Erfaring med solcreame?
Fra : SA

Dato : 01-11-05 21:05

Hej, jeg skal en tur på charter til Thailand.

Min erfaring med solcream er ikke så god, så jeg tænkte om der mon er nogen
der vil gi' et bud på en god en af slagsen.

Jeg synes at dem jeg har prøvet, faktor 8-12 , har været fedtede og det er
alligevel lykkedes mig at blive krebsrød på dele af kroppen.

Det kan være jeg er et kvaj til at få det smurt på, men der må da være
produkter der skiller sig ud fra mængden i positiv retning.

Håber der er flere der vil give deres mening til kende.

Mvh Søren

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 01-11-05 21:37

On Tue, 1 Nov 2005 21:05:01 +0100, SA skrev:

> Det kan være jeg er et kvaj til at få det smurt på, men der må da være
> produkter der skiller sig ud fra mængden i positiv retning.

Cliniderm! Garanterer 8 timers virkning selv om man bader eller tørker seg,
er lett å smøre ut og kjennes ikke klissete på huden. Vi har brukt den med
godt resultat i mange år nå. Bare husk, at går du med backpack _kan_ det
hende at sekken sliter bort noe av kremen på skuldre og midt på ryggen, så
da ville jeg smurt en gang ekstra før soling på de punktene.Og
selvfølgelig: Bruk rett solfaktor!

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Lars Holst

Dato : 01-11-05 22:42

"SA" <dingleduffy@hotmail.com> said in

> [...]
> produkter der skiller sig ud fra mængden i positiv retning.
>
> Håber der er flere der vil give deres mening til kende.

Når jeg sejler om sommeren er en "sunblocker" på faktor 40-45 nødvendig.
Det virker.
Du skal smøre lidt på igen hver gang du bader eller har svedt meget.
Det gælder uanset hvilken creme.

--
Lars Holst

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-11-05 15:38

Qlinique har en faktor 25 som sprayes på og slet ikke fedter. Faktor 8-12 er
alt for lidt for en lys nordisk hud i Thailand.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Bonnie

Dato : 04-11-05 10:58

Hej Søren

Jeg er godt mørk håret, brune øjne og let ved at blive solbrun. I
Thailand er faktor 8 INGENTING. Klø på med faktor 30-40, ellers er du
en rød reje efter en enkelt dag.

De har masser af forskelligt solcreme i Thailand, det er billigere end
herhjemme. Hvis du køber de produkter der er til børn, er de svære
at slide af, også selvom du er i vandet.

Ja solcreme fedter, men det skåner dig for en gang hudkræft og en
ødelagt ferie fordi du er mere end rød.

Jeg blev i øvrigt riiiiiigeligt brun, på trods af børneblokker
faktor 40...

Bonnie

Fra : peter

Dato : 29-12-05 15:23

SA wrote:
> Hej, jeg skal en tur på charter til Thailand.

Heldige asen

> [...]
>
> Jeg synes at dem jeg har prøvet, faktor 8-12 , har været fedtede og det er
> alligevel lykkedes mig at blive krebsrød på dele af kroppen.

De gange vi har været i Thailand har vi med success brugt Riemann P20
som vi har købt i lufthavnen (Kastrup) -den koster vist omkr. kr 160,-
for en stor flaske -der holder en lille uge.
P20 er et kemisk solfilter i vædskeform -derfor er det ikke fedtet. Det
holder en hel dag også selv om man bader.

God tur til Thailand!

Peter