regafgifter.på suki gsxr srad???
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 01-11-05 22:14

Det uudtømmelige emne til debat eller??

Sad og lurede lidt på folmers.ms, og faldt over en suku gsxr srad 600 fra
97, han vil ha 26K for den, og han skriver afgiften er på omkring 63K ? ,
sys det lyder lige vildt nok for en 600, så sku den koste 95K?? ved nærmere
eftersyn på told og skats hjemmesider, ligger afgiften 15-20K under det
folmer skriver, om det er fordi han vil tjene kassen på folk, eller om der
er tale om en fejl??

Benytter samme lejlighed til at høre om nogen har erfaringer(kender en), som
har fået afgiften betalt på en 750suki gszr srad med sprøjt(årg 98-99)

Kunne jo være lækkert med en sjov cykel, men hvis jeg nu kan finde en uden
afgift for 20-25000K, og så skal ofre lidt her og der, og så afgift på 60K,
så det jo næsten nemmere at købe en fin på dk plader til 85K

På forhånd tak
Johan

Fra : Brian Laursen

Dato : 02-11-05 07:11

Jeg har en bekendt der har en 97 gsxr750 hentet i DE. Færdig står den ham i
67 kilo. Så det må da nok siges at være lidt dyr for en 600...

Brian

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-11-05 10:39

"Brian Laursen" <cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> skrev:

> Jeg har en bekendt der har en 97 gsxr750 hentet i DE. Færdig står den ham
> i 67 kilo. Så det må da nok siges at være lidt dyr for en 600...
___________________________________

Hmm, enten har han fundet den i en skov i Tyskland eller også har han dyttet
med sekretæren fra Told & Knald! Det lyder godt nok overdrevet billigt IMO.
97'eren skal nemlig gerne stå til omkring 90kkr eller over her i DK.

Hvad har han givet for den dernede, og hvad måtte han af med i afgift?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...

Fra : Armand

Dato : 02-11-05 18:58

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> 97'eren skal nemlig gerne stå til omkring 90kkr eller over her i DK.
>
> Hvad har han givet for den dernede, og hvad måtte han af med i afgift?

- - - - Og har du personligt set sort på hvidt hvilke beløb hele sagen
indebærer (at det ikke blot er rent BS at du er hoppet på!)?

--
Armand.

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-11-05 07:41

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> over her i DK.
> Hvad har han givet for den dernede, og hvad måtte han af med i afgift?

Jeg finder lige ud af noget mere om den kværn. Jeg kan da godt høre det er
lidt vildt i henhold til det i siger...

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-11-05 10:36

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> skrev :

> [...]
> folmer skriver, om det er fordi han vil tjene kassen på folk, eller om der

Jeg skal ikke kunne sige det, men den oplyste afgift er i hvert fald helt
ude i hampen!
Jeg måtte i første omgang af med 53kkr i depositum for min - inden den var
blevet vurderet - og det er en 98'er, som kun havde gået 17kkm på daværende
tidspunkt.
Efterfølgende fik jeg den vurderet og kom ned på 49kkr i afgift, så vidt jeg
husker.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-11-05 18:11

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
daværende
> tidspunkt.
> Efterfølgende fik jeg den vurderet og kom ned på 49kkr i afgift, så vidt

Syns da stadig det løber op, hvis man finder en til omkring de 25000K, plus
49 i afgift, så man oppe på75K, for en 600, det jo ikk fordi det sååå meget
under dk priser..
_______________________________
til
Brian.
Det lyder da billigt, ku være godt at vide hvor meget den så kostede i
indkøb? osv..

Når jeg kigger på tolsskat hjemmeside, så syns jeg de svinger mege i afgift,
hvis man søger på de forskellige årgange, 96-99.. semidyr i 96, så billigere
fa en bestemt måned i 97, og så dyrere igen,,

Johan

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 02-11-05 18:14

> [...]
plus
> 49 i afgift, så man oppe på75K, for en 600, det jo ikk fordi det sååå
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej Johan.. derfor kan det aldrig gå at købe en 600, når du for få K mere
kan få en 750'er !!

--
MVH
Jon Larsen

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-11-05 19:36

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@(fjerndette)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Hej Johan.. derfor kan det aldrig gå at købe en 600, når du for få K mere

_____________________________________

Nemlig,
der er jo et par til salg i dk med sprøjt, fra omkring 85000 og op...
Hvad med dig og din baby gixxer?

MVH
Johan

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-11-05 19:40

> [...]
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Hej Johan.. derfor kan det aldrig gå at købe en 600, når du for få K mere

Eller tage springer og købe en brugt mille for 125K, nøjjjjj
Johan

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-11-05 08:53

> [...]

> plus
> 49 i afgift, så man oppe på75K, for en 600, det jo ikk fordi det sååå
______________________________________

No offence, men du lader til at være rimelig uvidende på området...
Finten er jo netop, at der ikke skal være forskel på priserne i DK og
priserne + afgift i udlandet. Hvis ikke det var sådan, ville alle jo lægge
pengene i udlandet, og det kan staten herhjemme ikke være tjent med - derfor
ligheden.
Som mange andre herinde (der *har* været igennem møllen) også har skrevet,
skal du ikke importere selv, hvis du pønser på den store gevinst. Arbejdet
er så meget større, at de 2-6kkr. som du kan være heldig at spare, ikke er
det værd i sidste ende.
Gør det fordi udvalget er større og fordi du har lyst til at hente din egen
cykel til landet af én eller anden speciel årsag.

Nu kommer mange sikkert med eksempler på, at én eller anden onkel har sparet
20kkr. da han gjorde det i sin tid, men det er nærmere undtagelsen end
reglen, og du er ikke den eneste, der tænker i disse "penge-baner" så der
skal virkelig holdes udkik, hvis du vil spare penge.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 03-11-05 17:15

> ______________________________________
>
> No offence, men du lader til at være rimelig uvidende på området...

____________________________-

Totaal uvidende
__________________-

> Nu kommer mange sikkert med eksempler på, at én eller anden onkel har
sparet
> 20kkr.

_______________________-

Lidt mere der den ligger.;)

Johan

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 03-11-05 17:30

skal lige også bemærkes, at når/hvis jeg skulle købe ny cykel, ville jeg
højst sandsynsligt ikke tage turen sydpå selv, men finde en herhjemme, som
folk har taget hjem, men så opgivet, eller kun brugt til hyge ture med
prøveplader på...

Har eksempelvis herhjemme set et par srad750 ligge fra 22K til over 30 K,
for sprøjt modellen'Og kawa zx9r(os en model jeg gerne ville ha, og måske
ender med, hvis srad bliver for ræcer) årg 94-99 ligge fra 20K til også over
30K, og afgiften er vel den samme på en cykel fra samme årgang? eller
hvordan de regner med skattepligtig indkøbspris eller hvad det hedder..

MVH
Johan

( no offence taken, lærer jo af alle fejltrin, eller noget?)

Fra : Armand

Dato : 03-11-05 18:40

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> priserne + afgift i udlandet. Hvis ikke det var sådan, ville alle jo lægge
> pengene i udlandet, og det kan staten herhjemme ikke være tjent med

Du mener altså at pengene ikke ryger til udlandet når man køber
(afgifitsfrit) herhjemme? :-/

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-11-05 11:50

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

> Du mener altså at pengene ikke ryger til udlandet når man køber
> (afgifitsfrit) herhjemme? :-/
__________________________________

Forkert formuleret...
Staten har vel nemmere ved at følge med i- og kontrollere handlerne, når de
foregår via forhandlere, fremfor hjemmeimportører?
Og forhandlere er vel forpligtet til at skulle betale moms til staten,
hvilket staten går glip af, når man handler på egen hånd i fx. Tyskland.

Fra : Armand

Dato : 05-11-05 01:38

Psycho Cowboy wrote:

> Forkert formuleret...
> Staten har vel nemmere ved at følge med i- og kontrollere handlerne, når de
> foregår via forhandlere, fremfor hjemmeimportører?

Hvad skulle interessere T&S omkring privat handel indenfor landet
(hvilket iflg.lovgivningen dækker hele EU-regionen)?

> Og forhandlere er vel forpligtet til at skulle betale moms til staten,
> hvilket staten går glip af, når man handler på egen hånd i fx. Tyskland.

- - - - Eller handler med en privatperson på Fyn :-/

--
Armand.