nederdel frem for en Anja
Andersen klon i jogging tøj. Men vil kvinder generelt hellere have den
polerede og cremede David Beckham type, frem for Marlboro manden? Det er jo
spørgsmålet.

Mvh
zeki

Fra : Anita

Dato : 18-09-05 14:27

Zeki <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev:
> [...]
> generelt hellere have den polerede og cremede David Beckham type,
> frem for Marlboro manden? Det er jo spørgsmålet.

Jeg er ikke typen som er specielt forfængelig. Jeg går ikke med make-up og
bruger ikke timer på badeværelset hver dag. Jeg redder mit (lange) hår og så
er det vel stort set det.

Jeg tror, jeg ville have svært ved at forstå en mand, som ville gide
tilbringe så lang tid med at smukkesere sig. Så hellere det naturlige look.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 15:24

On Sun, 18 Sep 2005 14:59:28 +0200, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

> [...]
>polerede og cremede David Beckham type, frem for Marlboro manden? Det er jo

Nej, det er ikke spørgsmålet Zeki!
Spørgsmålet er derimod om man ved hvad dette er:
http://www.leksikon.org/art.php?n=1233

/Alex

Fra : Zeki

Dato : 18-09-05 17:06

> Spørgsmålet er derimod om man ved hvad dette er:
> http://www.leksikon.org/art.php?n=1233

Et venstreorienteret uneutralt leksikon?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-09-05 17:14

Zeki wrote:

> Et venstreorienteret uneutralt leksikon?

Fulgte du linket?

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 18:52

On Sun, 18 Sep 2005 18:05:34 +0200, "Zeki"

>Et venstreorienteret uneutralt leksikon?

Så får du den fra wikipedia, hvis du bedre kan kapere det:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

Men et eller andet sted tror jeg det er spildte kræfter, for der er
intet der tyder på at du bliver klogere ved at læse om ironi.
Er du ikke hvad man kalder en træmand?

/Alex

Fra : Zeki

Dato : 18-09-05 21:46

> [...]

> Men et eller andet sted tror jeg det er spildte kræfter, for der er
> intet der tyder på at du bliver klogere ved at læse om ironi.

Hvem er da dummest? Idioten, eller ham som ikke er "klog" nok til at forstå
idioten?

Mvh
Zeki
PS: Jeg var selv ironisk, men den fangede du så ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 22:00

On Sun, 18 Sep 2005 22:45:47 +0200, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>Hvem er da dummest? Idioten, eller ham som ikke er "klog" nok til at forstå
>idioten?

Who gives a fuck? Bare man har det sjovt

>PS: Jeg var selv ironisk, men den fangede du så ikke.

Nope. Hvilket leksikons definition benyttede du dig lige af der?

Fra : Samsara67

Dato : 18-09-05 21:47

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Men vil kvinder generelt hellere have den polerede og cremede
> David Beckham type, frem for Marlboro manden? Det er jo spørgsmålet.

Nej, ikke generelt - det kommer helt an på, hvad der gemmer
sig under overfladen.

Jeg synes både Beckham og Marlboro-manden er lækre og ville
formentlig have meget svært ved at vælge mellem dem (hvis jeg
altså alene skal tænke på det ydre).

Venligst
Samsara67

Fra : PerX ...

Dato : 21-09-05 14:48

In article <SwdXe.68133$Fe7.229531@news000.worldonline.dk>, zeki@
[fjerndette]tiscali.dk says...
> [...]
> polerede og cremede David Beckham type, frem for Marlboro manden? Det er jo

Jeg så et fantastisk interview med Sandra Bullock (som jeg iøvrigt ikke
finder tiltrækkende :) som sagde at det da var kvinder som skulle
smukkesere sig, mænd skulle bare kommer som de var og en lille ølvom var
ikke i vejen - sådan ! *g*

Fra : ThomasB

Dato : 23-09-05 05:53

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finder tiltrækkende :) som sagde at det da var kvinder som skulle
> smukkesere sig, mænd skulle bare kommer som de var og en lille ølvom var

Så nu ser du alle hendes film

Fra : PerX ...

Dato : 26-09-05 01:51

In article <43338a35$0$49020$14726298@news.sunsite.dk>,
usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk says...

> Så nu ser du alle hendes film

Ikke helt, jeg syntes ikke hun er specielt god eller smuk - såååå.... :)

Fra : ThomasB

Dato : 26-09-05 15:28

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> Ikke helt, jeg syntes ikke hun er specielt god eller smuk - såååå.... :)

Det er hun heller ikke, men hun er karismatisk!

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-05 13:55

> Så kan I lære det :D

Det er vist at smide perler for svin.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : PerX ...

Dato : 21-09-05 14:44

In article <nvnqi1dnt215tuu438ad4ggttotgs7qlh9@4ax.com>, Alex Linaa
<www.linaa.com> says...

> Sådan har vi mænd haft det med kvinder, siden ruder konge var knægt.

Ikke alle mænd skal du se ;)

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-05 07:17

"Zeki" <Zeki@dk> wrote in message

> [...]
> at
> blive opfattet som feminiserede og homoseksualiserede. "

Trine i "Radiserne" siger at hun holder af menneskeheden, det er blot de
enkelte mennesker der altid går hende på nerverne.

Metrosex er om at være gode venner med alle, dvs ingen.

Men EU har været fremragende pioner mht at få små veluddannede børneflokke
og ikke føde som rotter.

På sin vis er bøsser en åndsadel i denne vigtige udvikling.

" Bøsser er helt OK - så bliver der flere piger til os
andre. Simon Spies(sexglad, rejsebureau-konge)

x2 Fairies: Nature's attempt to get rid of soft boys by
sterilizing them. F.Scott Fitzgerald

x2 Monks, nuns, long-term spinsters and bachelors and permanent
homosexuals are all, in a reproductive sense, aberrant. Society has bred
them, but they have failed to return the compliment. Desmond Morris

X2 Bøsser: Naturens forsøg på at slippe af med de bløde drenge ved
at sterilisere dem. Scott Fitzgerald

X2 Homoseksuelle mænd forfølger mig ikke, helt ærlig. Jeg udsender
ikke de rigtige dufte. Kenneth Branagh

X2 Hvis du virkelig ønsker at såre dine forældre, og du ikke har
mod til at blive homoseksuel, er det mindste du kan gøre, at blive kunstner.
Kurt Vonnegut

X2 Man kan ikke bevise at man ikke er bøsse. Hvad kan man gøre,
undlade at sutte en fyr. Nonn MacDonald

x2"Mennesker som har en lav selvopfattelse, har tilbøjelighed til at klynge
sig til deres eget køn, fordi det er mindre skræmmende Clara Thompson"

X22 De stakkels homoseksuelle ... de har erklæret krig mod naturen,
og nu kræver naturen en frygtelig straf [aids]. Patrich Buchanan

X22 Gud forbyde, at en heteroseksuel mand skal anerkende, at der kan
være nydelse forbundet med hans anus. Phil Hartman

X22 Hvis alle mennnesker med det mindste spor af homoseksuelle træk,
sammen med dem som først og fremmest er homoseksuelle, blev elimineret fra
befolkningen i dag, er der ingen i dag, er der ingen grund til at tro, at
fordelingen af homoseksuelle i den næste generation ville blive væsentligt
reduceret. Det homoseksuelle har været en signifkant del af menneskelig
seksuel aktivitet lige siden tidernes morgen, først og fremmest fordi det er
et udtryk for evner, der er basale i det menneskelige dyr. Fra "Dr. Kinsey
og the Institute for Sex Research" af Wardell B. Pomeroy

X22 Hvis du er seksuelt grænsesøgende, så tror jeg ikke, at
heteroseksualitet vil udelukke dig fra at prøve alt det, der er derude.
Hugh Hefner (Playboys stifter og chef i 50 år)

X22 Kærligheden, som ikke tør sige sit navn, er blevet neurosen, som
ikke ved, hvornår den skal holde kæft. Time Magazine (om
homosexualitet som Oscar Wilde i sin retssag kaldte "The love that cannot
speak its name")

X22 Kærligheden, som tidligere ikke turde sige sit navn, er nu
blevet hæs af at skrige. Robert Brustein

X22 Postumus, vil du virkelig tage dig en kone?.....Er det ikke
bedre at sove med en smuk dreng? Drenge skændes ikke med dig hele natten,
eller plager dig om små gaver, mens du er på arbejde, eller beklager sig
over, at du ikke lever op til deres forventninger, eller forlanger mere
smægtende passion. Juvenal

x22 Problemet i dette land (USA) ,at folk tror, at homoseksuelle
knepper og heteroseksuelle forelsker sig, hvilket er en lodret løgen. Boy
George

X22 The world dictates that heteros make love, while gays have sex.
Boy George

x2Bø Der er tre køn i denne verden: mænd, kvinder og præster. Sydney
Smith

x2bø Der findes tre forskellige slags pianister: jødiske pianister,
homoseksuelle pianister og dårlige pianister. Vladimir Horowitz

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 19-09-05 15:49

Zeki wrote:
> [...]
> mænd.
>
> Har du erfaring med at date, eller være i et forhold, med én? Eller kender

Gør vi ikke alle det?

> Hvad tænder dig/tænder dig af ved dem?

Jeg synes at de er klamme, men jeg bryder mig generelt ikke om mennesker
der bruger så meget tid på deres udseende. Der er forskel på at være
velsoigneret og være lapset og det er præcis det signal de sender. Jeg
ved ikke hvad der er grunden til at nogle, mænd som kvinder, bruger så
meget tid foran spejlet, at de glemmer hvad der er det væsentlige. Måske
de prøver at skjule noget bag en perfekt facade. Det er altid sørgeligt
når folk ikke tør stå ved sig selv.

> Er den metroseksuelle mand fremtidens ideal?

Det håber jeg virkelig ikke.

Marianne Feddersen

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-09-05 17:02

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message
> [...]
> meget tid foran spejlet, at de glemmer hvad der er det væsentlige. Måske
> de prøver at skjule noget bag en perfekt facade. Det er altid sørgeligt

Helt enig! Mit liv er for kort til folk, der bruger mere tid på at lægge
makeup end at læse avis.

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-09-05 17:06

Marianne Feddersen wrote:

> Jeg
> ved ikke hvad der er grunden til at nogle, mænd som kvinder, bruger så
> meget tid foran spejlet, at de glemmer hvad der er det væsentlige.

De har måske andre værdier og holdninger til, hvad der er væsentligt.
Det væsentlige for dem kunne være at blive beundret.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 26-09-05 07:26

Er det ikke blot et moderne og accepteret(?) udtryk for narcissisme?
/K