Færdigblandinger i bagemaskine?
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 09:59

Det lykkedes mig at få fat i en Melissa bagemaskine i Fakta, selv om der
ikke var åbent om søndagen. Mandag var jeg vax og nu står uhyret i
køkkenet. jeg skal selvfølgelig prøve alle de opskrifter der er i
brugsvejledningen, men det ville nu alligevel være praktisk, om man kunne
smide en færdigblanding i gabet på den. Måske mangler man een eller flere
ingredienser, eller også kommer man så sent på aftenen i tanker om
morgenbrødet, at man altså bare ikke gider at bøvle.

Er der nogen der har prøvet det? Hvilket program skal man bruge? Det har
vel bl.a. noget med hævetid at gøre?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-11-05 11:12

Kurt Hansen wrote:
> Det lykkedes mig at få fat i en Melissa bagemaskine i Fakta, selv om
> der ikke var åbent om søndagen.

Tilykke med maskinen. Sådan en bagemaskine er bare genial.

> [...]
> Er der nogen der har prøvet det? Hvilket program skal man bruge? Det
> har vel bl.a. noget med hævetid at gøre?

Som jeg skrev i den anden tråd, så var det første brød jeg bagte et
Landbrød fra De 5 Gaarde. Der er til to brød i posen, og der er to poser
tørgær med. Så jeg kom halvdelen af melet i maskinen, 3,5 dl. vand og
den ene pose tørgær på program 3, 1lb i størrelse og medium i farve, og
det blev perfekt.
Jeg har også bagt et rugbrød fra De 5 Gaarde med samme gode resultat, og
et franskbrød fra brugsanvisningen og det blev også perfekt.
Det næste der skal bages bliver et rosinbrød og jeg skal også snarest
muligt have afprøvet ælte+hæve funktionen til en bolledej.

M.v.h
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 11:44

On Tue, 1 Nov 2005 11:11:47 +0100, Niels Jacobsen wrote:

> Som jeg skrev i den anden tråd, så var det første brød jeg bagte et
> Landbrød fra De 5 Gaarde.

Hvor køber man det? Super best, Føtex, Brugsen, Dreisler, Netto.....
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 02-11-05 07:45

Kurt Hansen wrote:
> Som jeg skrev i den anden tråd, så var det første brød jeg bagte et
> Landbrød fra De 5 Gaarde.
> Hvor køber man det? Super best, Føtex, Brugsen, Dreisler, Netto....

Det købes i Brugsen.
Jeg så der var kommet en ny serie færdige brødblandinger fra Schulstad
http://www.levebroed.dk/kampagne_brodblanding.html

M.v.h
Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-11-05 08:35

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> ingredienser, eller også kommer man så sent på aftenen i tanker om
> morgenbrødet, at man altså bare ikke gider at bøvle.

Ja, det kan godt være lidt bøvlet at stå og afveje det hele. Nu bager
jeg meget i forvejen, men altid uden opskrift, så jeg vil næste gang jeg
bager skrive ned hvad jeg egentligt putter i brødet. Derefter kan jeg jo
lave min egen færdigblanding ved at gange de tørre ingredienser op og
putte dem i en pose eller lignende til senere bagninger i maskinen!

Martin

Fra : Hauge

Dato : 02-11-05 15:40

Hej
Kurt Hansen wrote:
> .. men det ville nu alligevel være praktisk, om man
> kunne smide en færdigblanding i gabet på den.

På de fleste Finax brødblandinger fra Føtex eller lign, står der hvad man
gør når man skal bruge blandingen i en bagemaskine.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051102143758@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.