SØGER ET GODT RÅD
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 14-01-01 13:57

Hej allesammen i NG

Jeg skal til at købe en ny computer.

En AMD 1000mhz på et bundkort der hedder ASUS A7V
Ram 256MB 133mhz sdram
Der skal også et nyt grafikkort i svinet, går og tænker på hvilket det skal
været ???

Har næsten bestemt mig for at det skal værer følgende:
ASUS V7700 Geforce 2 GTS 32MB DDRram

Mit spørgsmål er om dette er en god sammen sætning eller kan jeg
risikeret at løbe ind i problemer...???

Er ASUS geforce 2 MX Bedre en ovenstående

PS. Er der ikke noget med at man skal have korretk antal volt til dette kort
via bundkortet....???

Håber på at modtaget ærlige og seriøse svar til dette indlæg..

Takker mange gange.

Jesper

Fra : SoS

Dato : 14-01-01 14:26

"Jesper Lauridsen" <jnl@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| via bundkortet....???
|

| Håber på at modtaget ærlige og seriøse svar til dette indlæg..

MX kortene er billigudgaven af GeForce2, så det er altså *ikke* bedre !
Og med hensyn til spændingen til kortet så skulle alle nyere bundkort gerne
understøtte agp specificationerne. Du burde altså ikke løbe ind i problemer.
Og med den maskine kommer spillene til at flyve

SoS

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-01-01 14:55

> En AMD 1000mhz på et bundkort der hedder ASUS A7V
> Ram 256MB 133mhz sdram

Jeg kan ikke anbefale det nævnte bundkort. Dem jeg kender der har købt det
har kun haft problemer med det, bl.a. problemer med at finde harddiske i
dos, når både ata66 og ata100 kontrolleren bruges. Bundkortet er gammelt og
ikke så fremtidssikret som Soltek 75KAV der bl.a. har integreret ATA100
kontroller (læs, ctrl. der virker), understøtter 266 MHz FSB på nyere
t-birds samt en smart redstorm overclocker der selv indstiller kortet til at
køre hurtigst muligt med de givne komponenter. Kortet er desuden kendt for
at være klippestabilt. Hertil kommer at det kun koster 1150, mens a7v koster
op mod 1400-1500 kr.

mvh.
Thomas Thorsen

Fra : Lars Rohde

Dato : 14-01-01 18:43

Jeg har nöjagtig den samme kombination (Asus V7700 Deluxe) og har
overhovedet ingenproblemer. Du skal blot sörge for at bruge den sidste ny
Bios (1005c) og endelig huske at installereden nyeste Promise ultra ata
100-driver - saa gaar den bare derudaf.
Iövriget er det en god investrering at köbe märke-ram, altsaa ingen billige
no-name chips. Dermed kan man spare sig mange ellers uforklarlige problemer.
Go fornöjelse
Lars

Fra : Mogens Johansen

Dato : 14-01-01 20:32

har samme kombination dog kun med en 900 mHz. Min maskine "flyver" nærmest
og mine spil kan jeg køre i højeste opløsning/farve uden problemer. Ultra
ATA 100 controlleren virker iøvrigt ganske udmærket. Men det kan være lidt
svært at greje den i starten

Mogens

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-01-01 17:50

A7V ATX Socket A / VIA KT133 / 5PCI-1AGP / IDE66 & IDE100 1.435 kr.
SL-75KAV-X ATX Socket A / VIA KT133A / 5PCI-1ISA-1AGP / IDE100 1.145 kr.

Hvorfor betale næsten 300 kr mere for et bundkort som ikke understøtter 266
MHz DDR FSB ??

OG Ikke har ATA100 integreret i chipsæt ?

så man skal installere bios og drivere i hoved og røv?

jeg fatter ingenting??? tag jer da sammen! Solteks løsning er rost af alle
og har næsten et år mindre på bagen, og med den fart udviklingen har er det
fandme meget!

Thomas

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-01-01 18:00

her er lidt til at underbygge som jeg fandt i en anden NG:

--- snip

subj.: A7V igen igen

Hej alle
jeg faldt over dette i tråden
klip
først i 1005A, under boot other device, hvor man vælger ata100 og sætter den
som nummer 1. <<<
Jeg har bios 1005C og kan jeg ikke vælge ata100 i første menu, altså som nr.
1 - den kommer i 4. - skal jeg disable alt andet?

Nå, men har nu prøvet stort set alle biosmuligheder omkring boot-up - uden
held. Det lidt interessante er, at hvis jeg bruger det "nye" kabel og
forbinder diskene til promise"soklerne" og så booter på en windows cd-rom,
så kan man godt "se" diskene, men ikke om den vil boote hverken i winMe
eller win2k.
Jeg er klar over, at man skal have nyeste driver til promisecontrolleren på
diskette i forbindelse med installation af win2k, men det ændrer ikke så
meget. Jeg skulle jo gerne nå til bootmenuen og vælge mellem systemerne, men
får kun meddelelsen NON SYSTEMDISK.
Hvis nogen finder de vise ord vil de falde på et godt sted.
Lene

Fra : peet dk

Dato : 14-01-01 14:15

| Mit spørgsmål er om dette er en god sammen sætning eller kan jeg
| risikeret at løbe ind i problemer...???
nej, hvis du har penge til det er det nok det bedste. Hvis altså ikke du har
$$$ til et geforce2 ultra
| Er ASUS geforce 2 MX Bedre en ovenstående
nej
| PS. Er der ikke noget med at man skal have korretk antal volt til dette
kort
| via bundkortet....???
nej, ikke med dit system. Der med "gamle" systemer b.la. nogle k6-2
systemer. Men sørg for at få dig en strømforsyning godkendt til athlon
systemer, nok en 300 W eller sådan noget.